Gå til innhold

Lage noe til min brors kjæreste?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Typen til min bror har bursdag og jeg vil gjerne lage noe til han. Men jeg er litt tom for ideer for tiden. Er det noen som har forslag til hva man kan lage til en mann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lue?

Skjerf?

Votter?

Oh, jeg kan hverken strikke eller hekle, så det må bli noe jeg kan lage av papir/papp/maling/liming/dekorering/brodering el.

Litt vanskelig når det er til en mann.. :S

Gjest Gjest
Skrevet
Oh, jeg kan hverken strikke eller hekle, så det må bli noe jeg kan lage av papir/papp/maling/liming/dekorering/brodering el. Litt vanskelig når det er til en mann.. :S

Et bursdagskort?

Litt vanskelig når det er til en mann.. :S

Synes ikke det virker noe enklere å skulle lage noe til en kvinne etter de begrensningne.. ?

Skrevet (endret)

Lag en collage på et lerret kansje? :) Det er jo kjempefint hvis man bruker farger som passer med hverandre og div. teksturer :jepp:

Endret av dinedama
Skrevet

Hvis du er flink til å male eller tegne, kan du lage et bilde med en fin ramme på. Ekstra fint blir det dersom du vet hva slags farger de har på stæsjet f.eks. i stua, så kan du ta opp igjen de.

Tanta mi har begynt med dette,- kjempestilige, enkle oljemalerier!

Gjest Sativa
Skrevet

Hvis du har en fin hobbybutikk i nærheten, f. eks Panduro, så kan du kikke litt i hyllene der. De tilbyr jo sett for å lage alt mellom himmel og jord,og mye av det trenger du ingen forkunnskaper for å gjøre.

Skrevet

Hvorfor ikke lage et bildekollage av broren din og kjæresten. Få broren din til å hjelpe deg med å samle inn bilder:-)

Gjest Gjest
Skrevet
Lag en collage på et lerret kansje? :) Det er jo kjempefint hvis man bruker farger som passer med hverandre og div. teksturer :jepp:

Hvorfor ikke lage et bildekollage av broren din og kjæresten. Få broren din til å hjelpe deg med å samle inn bilder:-)

Hvorfor vil dere det stakkars bursdagsbarnet så vondt som å påtvinge ham en "collage"?

Noe slik man ikke aner hva man skal gjøre med, men ikke føler man kan kaste med en gang pga man har fått det. Pest og plage!

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis ikke du har spesielle evner så tror jeg at jeg hadde droppet en hjemmelaget gave. Lag gjerne hjemmelaget kort. Er du flink på kjøkkenet så lag noe hjemmelaget godteri eller bakverk.

Men skal man gi bort noe som skal stå fremme (bilder, duker osv) så bør det være noe du er noenlunde sikker på at vil falle i smak. Det værste jeg vet er å få noe hjemmelaget som er ment å stå på utstilling. Liker jeg det er det jo flott, men det er helt hjerteskjærende å få noe som jeg vet vedkommende har brukt mye tid på, men som jeg så absolutt ikke ønsker å ha stående fremme.

De færreste er såpass flinke til å lage ting (så sant de ikke er fagfolk) at produktene blir fine nok til at andre enn spesielt interesserte ønsker å ha det stående fremme.

Jeg er ikke motstander av hjemmelaget, men begrens det til noe som kan brukes (skjerf, sokker osv), spises opp eller lignende. Hvis ikke han har kommentert at du broderer så fine duker/maler fine bilder osv så styr unna

Skrevet
Hvorfor vil dere det stakkars bursdagsbarnet så vondt som å påtvinge ham en "collage"?

Noe slik man ikke aner hva man skal gjøre med, men ikke føler man kan kaste med en gang pga man har fått det. Pest og plage!

Neimen unnskyld for at vi kommer med forslag som TS spør etter :rolleyes:

Gjest Gjest
Skrevet
Typen til min bror har bursdag og jeg vil gjerne lage noe til han. Men jeg er litt tom for ideer for tiden. Er det noen som har forslag til hva man kan lage til en mann?

Hva med en festlig vimpelrekke i papir? Kjempelett og kul å pynte med i bursdagen!

Oppskrift her: http://www.pickles.no/vrlig-vimpelrekke-i-papir/

Gjest Gjest
Skrevet
Neimen unnskyld for at vi kommer med forslag som TS spør etter :rolleyes:

Beklager. Jeg gikk vist glipp av at TS ville ha noe grusomt å plage brorens kjæreste med :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...