Eske Skrevet 1. mars 2009 #1 Skrevet 1. mars 2009 (endret) Hei! Jeg skal på flyreise, får jeg ha mineralpudderet mitt i håndbagasjen? Vet at en ikke lengre kan ha flytende substanser i håndbagasjen, men er løst pudder tillatt? Ville helst hatt mascaraen og foundationen i håndbagasjen nemlig, men om det er fare for å miste det pakker jeg det selvfølgelig heller i kofferten. Endret 1. mars 2009 av Tonerose
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2009 #2 Skrevet 1. mars 2009 Så lenge du ikke har kokain eller miltbrannbakterier oppi, ja.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2009 #3 Skrevet 1. mars 2009 Jeg ville heller spurt om maskara var tillatt. Det var en periode de var superstrenge på dette, da maskara kan smøres og er dermed flytende, akkurat som leverpostei. Men i fjor kom jeg igjennom med alt av leppepomader og slikt.
Amalie_85 Skrevet 1. mars 2009 #4 Skrevet 1. mars 2009 gjelder de samme reglene for innenlandsflygning eller er det bare når man skal til det store utlandet?
Småkjekset Skrevet 1. mars 2009 #6 Skrevet 1. mars 2009 For mascaraen sin del, så er det bare å putte den og andre flytende tingene du skal ha med deg oppi en gjennomsiktig pose på 1l, og da er det bare å fly avgårde
Gjest Gjest_Nope_* Skrevet 1. mars 2009 #7 Skrevet 1. mars 2009 Hei! Jeg skal på flyreise, får jeg ha mineralpudderet mitt i håndbagasjen? Vet at en ikke lengre kan ha flytende substanser i håndbagasjen, men er løst pudder tillatt? Ville helst hatt mascaraen og foundationen i håndbagasjen nemlig, men om det er fare for å miste det pakker jeg det selvfølgelig heller i kofferten. Løspudder kan man spytte i, og dermed få en flytende tjukk masse, som man kan bruke til å smøre i ansiktet på fienden under terrorrhandlinger. Pakk det ned, jo før jo heller.
Essie_ Skrevet 2. mars 2009 #8 Skrevet 2. mars 2009 For mascaraen sin del, så er det bare å putte den og andre flytende tingene du skal ha med deg oppi en gjennomsiktig pose på 1l, og da er det bare å fly avgårde Jepp, men hver av beholderne kan ikke inneholde mer enn 100 ml. Mascara går med andre ord helt fint, det er ofte under 5 ml i mascaraen.
onyx Skrevet 2. mars 2009 #9 Skrevet 2. mars 2009 Jeg har reist med både løst pudder,flytende concealer, lipgloss og maskara i veska uten at noen har reagert i sikkerhetscontrollen. Muligens vil noen si at det er engangstilfeller, men nå har jeg gjort det så mange ganger at jeg egentlig tror at de ikke bryr seg.
Neytiri Skrevet 3. mars 2009 #10 Skrevet 3. mars 2009 Eg har reist endel i verden og det er forskjelligt kor strenge dem er. I norge er dem egentlig ikke det, men eg for sikkerhet skyld har alltid all flytende sminke i plastposen som du får på flyplassen. Reglene er at "flasken" eller "boksen" skal være 100ml eller mindre....så eg hadde bare puttet miniralpudderen i den hvis eg var beskymret... husk at hvis man har perfymeflaske for eksempel...uansett om den er nesten tom så kan du risikere å ikke få den igjennom hvis ikke FLASKEN er 100ml eller mindre.
lilleGrethe Skrevet 3. mars 2009 #11 Skrevet 3. mars 2009 Reglene er som følger: Allle væsker, kremer, leppestift, tannkrem, osv. (alt flytende) kan has med i håndbagasjen hvis de følgende kriterier er oppfylt: Hver flaske/beholder/tube må romme mindre enn 100ml. Alle disse må passe i en lukkbar pose på 1liter. (disse får du på flyplassen) Posen skal ut av håndbagasjen når du går gjennom sikkerhetskontrollen, sånn at den er synlig for personellet. Mineralpudderet mitt har jeg hatt i en ekstra sminkepung, sammen med tannbørsten, øyenskygge, osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå