Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2009 #1 Skrevet 1. mars 2009 På en del pringles så står det at produktet er vegansk, altså at det ikke er noen animalske tilsetningstoffer i det. Men så på hjemmesiden dems, der står det at alle Pringles-typene inneholder E 471, og det er ikke vegansk. Er det virkelig lov å merke noe som vegansk når det ikke er det? For de må vel vite hva de putter i maten og hvor det kommer i fra, eller?
Gjest Frosk Skrevet 1. mars 2009 #2 Skrevet 1. mars 2009 E471 kan produseres av vegetabilske oljer, og det kan produseres av dyrefett. Altså kan E471 være vegansk - og når Pringles har "vegansk" på produktet så velger jeg å tro at de bruker den vegetabilske varianten av E471.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2009 #3 Skrevet 1. mars 2009 E471 kan produseres av vegetabilske oljer, og det kan produseres av dyrefett. Altså kan E471 være vegansk - og når Pringles har "vegansk" på produktet så velger jeg å tro at de bruker den vegetabilske varianten av E471. Ok, det visste jeg ikke. Men hare bare hørt at en del veganer sier at Pringles ikke er vegansk. Så leste ingrediensene og så E471 og ble noe redd.
Gjest Frosk Skrevet 1. mars 2009 #4 Skrevet 1. mars 2009 Vegetar.com har en grei liste over tilsetningsstoffer som ikke er vegetariske / veganske; her Som du ser står E471 på listen over stoffer som kan være ikke-veg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå