Gå til innhold

Boston terrier

Vodecka

Anbefalte innlegg

Hei! Ei venninne av meg ønsker seg liten hund. Jeg har hjulpet henne å sile ut noen raser som ville passet til ho og vi har havnet litt på Boston terrier.

Er det noen som bor på sørlandet og har en Boston terrier? Det hadde vært så bra å fått ett bedre inntrykk av rasen når en kan se og ta på! Hehe.

Koselig hvis andre, som ikke bor på sørlandet også, som kunne si litt om rasen. F.eks om den går greit sammen med andre hunder, liker unger, ikke trenger veldig mye tur, tar lydighet ok, osv.

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

www.canis.no/oppdretter/rasepres.php?raseid=330

Mitt inntrykk av BT'en er at den er blant de små hunderasene som krever mer av eieren. Den trenger, og klarer, mer mosjon og mental stimulering. Som de fleste terriere er den veldig lettlært, og passer fint til aktiviteter hvor den får brukt hodet og utfordret seg litt. Har ikke hørt noe om at den ikke går bra sammen med andre hunder, eller at den ikke går godt sammen med barn. Med tidlig, god og jevnlig sosialisering til hunden takle det meste.

Vet ikke hvor oppdrettere av denne rasen holder til i Norge, men anbefaler venninnen din å kontakte oppdrettere for å bli bedre kjent med rasen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.canis.no/oppdretter/rasepres.php?raseid=330

Mitt inntrykk av BT'en er at den er blant de små hunderasene som krever mer av eieren. Den trenger, og klarer, mer mosjon og mental stimulering. Som de fleste terriere er den veldig lettlært, og passer fint til aktiviteter hvor den får brukt hodet og utfordret seg litt. Har ikke hørt noe om at den ikke går bra sammen med andre hunder, eller at den ikke går godt sammen med barn. Med tidlig, god og jevnlig sosialisering til hunden takle det meste.

Vet ikke hvor oppdrettere av denne rasen holder til i Norge, men anbefaler venninnen din å kontakte oppdrettere for å bli bedre kjent med rasen :)

Ja, jeg holder på å finne oppdrettere av rasen i nærheten. Alle hunder trenger fysisk og psykisk trening, så er litt godt å snakke med noen som har eller har hatt rasen for å finne ut om den virkelig passer for ho. Selv har jeg en papillon jeg nettopp tok apellmerket med. Har også en blanding av schæfer, golden og rottis som jeg trener lydighet med. Venninna mi hadde en yorkie før, så ho er kjent med terriere og lynnet! Hehe :tommelopp:

Og min oppfattning av terriere er at de ikke er så lettlærte, mer stae som eseler! Hehe.

Jeg ville aldri anbefalt terrier til førstegangs hundeeiere hvertfall.

Endret av Vodecka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Cathrine_*

Hei..

Jeg bor på sørlandet å har Boston Terrier:) Chiva er ei tispe på snart 16mnd..

Jeg kan absolutt anbefale rasen til hvem som helst, gamle som unge.. De er veldig humørsyke, å elsker oppmerksomhet å utfordringer!Men har ingen problemer med å slappe av:) Man må være veldig konsekvente, da Boston er en veldig sta rase!

Ho er glad å smiler som regel alltid.. Men ikke glem at de snorker.. Chiva er ikke så ille, men dette varierer!

Ho kommer godt overens med hetterottene våre, de leker fritt ute på gulvet..Å det har gått greit..Men vi lot rottene være ute, første gang Chiva kom til sitt nye hjem:)

Har aldri opplevd henne som hissig ovenfor noen slags hunder eller dyr..:) Hun er også gjevnlig med min 2,5år gamle søster som leker å ruller seg rundt på gulvet sammen..Vi er nøye på at Chiva tar henne alvorlig, f.eks at Chiva stopper å leke når det er nok for min lillesøster!

MVH

Cathrine, Kristiansand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes jo virkelig ut som en hund for venninna mi!

Ho har termin nå den 26.mars, så det blir nok ikke før til sommeren ho vil skaffe seg bikkje, men det kan være lurt å undersøke rasene i god tid. :)

Jeg kunne hørt med ho om dere kunne treffes eigang hvis du hadde vært intr i det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakket med ho nå... :)

Ho var veldig lysten på å treffe deg hvis du har mulighet!

Du kan jo sende meg en mail tilfelle?

mailadresse fjernet. Trampe -mod-

Endret av Trampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...