Klips Skrevet 5. juli 2003 #1 Del Skrevet 5. juli 2003 Millas vogn er av den typen der hun kun kan ligge flatt på ryggen, men den nysgjerrige jenta ønsker seg nok snart å se mer av verden. Når bytter man til en vogn der hun kan sitte mer oppreist og se? Og hva slags vogn er lur å ha med til Kreta når hun er 4,5 mnd? (Trenger ikke å brukes til seng om natten, vi får barneseng.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 5. juli 2003 #2 Del Skrevet 5. juli 2003 Stapp en pute bak ryggen hennes for kortere perioder av gangen. Barn under seks mnd skal IKKE sitte opp støttet for lengre perioder. Kjøp en god sportsvogn når hun bikker seks-syv mnd. En med full liggestilling. Til syden (på fly i det hele tatt) bør du ta med deg en liten vogn du ikke er redd for. De er ikke alltid like gode til å behandle de pent. Men husk full liggestilling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 5. juli 2003 #3 Del Skrevet 5. juli 2003 Jeg ville ikke tatt med paraplytrille fordi de hjulene gjør det fryktelig tungt å trille vognen på stranden eller andre ujevne flater... Ellers som Tex skriver: la barnet ligge flatt til det er 6 mnd. Vet om et par skrekkeksempler hvor mødre har latt babyen sitte altfor tidlig og hvor barnet har måttet gå til kiropraktor med vond rygg... :-? En trille kan en godt få ned i full liggestilling. Spørs på modell... Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
majan Skrevet 5. juli 2003 #4 Del Skrevet 5. juli 2003 det er vel bare og brette sammen ei dyne eller bruke ei pute til babyen det så hun får kikka litt. Jeg var i syden da min sønn var 5,5 måneder gammel og da hadde vi kjøpt ei trille som har full liggestilling som han også kunne sitte oppreist i. Anbefaler deg til og kjøpe noe du ikke er så altfor redd for. De er ikke alltid like flinke til og behandle ting på fly og i buss. Og dessuten hvis du har med vognen på stranden (noe vi hadde) er saltet ganske så sterkt så det tærer på vogna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Klips, ikke innlogget Skrevet 6. juli 2003 #5 Del Skrevet 6. juli 2003 Men flyselskapene erstatter vel det som blir ødelagt? Men det med saltet hadde jeg ikke tenkt på. Takk for alle svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kissa Skrevet 6. juli 2003 #6 Del Skrevet 6. juli 2003 Jeg snudde sønnen min over på magen med hodet hans vendt mot meg. Slik fikk han sett over kanten på vogna, og var strålende blid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 6. juli 2003 #7 Del Skrevet 6. juli 2003 Men flyselskapene erstatter vel det som blir ødelagt? Men det med saltet hadde jeg ikke tenkt på. Takk for alle svar. Har du en skikkelig reiseforsikring så skal i alle fall de erstatte det? Kofferten til mamma kom ut fra flyet helt ødelagt, med klær stikkende ut, den var rett og slett ødelagt. Hun viste frem kortet fra europeiske, fylte ut et skjema, og fikk ny koffert på flekken, og hjelp til å pakke over fortest mulig så hun rakk igjen de nadre i reisefølget. (Mamma er svært glad hun har en god reiseforsikring. På de tre turene henens til et behandlingssted i Spania (hun er revmatiker) har hun opplevd dette med kofferten ene gangen, innbrudd en gang (innbrudd der de bodde altså, og enkelte fikk ikke dekket særlig mye fra sine reiseforsikringer...) og sykehusinnleggelse (privatsykehus med eget rom fordi hun kunne vise frem et kort fra et forsikringsselskap ALLE vet at de får dekket sine utgifter fra) med forsinket transport hjem, med egen lege som reisefølge.) På fly blir dessverre ting ofte ødelagt, og flyselskapene ser på visse "mindre ødeleggelser" som "naturlig". 'Men om du reiser med barn forutsetter jeg at du selvsagt har tenkt på reiseforsikring uansett, og da dekker de sikkert slikt også. Men, greit å velge noe som er praktisk likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimmi Skrevet 6. juli 2003 #8 Del Skrevet 6. juli 2003 når barnet krever det selv. enkelt og greit. våre døtre lå flatt til ca 5-6 mnd, og satt etter hvert mer og mer opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå