Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 1. mars 2009 #1 Skrevet 1. mars 2009 Jeg slo albuen hardt inn i et hjørne i dag! Det gjorde vondt som bare fy, men roet seg litt etter hvert. Nå, en del timer etterpå er armen så vondt at jeg ikke vet helt hva jeg skal gjøre! Det er umulig å rette ut armen, og å bøye den helt klarer jeg heller ikke uten å hyle høyt. Jeg kan vri armen utover, men å vri innover klarer jeg nesten ikke i det hele tatt. Det eneste jeg kan gjøre uten smerter, er å gå med armen i 90 grader. Først trodde jeg at jeg bare hadde fått et kraftig slag, og at det gjorde vondt på grunn av det, men nå vet jeg rett og slett ikke. Jeg har ikke lyst til å reise på akutten for å ta røntgen bare fordi jeg har slått meg litt, det virker så dumt å bare tenke på brudd bare på grunn av å ha dunket litt borti et skap... Jeg kan vel ikke ha pådratt meg et brudd bare ved å slå albuen inn i et hjørne, kan jeg vel?
Pjukset Skrevet 1. mars 2009 #2 Skrevet 1. mars 2009 Trolig har du forstuet eller bristet albuen, men det er greit å ta røntgen for å være 100 % sikker på at det ikke er brudd. Men ved brudd så blir det en mer umiddelbar følelse av smerte og ikke mulighet for å rette ut/bøye osv. Men som svar på spørsmålet ditt, helt klart fullt mulig. Jeg tryna av tbanen og knakk hånda, just like that
Gjest Mea Culpa Skrevet 1. mars 2009 #3 Skrevet 1. mars 2009 Er ikke umulig at du har brukket eller skadet noe. Gjoer det ekstremt vondt maa du jo bare komme deg til lege! Det er ikke vanlig at det gjoer saa vondt om man er litt forslaatt.
tinky_winky Skrevet 1. mars 2009 #4 Skrevet 1. mars 2009 søsteren til en venninne av meg brakk håndleddet en gang, og hun kunne likevel bevege og vri på håndleddet, slik at alle, inkludert henne, trodde den bare var kraftig forslått og det tok dermed litt tid å finne ut at det faktisk var brukket. Da jeg knakk ankelen var det gruusomt, veldig vondt, og kunne ikke bevege noenting, var rett og slett lammet av smerte. Eneste som funket var å ha foten i samme posisjon hele tiden. nå har jeg både bristet og forsuet både bein og armer et par titalls ganger, og det gjør minst like vondt som knekke noe... Men uansett bør du komme deg til legen og få tatt et røntgen av armen din, just in case! god bedring!
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 1. mars 2009 #5 Skrevet 1. mars 2009 Takk for svar! Trolig har du forstuet eller bristet albuen, men det er greit å ta røntgen for å være 100 % sikker på at det ikke er brudd. Men ved brudd så blir det en mer umiddelbar følelse av smerte og ikke mulighet for å rette ut/bøye osv. Men som svar på spørsmålet ditt, helt klart fullt mulig. Jeg tryna av tbanen og knakk hånda, just like that Det var veldig vondt med en gang, og bevegeligheten ble nedsatt med en eneste gang. Men så ble armen på en måte "nummen" (selv om bevegeligheten var redusert, var det mindre vondt) før smerten blusset opp igjen nå i kveld. Jeg har tatt 2 paracet+ 2 ibux mot smerten, og det har tatt toppen av smertene, men bevegeligheten er like dårlig... Er ikke umulig at du har brukket eller skadet noe. Gjoer det ekstremt vondt maa du jo bare komme deg til lege! Det er ikke vanlig at det gjoer saa vondt om man er litt forslaatt. Det er det jeg synes er så rart også... den virker ikke bare forslått! søsteren til en venninne av meg brakk håndleddet en gang, og hun kunne likevel bevege og vri på håndleddet, slik at alle, inkludert henne, trodde den bare var kraftig forslått og det tok dermed litt tid å finne ut at det faktisk var brukket. Da jeg knakk ankelen var det gruusomt, veldig vondt, og kunne ikke bevege noenting, var rett og slett lammet av smerte. Eneste som funket var å ha foten i samme posisjon hele tiden. nå har jeg både bristet og forsuet både bein og armer et par titalls ganger, og det gjør minst like vondt som knekke noe... Men uansett bør du komme deg til legen og få tatt et røntgen av armen din, just in case! god bedring! Takk! Jeg får vel snakke med legen i morgen... føler meg litt dum da Jeg hovner aldri opp hvis jeg skader meg, og det gjør kanskje at jeg har en tendens til å bagatellisere skader hos meg selv.
Avalon Skrevet 1. mars 2009 #6 Skrevet 1. mars 2009 Da jeg var liten klarte jeg å smelle albuen i et massivt trebord ganske hardt. Gjorde skikkelig vondt lenge etter, og det var små biter som lå løst under huden som jeg kunne flytte rundt på. Hadde nok slått det såpass at litt brysk ble revet bort. Kunne ikke bære ting med den armen, hadde problemer med å rette den ut. Fikk bare smertestillende av legen, så det var ikke noe mer alvorlig enn det. Har enn av og til litt vondt i den hvis jeg f.eks bærer en tung handlepose, da er det vondt å vri armen. Kan også si at jeg knakk den nest minste tåen min da jeg snubblet over en veeldig lav terskel.... knakk samme tåen rett etter at den var grodd ved å smelle den i en stol....etter det grodden den skjevt, hihi! Det er fullt mulig å knekke ting ganske lett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå