laperla Skrevet 17. september 2009 #41 Skrevet 17. september 2009 Som øyelegen min så fint sa det; "Så lenge du ser alle oss øyeleger med briller... Så venter du med laseroperasjonen." Så da gjør jeg rett og slett det.
Gjest Gjest_Onkel_* Skrevet 29. september 2009 #42 Skrevet 29. september 2009 Jeg brukte dagslinser, og det kostet 4000 i året. 4000 ganget med 5 er 20000. Sjekk ut Åge Vardenær i Trondheim. Han tar bar 8 500,- pr. øye for Lasik!!!
Rosenrød Skrevet 29. september 2009 #43 Skrevet 29. september 2009 Eh.... har jo sagt at jeg allerede HAR operert.
Wonders Skrevet 8. januar 2010 #44 Skrevet 8. januar 2010 åssen går det nå i kulden? Jeg merker ikke noe.
Gjest mil Skrevet 8. januar 2010 #45 Skrevet 8. januar 2010 Jeg har operert øynene, men med ICL-metoden, ikke laser. Litt dyrere (men 5000 fra eller til når man uansett skal bruke så mye penger er irrelevant), og vondere i starten, men langt bedre resultater i ettertid. Ser bedre nå etter operasjon enn jeg gjorde med linser før, og har ingen plager med tørre øyne. En del morsomme lyseffekter, men det er sjelden plagsomt. Merker at øynene gjerne blir våtere om det er kaldt og litt vind, og da blir det også mer lyseffekter... Men det er egentlig bare en grei underholdning. Jeg opererte på Memira. Jævlig ubehagelig under operasjonen, og ekstrem lysfølsomhet i noen dager, deretter har alt vært perfekt!
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #46 Skrevet 8. januar 2010 Jeg tok Lasik på Memira i juni 2008 og januar 2009 (korrigering) og har ikke slitt med noe ubehag etterpå. Øynene mine er supre, og jeg angrer ikke ett sekund! Hadde -8,5 på begge øynene, så det merkes godt at jeg nå har tilnærmet perfekt syn. Ikke noe problemer med kulden heller...
Gjest Laserhue Skrevet 9. januar 2010 #47 Skrevet 9. januar 2010 Glorie/Halo effekten går sjelden helt vekk. Største ulempen med laser. Uansett vurder om du må ha det, jobber du foran pc hele dagen. Dropp det, kjøp deg briller.
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 9. januar 2010 #48 Skrevet 9. januar 2010 Noen andre som har opplevd at man ikke blir operert til 0 på det ikke-dominante øyet, men at de opererer til -0.25 til -0,5 med vilje? Fordi det skal være fordelaktig når man nærmer seg 40?
Gjest Laserhue Skrevet 9. januar 2010 #49 Skrevet 9. januar 2010 Normalt å ikke treffe 0. Laseren har en feilmargin på 0,25. Sliter selv med 0,25 i feilmargin. Merker noe til det....på avstand ved bilkjøring etc.
Temposonic Skrevet 30. januar 2010 #50 Skrevet 30. januar 2010 Nå på tirsdag skal jeg under lasereren på Memira i Bergen. Har siden forundersøkelsen vært veldig frem og tilbake om jeg skal avlyse hele greia. Har hørt så mange historier av folk med dårlige erfaringer. Kjenner jeg begynner å bli godt nervøs for operasjonen.
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 31. januar 2010 #51 Skrevet 31. januar 2010 Hadde minus 3,75 og 4,00,- opererte med intralasik i Trondheim for 8 mnd siden. Ser perfekt, kostet 38.000,- kr. Skjønner ikke dere som har så dyre linsekostnader forresten? Så en som skrev 5.000 og en 20.000.. Jeg brukte mnd-linser og betalte ca 1000 for 1 års forbruk og så kommer linsevæske i tillegg, bestilte på nett.
Temposonic Skrevet 5. februar 2010 #52 Skrevet 5. februar 2010 (endret) Ja da er det tre dager siden min operasjon. Femtolasik på Memira i Bergen. Selve operasjonen var helt uten smerter, men jeg var ikke forberedt på at det skulle svi såpass når bedøvelsen gikk ut. Det var 3-4 timer der øynene bare rant og rant, og det føltes som om noen hadde dryppet zalo i øynene mine. Men allerede samme ettermiddag var alle smerter borte, og jeg kunne se på TV og bruke PC uten briller. Neste morgen skulle jeg tilbake til klinikken for sjekk, og da kjørte jeg bil dit uten problemer. Har ikke merket noenting til lysfølsomheten som mange andre har opplevd. Om kveldene så ser en en svak halo effekt rundt lyskilder, men ikke noe mer enn det man opplever med briller. Er litt tørr i øynene om morgenen når jeg står opp, men ikke så veldig som mange andre beskriver, og det er bare gått 3 dager siden operasjonen, så jeg antar at det vil gå bort. Helt supert, er knallfornøyd. Ser som en ørn :-) Bedre enn hva jeg gjorde med brillene. :D:D Endret 5. februar 2010 av jmac
Gjest Snart klarsynt Skrevet 8. april 2010 #53 Skrevet 8. april 2010 Nå er det bare noen dager igjen til jeg skal inn til min operasjon :-) Tør neste ikke å lese alt i denne tråden. Ser at noen har dårlig erfaring med dette. Skal ta ASA-operasjon på Argus. Syns de er veldig hyggelige der og følte meg trygg, men gruer meg veldig. De sa jeg skulle få beroligende først. Håper det hjelper. De sa at jeg må være hjemme fra jobben i noen dager. Hvor lenge var dere hjemme? Hvor bra så dere? Må jeg planlegge å ta opp alle mine favorittprogrammer på tv i lang tid fremover? :-) Ååå, skal bli en fryd å bli kvitt brillene!!
Wonders Skrevet 18. august 2010 #54 Skrevet 18. august 2010 Lurer på åssen det går med alle nå... Jeg har det fantastisk, og har ikke noe å utsette på synet mitt ett år etterpå.
Capricorn Skrevet 18. august 2010 #55 Skrevet 18. august 2010 Jeg ble operert i april. Var til den siste kontrollen i går. Synet er perfekt Både legen og jeg er strålende fornøyd. Er litt lysfølsom, men det ville gå over innen et år mente de. Kan også være litt sår på øynene. Hvis jeg får rusk i øyet og gnir, så er det verre enn det var før. Noen andre som har det sånn? Legen mente også dette ville gi seg.
Xtra_lilje Skrevet 18. august 2010 #56 Skrevet 18. august 2010 Er noen år siden jeg tok min operasjon, men jeg er hvertfall superfornøyd den dag i dag. Tok operasjon av første øyet sent 2001, og andre våren 2002. Lasik. Har litt av denne glorieeffekten i mørke, men ikke særlig plaget av det. Jeg tok min operasjon på Haukeland.
Wonders Skrevet 20. august 2010 #57 Skrevet 20. august 2010 jeg er ennå litte pitt engstlig for å gni hardt, så jeg byttet ut øyesminkefjerneren min.
Gjest uu Skrevet 20. august 2010 #58 Skrevet 20. august 2010 dere som tar laser operasjon må nok bruke lesebriller om noen år. jeg satte inn ny linse restore .tok både minus og pluss.slipper lesebriller når jeg blir 50..år.
Gjest rambo Skrevet 16. februar 2011 #59 Skrevet 16. februar 2011 folkens. synslaser benytter en metode som heter cTEN. cTEN er den beste metoden av alle inkludert intralasik som er andre generasjons lasik. cTEN er berøringsfri operasjon og varer fra 20 til 30 sekunder. og husk ikke seng styrken til 0 på begge øynene for da får man sån starburst. gjør det til - 0,25. man ser perfekk og slipper unna starburst. synslaser er også billig. cTEN metoden er billig mener jeg.
Gjest Barbara Skrevet 17. februar 2011 #60 Skrevet 17. februar 2011 Betalte 34.000 for å kunne være den heldige innehaver av konstant og dundrende hodepine, dobbeltsyn, lysskyhet, og tørre øyne. Må dryppe øynene hver eneste halvtime, og har brukt en hel liten formue i ulike øyedråper. Glemte jeg å si at jeg likevel må bruke linser, da jeg fortsatt er nærsynt. Ikke så billig det heller. Men, pga. at øynene er blitt tørre/supersensitive kan jeg egentlig ikke bruke linser, så har time hos optiker i neste mnd..blir vel briller da på heltid. Ganske dyrt det også :'( Men hadde gladelig betalt samme summen nå, for å få mine gamle øyne tilbake. Men lykke til! (Har hatt noen helt forferdelige år med dødsfall i familien, kjærlighetssorg, foreldre som skilte lag, helt forferdelig press og stress privat. Snakket med en som mente jeg burde finne ut hva jeg drømte om, og så oppfylle det, for å få et positivt fokus. Laseroperasjonen var "min drøm", som jeg spinket og sparte til. Så slik endte det. Orker snart ikke mer.) Jeg vet at det er blitt to år siden du har postet denne men... Håper alt har ordnet seg i livet ditt... Stå på! Barbara
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå