Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Hva synes dere egentlig om Oslo som by? Er det noen pen by?
Gjest elsker Oslo Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Spesielt pen er den ikke, men den har noen pene steder innimellom. Jeg er veldig glad i Oslo jeg, til tross for byens feil og mangler. Det beste som skjedde i mitt liv var at jeg flyttet hit for det har ført til alt jeg har idag, hyggelig og kjekk mann og verdens beste unger. :rødme:
Gjest Oza Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 Er vel ikke noe penere enn andre byer, men jeg liker meg her. Liker å bare gå rundt til beina kollapser på sommerstider, deilig, møter sjelden kjente og alltid mer å se.
mysan Skrevet 2. mars 2009 #5 Skrevet 2. mars 2009 Jeg er glad i Oslo om sommeren. Jeg er født og oppvokst i byen, så det er min by liksom. Pen er den ikke, norske myndigheter er ikke så flinke til å ta vare på det estetiske, så den ser ut som en vill blanding av hummer og kanari, men det er greit.
Shaz Skrevet 2. mars 2009 #6 Skrevet 2. mars 2009 Det finnes mange fine steder i Oslo utenfor bykjernen, som absolutt ikke har noen sjarm, spør du meg.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2009 #7 Skrevet 2. mars 2009 Oslo er fin om sommeren når alle bladtrærne og buskevekstene er grønne, litt for grå om vinteren. Men jeg vil heller ha det sånn enn en haug med grantrær.
Pjukset Skrevet 2. mars 2009 #8 Skrevet 2. mars 2009 Jeg syns Oslo er fint jeg, alle årstider. Nå velger jeg å se bort fra hasj-selgere, tiggere og bråk, men generellt sett er det en fin by. Det finnes nok finere byer rent arkitekturmessig, men jeg liker at Oslo har "alt".
golda Skrevet 2. mars 2009 #9 Skrevet 2. mars 2009 Jeg liker mange steder i Oslo - det er en okay by. Spasere langs Akerselven... De gamle husene på Vålerenga og i Telthusbakken - herlige! Maridalen er koselig. Frogner har mange flotte bygninger å by på. Akershus Festning er staselig. Lilloseter er koselig. Hjelpes, jeg savner Oslo!
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2009 #10 Skrevet 2. mars 2009 Oslo har den høyeste selvmordsraten blant studenter, så det sier vel sitt når det kommer til denne byen som studiested.
Pjukset Skrevet 2. mars 2009 #11 Skrevet 2. mars 2009 Oslo har den høyeste selvmordsraten blant studenter, så det sier vel sitt når det kommer til denne byen som studiested. Folk tar vel neppe livet sitt fordi byen ikke er pen, slik TS spør om.
Strix Skrevet 3. mars 2009 #12 Skrevet 3. mars 2009 Enig med Mysan, Oslo er en blanding av hummer og kanari. Den har vel sine sjarmerende områder, men jeg syns ikke den er fin. Har vært i mange byer som er mye finere.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2009 #13 Skrevet 3. mars 2009 Synes dessverre ikke at byen er vakker. Hver gang jeg kommer dit ser jeg mange narkomane ute i sentrum, som får bevege seg fritt og selge og bruke dop. Byggestilen er litt tilfeldig virker det som, og det er mye trafikk overalt. MEN byen har mange koselige restauranter og puber, det er mye som skjer der, og jeg kunne nok absolutt trives der. Estetikken er ikke så viktig, det at det er mye å finne på betyr like mye.
Gjest dylan thomas Skrevet 3. mars 2009 #14 Skrevet 3. mars 2009 (endret) Oslo? Oslo innholder alt jeg bryr meg om. De som betyr mest for meg er i Oslo. I Oslo har jeg opplevd de beste hendelsene i mitt liv, men også en av de aller, aller tyngste. Byen har satt sitt preg på meg nå, selv om jeg ikke er herfra. Jeg har også begynt å sette pris på byen. Se for eksempel hvor flott fjorden er nå! Hvor mye vakrere og villere den er nå, enn den tamme pytten den ser ut som på sommeren. http://img17.imageshack.us/img17/640/oslofjord2.th.jpg img-tagger fjernet. Se reglene. Strix -mod- Oslo - er hjemme nå... Endret 3. mars 2009 av Strix
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2009 #15 Skrevet 3. mars 2009 Jeg synes Oslo er en ganske stygg by, blottet for personlighet og sjarme. Selvsagt finnes det fine, sjarmerende områder, men sånn helhetsmessig synes jeg ikke Oslo er noe å skryte av.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2009 #16 Skrevet 3. mars 2009 Kjip, grå, alle går rett på, samme hvem de støter på. Full av trendnisser.
FoxyFish Skrevet 3. mars 2009 #17 Skrevet 3. mars 2009 Jeg er ikke så begeistret for Oslo. Man finner vel det meste man trenger der, men det gjør man også i de fleste andre store byer i Norge - og de ser i tillegg bra ut
momo Skrevet 3. mars 2009 #18 Skrevet 3. mars 2009 Jeg er utrolig glad i Oslo. Det er byne min, det er der jeg er oppvokst og har opplevd så mye. Synes det er så utrolig mange flotte steder rundt omkring. Nei, jeg savner oslo noe helt sinnsykt. Tror jeg snart må ta meg en tur jeg.
mjau-mjau Skrevet 3. mars 2009 #19 Skrevet 3. mars 2009 Oslo har mye å by på, mange koselig steder som f.eks kampen og vålerenga med den gamle trehusbebyggelsen og festningsområdet og aker brygge om sommeren. Om vinteren er Oslo grått, surt og trist.... Synes også det er litt vel mye ghetto-preg visse steder... Bodd her noen år nå, men ønsker meg egentlig ut av byen såfremt jeg ikke får råd til noe hyggeligere bopel på f.eks sagene eller kampen....
Gjest Enern Skrevet 3. mars 2009 #20 Skrevet 3. mars 2009 Oschlo er jævla schtøgg. Masse forskjellige varianter og typer av hus og bygninger i et jævla sammensurium. Gjester jeg har hatt på besøk fra USA, Australia, Tyskland etc, synes Oschlo er SCHTØGG. Bortsett fra den blandingen av hustyper og varianter, er Oschlo en helt grei by å bo i- så lenge man har råd. :-p
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå