Gå til innhold

IVORY/CREME

Gjest ØSTLANDSMAMMA

Anbefalte innlegg

Gjest ØSTLANDSMAMMA
Skrevet

Skal gifte meg om 14 dager, men har ikke funnet kjole og eller slør enda (besemte oss for en uke siden).

Med så liten tid må jeg nesten finne flere ting samtidig, og lurer på om jeg fargene ivory og creme er det samme? Hvis ikke, hvordan farge bør jeg ha på sløret til en cremefarget kjole?

Takk for hjelp, jeg har det travelt!!!!!

Skrevet
Skal gifte meg om 14 dager, men har ikke funnet kjole og eller slør enda (besemte oss for en uke siden).

Med så liten tid må jeg nesten finne flere ting samtidig, og lurer på om jeg fargene ivory og creme er det samme? Hvis ikke, hvordan farge bør jeg ha på sløret til en cremefarget kjole?

Takk for hjelp, jeg har det travelt!!!!!

Ivory og creme er ikke samme fargen, creme er mye "gulere" på en måte... jeg kjøpte brudekjolen min brukt, og fikk med slør, så har ikke tenkt over hvilken farge sløret er... trodde det bare var hvitt??

Gjest Gjest
Skrevet

Oj oj... 2 uker?! Da hadde det kokt i hodet mitt hvertfall!

Selv har jeg fått et hvitt slør til ivoryfarget kjole. Dette ble valgt at de som jobbet på brudesalongen.

Tror hvitt er mer trygt siden det er transparent. Har en teori på at ivory kan se litt "møkkete" ut.

Men får å gi deg enda en ting å tenke på, så kan det hende at det er forskjell på hvilken stoffkvalitet det er i sløret og graden av tetthet. Er nok best å prøve.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg spurte spesifikt Kristins brudesalong om det samme og fikk til svar at ivory og creme er samme farge. Når jeg ba henne forklare sa hun at det er bare det at ulike leverandører kaller fargene for forskjellige ting!

Altså: bestiller du alt hos samme leverandør så bør fargen være den samme (enten ivory og creme), ellers kan nok creme være litt mer gulfarget. Men er de fra ulike, så ville jeg satset på at det er samme :)

Lykke til!

Skrevet

Beklager at jeg spør litt off topic her nå, men får man til å gifte seg på så kort varsel Hva med disse papirene som må sendes inn?

Gjest Gjest
Skrevet
Beklager at jeg spør litt off topic her nå, men får man til å gifte seg på så kort varsel Hva med disse papirene som må sendes inn?

Det gikk heldigvis greit (fikk svar i dag på at papirene var på vei til kirkekontoret). De regner 14 dager på papirene (fant jeg på en link via sjømannskirken), og tar egenlig ikke hastesøknader forran i bunken, men hun damen som ringte og sa at alt var ok, sa at de prøvde å gjøre så godt de kunne.

Til info.

Kjolen har annkommet med ekspresspost fra Lilly.dk i Danmark, sløret er kjøpt (hvitt så jeg håper det passer) på Finn.no, underskjørtet har jeg kjøpt fra Din Kjole (et nettsted jeg fant på Finn.no med KJEMPE GOD SERVICE) - sløret og underskjørtet skal være på vei i posten.

Ringene kommer med overnatten sending fra Smykkesenteret (uten ekstra kostnad for porto). Brudepikekoler kjøpte jeg på NAMEIT (nydelige cremefargede brudepikekjoler) til 299,99 per stk.

Maten bestilte jeg i dag, så da skal det også være greit.

Det går ann å gjøre et bryllup rimelig hvis man bare vil, og på kort varsel hvis man bare forteller at man er litt i tidsnød - de fleste gjør det de kan for å

hjelpe.

Skrevet
Det gikk heldigvis greit (fikk svar i dag på at papirene var på vei til kirkekontoret). De regner 14 dager på papirene (fant jeg på en link via sjømannskirken), og tar egenlig ikke hastesøknader forran i bunken, men hun damen som ringte og sa at alt var ok, sa at de prøvde å gjøre så godt de kunne.

Til info.

Kjolen har annkommet med ekspresspost fra Lilly.dk i Danmark, sløret er kjøpt (hvitt så jeg håper det passer) på Finn.no, underskjørtet har jeg kjøpt fra Din Kjole (et nettsted jeg fant på Finn.no med KJEMPE GOD SERVICE) - sløret og underskjørtet skal være på vei i posten.

Ringene kommer med overnatten sending fra Smykkesenteret (uten ekstra kostnad for porto). Brudepikekoler kjøpte jeg på NAMEIT (nydelige cremefargede brudepikekjoler) til 299,99 per stk.

Maten bestilte jeg i dag, så da skal det også være greit.

Det går ann å gjøre et bryllup rimelig hvis man bare vil, og på kort varsel hvis man bare forteller at man er litt i tidsnød - de fleste gjør det de kan for å

hjelpe.

Hva er årsaken til at dere må gifte dere i rekordfart??

Gjest ØSTLANDSMAMMA
Skrevet
Hva er årsaken til at dere må gifte dere i rekordfart??

Vi skulle ha dåp den dagen, og fant ut at dersom vi tok bryllupet samtidig (som en overraskelse for alle) - så slapp vi unna mye styr fra mor/svigermor.

Det hører med til historien at vi har tre barn og har vært sammen i over 9 år.

Skrevet
Vi skulle ha dåp den dagen, og fant ut at dersom vi tok bryllupet samtidig (som en overraskelse for alle) - så slapp vi unna mye styr fra mor/svigermor.

Det hører med til historien at vi har tre barn og har vært sammen i over 9 år.

Ble dere gift da??

Gjest ØSTLANDSMAMMA
Skrevet
Ble dere gift da??

Det ble vi!! Det ble en uformell men høytidelig feiring - akkurat slik vi ønsket!

Skrevet
Det ble vi!! Det ble en uformell men høytidelig feiring - akkurat slik vi ønsket!

Gratulerer så mye!! Sikker på det ble en kjempehyggelig dag :) Viktigste er å gjøre det slik man selv vil!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...