Sisilie Skrevet 4. juli 2003 #1 Skrevet 4. juli 2003 -Idag satt jeg i bilen min og glodde.....glodde på folk som kom ut av en butikk mens jeg ventet på noen.(Ja, jeg vet at det er stygt å glo..!) Tankene begynte å spinne da det kom ut et par- han norsk og hun fra Thailand, og med hennes mor på slep. (tror jeg)- Poenget var at de hadde kjøpt vaffeljern. - Greitt nok det, men så begynte jeg å lure på om det var disse damene som hadde tryglet om å få lære norske matskikker- eller om det var mannen som hadde slått i bordet og forlangt "norsk mat"-"nå er jeg lei av det mølet som dere serverer"! :cry: Innbiller meg at "disse" mennene er ganske konservative i matveien, og liker best kjøttkaker med saus og poteter. Mulig jeg tar grundig feil. I samme slengen kom jeg på en annen historie jeg leste i avisen;- en norsk bonde hadde "fått tak i" en russisk dame, velutdannet sådan- og hun likte best klassisk musikk. Han foretrakk Sputnik, og flirte litt av denne musikken hun spilte. Så det jeg lurer litt på er hvordan i heiteste granskauen kan dette funke?? (Men det gjør det vel ikke heller i de fleste tilfellene...) Ikke at det betyr så mye for meg personlig, men synes det er ganske interessant.....og dette må vel kalles kultur-kræsj aldeles.......noen som har snikk/snakk-tanker?
@lfa Skrevet 4. juli 2003 #4 Skrevet 4. juli 2003 Noen gang tenkt på at man slettes ikke behøver å være "utenlandsk" selv om det kan se slik ut...? Har handlet vaffeljern sammen med sambo jeg også. Hvis folk synes det er pussig... ja, så får de bare synes det, da... :o Ulik musikksmak er jo ganske vanlig... Uansett hvor man kommer fra. Tror ikke det er den største skilsmissegrunnen uansett nasjonalitet...
Sisilie Skrevet 4. juli 2003 Forfatter #5 Skrevet 4. juli 2003 -Nå var det ikke vaffeljernet som var hoved-poenget her - og ikke dette paret som jeg betraktet,heller.-Prøv å se litt generelt på det,da. - Mine tanker gikk vel mer på dette med å ha felles interesser, ha interesse for andre kulturer osv.- men det er klart at hvis folk stiller med et åpent sinn så kan vi alle ha noe å tilføre andre/lære av andre........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå