Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2009 #1 Skrevet 1. mars 2009 Vet ikke om noen husker tråden min fra forsommeren, der vi vurderte å kjøpe forponnyen til datteren vår som da var 11. Som dere da husker så kjøpte vi ponnyen. Og nå sitter vi med 2 ponnyer og en hest.... Vi kjøpte jo den første ponnyen og hele familien ble engasjert. Så både jeg, manne min og lillebror ville lære å ri... Så vi tok ridetimer på ridesenteret alle sammen, og høstferien dro alle sammen på rideleir!! Så fikk jeg og gubben en gammel gentelman på for ett par dager i uken, helt supert. Vi fikk ta del i hobben til datteren vår, og lærte også hvor fantastiske hester er. Så en dag spurte hun som eide hesten om vi kunne være interessert i å kjøpe han for en billig penge. Og etter litt frem og tilbake så sa vi ja til det. Vi er jo absolutt ikke erfarene heste folk, men står på ett ridesenter der vi får god hjelp og vi er ydmyke nok til å tørre å spørre om hjelp så det går veldig bra. Det gikk også veldig bra med datteren vår, hun har startet flere konkurranser og kommet hjem med sløyfe nesten hver gang:-) Bestemor og bestefar er også blitt veldig engasjerte, og de er i stallen omtrent hver formiddag og gir gulerøtter og duller med de. Også er de sjefsmøkkere:-) Bestefar har såvidt begynt å ri på gammern han også! Men så, på nyåret var da mine foreldre i Spania som de er hvert år og der kom de i prat med ett hyggelig eldre engelsk par som drev med oppdrett av hester og ponnyer... Og insisterte på at vi måtte komme på besøk til de. Og der har vi akkuratt vært, og vi kommer ikke tomhendt hjem.... Så snart kommer det enda en vakker ponny inn i familien vår. Foreløpig tror jeg vi er gale... Men så hyggelig det er også. Så da kommer lillebror til å "eie" den gamle ponnyen, datter til å ha den nye og resten av familen deler på gamlefar.... Vel, om noen hadde sagt til meg for 1 år siden at jeg kom til å ha 3 hester, eller 1 for den sagt skyld hadde jeg ledd... Og vi er nok gale. Men fy søren så bra vi har det som familie også, hele familien er bitt av basillen og vi sprader rundt i tights alle sammen.... Uansett, det jeg mente å si med denne tråden var egentlig TUSEN TAKK til alle dere som sa at jeg skulle la henne få ponnyen, det har gjort noe for hele familien:-)
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2009 #2 Skrevet 1. mars 2009 Så kjempekoselig at dere har en felles hobby og interesse - det styrker båndene dere imellom Å drive med dyr synes jeg dessuten er en særdeles sunn hobby - man lærer mye om omsorg og kjærlighet Kos dere videre
LitaPia Skrevet 1. mars 2009 #3 Skrevet 1. mars 2009 ÅÅh Du aner ikke hvor heldig du er som har fått hele familien engasjert i hester Prøvde i årevis som lita jente/tenåring å få med foreldrene mine på dette, men til ingen nytte. Nå er det samboers tur å bli frelst
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2009 #5 Skrevet 3. mars 2009 Så utrolig stilig! Jeg husker når du diskuterte her inne om dere skulle kjøpe ponni eller ikke, og det er veldig gøy at det har gått så bra! Jeg og søsteren min har alltid vært hestejenter, og synes alltid var veldig stas når pappa ble med i stallen for å ri.. Mamma har alltid vært mer lunken, skulle ønske vi kunne dele en interesse sammen! Lykke til videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå