la_luz Skrevet 1. mars 2009 #1 Skrevet 1. mars 2009 Mini har hatt avføring ca 10 ganger i døgnet den siste uken. Han er 7 mnd nå og spiser grøt. Generellt er almenntilstanden hans veldig god. Men jeg blir bare så bekymret. Er det noen som har liknende ærfaringer. Er det vanlig at små barn sliter med løs mage over lengere perioder? Drar til legen i morgen men tivler på at han kan gjøre så mye...
Gjest Gjest_Trine_* Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Jeg har ikke oppledv det selv, men jeg har hørt om fenomenet. Det kan se ut som du har fått en drittunge.
Siona Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 Snuppa vår på 8 mnd har akkurat hatt det slik i etpar uker. Var ikke hos lege med henne siden hun var i god form ellers, og ikke virket dehydrert eller slapp. Nå har det gått over, og vi er tilbake til 2-3 bleier i døgnet. Men jeg vet ikke hvor vanlig dette er da...
la_luz Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. mars 2009 HAr tenkt på tenner, men kjenner eller ser ingenting. Bæsjer de virkelig så mye bare for å få tenner?
Gjest Gjest_Line_* Skrevet 2. mars 2009 #6 Skrevet 2. mars 2009 HAr tenkt på tenner, men kjenner eller ser ingenting. Bæsjer de virkelig så mye bare for å få tenner? Nei. Selv om mange mødre vil "sverge på" at barnet har fått reaksjoner ved tannfrembrudd, er det ingenting som tyder på at dette faktisk skjer. Spør tannlegen din neste gang, så vil du nok få beskjed om at det bare er tull at barn skal få feber og det ene med det andre av tenner. Barna får tenner over en så lang periode, at det skal mye til hvis det ikke sammenfaller med litt feber eller andre ting. Merkelig at det bare skjer når de første tennene kommer, og ikke med 6-års jekslene, ikke sant? :gjeiper:
la_luz Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 3. mars 2009 Heisann, Vi var hos legen, men der var det ikke mye hjelp å få - og ikke det at legen kunne noe særlig om hva vi brude gi han heller. Uansett kan jo tenke selv så vi byttet tilbake til risgrøt fra lørdag av og det ser ut som det har gitt resultater. Så da er det noe av grøten han ikke tåler. Har gitt fullkornsgrøt - mulig drt har vært for "sterkt" Trodde først det kunne være gluten, men han har jo spiste hvetegrøt i en mnd uten at det hadde noe å si... Tar det tid for små mager å venne seg til mye fiber?
jolie Skrevet 3. mars 2009 #8 Skrevet 3. mars 2009 Nei. Selv om mange mødre vil "sverge på" at barnet har fått reaksjoner ved tannfrembrudd, er det ingenting som tyder på at dette faktisk skjer. Spør tannlegen din neste gang, så vil du nok få beskjed om at det bare er tull at barn skal få feber og det ene med det andre av tenner. Barna får tenner over en så lang periode, at det skal mye til hvis det ikke sammenfaller med litt feber eller andre ting. Merkelig at det bare skjer når de første tennene kommer, og ikke med 6-års jekslene, ikke sant? :gjeiper: Myten med løs mage kommer vel av at tannfrembrudd gjør at ungen sikler mye. Mye kommer ut, men mye går også ned i magen. Og mange unger får tenner når de har feber (mulig tannkjøttet blir litt mykere?), men jeg vil anta at feberen var der først Når det gjelder TS: så lenge apetitten er god, barnet ikke er uttørret (sjekk elastiteten i huden og fontanellen) og almenntilstanden er god er det nok bare en forbigående periode. Dropp våtserviettene (skyll i vasken) og la stumpen få masse luft. Så unngår dere sårhet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå