Strix Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 I noen oppskrifter på kakene nevn i overskriften så skal jeg lage bunn av knuste Digestive kjeks og smeltet smør. Men jeg får aldri bunnen til å henge skikkelig sammen. Det smuldrer bare når en skal forsyne seg. Men andre som lager samme bunner, de får den til å bli helt kompakt og sammenhengende. Hva er trikset??
Idnar Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Jeg vet at noen steiker bunnen litt. Man kan evt. trykke bunnen ekstra godt sammen når den lages (funker selvfølgelig bare hvis du lager bunnen først.. )
Mixelite Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 I noen oppskrifter på kakene nevn i overskriften så skal jeg lage bunn av knuste Digestive kjeks og smeltet smør. Men jeg får aldri bunnen til å henge skikkelig sammen. Det smuldrer bare når en skal forsyne seg. Men andre som lager samme bunner, de får den til å bli helt kompakt og sammenhengende. Hva er trikset?? Har du forsøkt å ha bittelitt mer smør i? Eller trykke det enda mer sammen i bunnen av formen? Jeg ville kanskje forsøkt det siste først.
Strix Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. mars 2009 Jeg lager bunnen først, får prøve med mer smør og litt komprimering og håpe at det gjør susen Er så kjedelig når halve bunnen ligger igjen når folk forsyner seg..
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2009 #5 Skrevet 2. mars 2009 I peanøttkaken jeg lager, har jeg blant annet smør, sukker og pisket eggehvite Til ritz-kjeks.
Nolia Skrevet 2. mars 2009 #6 Skrevet 2. mars 2009 Jeg har aldri hatt problemer med at bunnen faller fra hverandre når jeg lager av Digestivekjeks, men det jeg har observert er at bunn laget av Digestivekjeks er mye mykere (og lettere å skjære opp med kakespaden) enn når jeg bruker Bixitkjeks... da blir nemlig bunnen kjempe hard! Men jeg bruker iallefall alltid å trykke bunnen godt sammen! Lykke til! Fikk lyst på ostekake nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå