Gå til innhold

Dekkrem for sjenerende kviser

Gjest Gjest_Martin_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Martin_*

Hei!

Legger like gjerne inn en tråd her inne, selvom jeg er gutt! Regner med at det er en del damer her inne som bruker sminke..

Jeg har de siste 2 årene hatt problem med kviser. Ikke noe alvorlig problem, men det setter meg uten tvil ned psykisk i stor grad. Jeg har brukt Chanel Double Perfection fluid i lengre tid og har forsåvidt vært fornøyd med det.. synes den dekker fint, men har også lest en del om at makeup gjør at kvisene bare blir værre, og jeg er derfor opptatt av at det skal være mineralkrem eller lignende så det ikke blir værre.. Noen som har noen tips til hva jeg kan bruke da?

Setter utrolig pris på svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Hei!

Legger like gjerne inn en tråd her inne, selvom jeg er gutt! Regner med at det er en del damer her inne som bruker sminke..

Jeg har de siste 2 årene hatt problem med kviser. Ikke noe alvorlig problem, men det setter meg uten tvil ned psykisk i stor grad. Jeg har brukt Chanel Double Perfection fluid i lengre tid og har forsåvidt vært fornøyd med det.. synes den dekker fint, men har også lest en del om at makeup gjør at kvisene bare blir værre, og jeg er derfor opptatt av at det skal være mineralkrem eller lignende så det ikke blir værre.. Noen som har noen tips til hva jeg kan bruke da?

Hei

Samboeren min hadde problem med kviser da han var yngre (han er gutt :-) )

Nå hadde kanskje han et større problem enn det du har, men han gikk til hudpleier da han var 18 år.

Etter 4 behandlinger var kvisene hans borte.

Han fulgte opp med rengjøring av huden hjemme (rens, maske osv...)

Synes du burde prøve det jeg, å få bukt med kvisene, i stedenfor å bare prøve å dekke over. Men du har kanskje allerede prøvd?

Han levde sunt og prøvde å spise så riktig som mulig.

Men...så kom det en periode da han begynte å være en del ute med venner og feste....kvisene kom tilbake. Muligen pga alkohol tror han......

Jeg har ikke noe kviseproblem, men innimellom dukker det da opp noen.

Min erfaring er at hele problemet blir verre av å kline på kremer for å dekke.

Det beste for meg er å rense huden, og ellers la dem være i fred så mye som mulig. Meeeeeeen....jeg klarer selvfølgelig ikke la være¨å klemme dem ut alltid...og angrer hver gang. Det tar lengre tid å bli kvitt dem helt på den måten. Skjemmende merker sitter lengre enn om de hadde fått være i fred.

Har du prøvd noe for å bli kvitt kvisene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Martin_*
Hei

Samboeren min hadde problem med kviser da han var yngre (han er gutt :-) )

Nå hadde kanskje han et større problem enn det du har, men han gikk til hudpleier da han var 18 år.

Etter 4 behandlinger var kvisene hans borte.

Han fulgte opp med rengjøring av huden hjemme (rens, maske osv...)

Synes du burde prøve det jeg, å få bukt med kvisene, i stedenfor å bare prøve å dekke over. Men du har kanskje allerede prøvd?

Han levde sunt og prøvde å spise så riktig som mulig.

Men...så kom det en periode da han begynte å være en del ute med venner og feste....kvisene kom tilbake. Muligen pga alkohol tror han......

Jeg har ikke noe kviseproblem, men innimellom dukker det da opp noen.

Min erfaring er at hele problemet blir verre av å kline på kremer for å dekke.

Det beste for meg er å rense huden, og ellers la dem være i fred så mye som mulig. Meeeeeeen....jeg klarer selvfølgelig ikke la være¨å klemme dem ut alltid...og angrer hver gang. Det tar lengre tid å bli kvitt dem helt på den måten. Skjemmende merker sitter lengre enn om de hadde fått være i fred.

Har du prøvd noe for å bli kvitt kvisene?

Jeg var hos hudspesialist fordi det satt meg ned såpass mye. Jeg bruker noe som heter ery-max for kviser nå selvom ikke problemet er i nærheten av så ille at jeg burde bruke roaccutan o.l. Sammen med dette bruker jeg en kvisekrem jeg i farten ikke husker hva heter, som jeg påfører på kvelden før jeg legger meg. I perioder er jeg veldig fornøyd med huden, men uka etter kommer det ALLTiD tilbake og da blir det ille. Er mest plaget av de jeg får rundt munnen, og det veksler mellom panne og hals.

Jeg drikker ingenting, utenom store begivenheter og lever et svært sunt liv.

Jeg trener 5 dager i uka, jeg spiser så perfekt som det overhode går ann.

Urettferdig at jeg skal være plaget når kompiser som er på byen hver helg og bare spiser drit ikke har problemet. Men det er frustrerende at det ikke virker med de tingene jeg tar av medisiner etc. Har brukt de pillene i ca 4 mnd nå tror jeg. Det stabiliserer problemet og gjør at det blir mindre, men jeg er jo ute etter Å FJERNE ALT.

Er så lei og skulle ønske jeg kunne få noe som bare fjernet det fort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan sjekke ut laserbehandling for akne? Jeg var plaget med en del kviser og urenheter og ingenting hjalp.. Jeg prövde hudpleier som satt meg paa syrekur over en lang periode. Da det ikke hjalp prövde jeg hudlege og fikk forskrevet endel medisinske kremer. Det hjalp litt, men ikke de helt store resultatene. Etter förste laserbehandling merket jeg veldig stor forskjell saa naa faar jeg bare en kvise av og til. Samtidig med laserbehandlingen begynte jeg ogsaa med Jan Marini sin Teen Clean renseserie. Jeg er ikke tenaaring, men serien hjalp meg veldig godt likevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hei!

Gå til legen og få resept på Arberla! A vitaminsyre, lover deg det hjelper! og Ett renseprodukt er også viktig. Ellers så har maybelline kommet med flytende mineralsminke. Vet ikke om det er i alle butikker enda, men sjekk vita, hm og lindex;) Du kan også bruke dekkstift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Martin_*

Hudlegen sier at laserbehandling osv bare er tull som folk bruker for å tjene penger, men jeg vet ikke. Har brukt en del tusen på forskjellige kremer, fughtighetskremer og medisiner og det er jeg veldig lei av.. Md formulations, er det behandling eller produkter jeg kan kjøpe? evnt hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Martin_*
MD Formulations :tommelopp:

Hvis det er aberela du referer til så er det det jeg bruker nå.. Det holder det i sjakk, men det kommer tilbake hele tiden:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Md formulations er en hudpleiserie som finnes paa endel hudpleiesalonger. Du kan ogsaa kjöpe de paa nett, men sikkert lurt aa faa en anbefalt av hudpleier. For meg funket som sagt laser, saa jeg vil absolutt ikke si at det er tull. Sjekk ogsaa ut tean clean, Jan Marini har utrolig bra produkter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hudlegen sier at laserbehandling osv bare er tull som folk bruker for å tjene penger, men jeg vet ikke. Har brukt en del tusen på forskjellige kremer, fughtighetskremer og medisiner og det er jeg veldig lei av.. Md formulations, er det behandling eller produkter jeg kan kjøpe? evnt hvor?

MD formulation er en rensekrem. Jeg kjøpte den til min datter på 15 som har problemer med fet og uren hud (Noe kviser og en god del sorte prikker). Kan kjøpes i hudpleiesalonger, men ogå over nettet.

Hun renser huden morgen og kveld, plus at hun bruker serum, fuktighetskrem og ansiktsmaske fra decleor.

Hun ble rådet til å bruke disse produktene av hudpleier.

Hva som passer best for din hud er vanskelig å svare på.

Men om jeg som amatør skal gi deg et generellt råd, så er det å rense huden godt morgen og kveld viktig. bruk en ansiktsmaske 1-2 ganger/uke. bruk en god fuktighetskrem.

Du kunne jo spørre hudpleier om å få prøvepakninger på produkter som kan passe for deg, så du får testet dem?

Det fikk min datter.

Og så kunne du kanskje prøve solarium?

Du trenger ikke sole deg klinbrun.

Jeg soler maks 15 min/uke. Min hud i ansiktet har blitt veldig fin av det, i kombinasjon med god hudhygiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ MD Formulations er ikke en rensekrem.. Det er en hudpleieserie.

MD har mange produkter for uren hud, produktene derfra reddet huden min da huden så ut som et helv... Absolutt verdt å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de siste 2 årene hatt problem med kviser. Ikke noe alvorlig problem, men det setter meg uten tvil ned psykisk i stor grad.

Da er det et problem! Kom deg til lege/hudlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_ELVIRA_*
MD formulation er en rensekrem. Jeg kjøpte den til min datter på 15 som har problemer med fet og uren hud (Noe kviser og en god del sorte prikker). Kan kjøpes i hudpleiesalonger, men ogå over nettet.

Hun renser huden morgen og kveld, plus at hun bruker serum, fuktighetskrem og ansiktsmaske fra decleor.

Hun ble rådet til å bruke disse produktene av hudpleier.

Hva som passer best for din hud er vanskelig å svare på.

Men om jeg som amatør skal gi deg et generellt råd, så er det å rense huden godt morgen og kveld viktig. bruk en ansiktsmaske 1-2 ganger/uke. bruk en god fuktighetskrem.

Du kunne jo spørre hudpleier om å få prøvepakninger på produkter som kan passe for deg, så du får testet dem?

Det fikk min datter.

Og så kunne du kanskje prøve solarium?

Du trenger ikke sole deg klinbrun.

Jeg soler maks 15 min/uke. Min hud i ansiktet har blitt veldig fin av det, i kombinasjon med god hudhygiene.

OK,VIKTIG: det med sol skal du være J..forsiktig med huden din kan bli tørr som

bare det og bam!Du sliter både med tørr hud sammen med kviser.

Bruk for all del ikke uttørrende produkter på huden! Det kan gi deg blandingshud.

Pure A fra Garnier er bra for å midlertidig roe huden ned.(Denne er fin til

mer grov hud)

See Weed Fra Body Shop er fin ansiktsmaske og gir deg ikke større problemer enn du allerede har. Hvis du skulle bestemme deg for å prøve å klemme,er

dette trikset: Varm ansiktet opp på plassen hvor kvisen sitter og klem med

en fuktig bommulsdott. Bruk for all del ikke negler,det kan gi deg stygge arr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Har du prøvd noe så enkelt som å holde deg til et prodessjonelt hudpleieprogram uten å blande inn sterke kremer og medisiner? Ofte tar det lengre tid før det helt store resultatet kommer, men da varer det også lengere enn ei uke. Huden trenger litt tid til å stabilisere talgproduksjonen hvis den er vant til hard behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...