Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kan man reise når man vil ha en uke med litt sol og varme i mai, og reiser med et spedbarn og et barn på 2,5 år?

Har ikke behov for de store kulturopplevelsene, vil bare kose oss i sol og varme på et klassisk chartersted :). Minst mulig partyfaktor og mest mulig familievennlig, slik at 2,5-åringen også kan kose seg og mamma og pappa kan lese/slappe av på kvelden etter at barna har lagt seg :).

Tips/erfaringer tas i mot med takk :). Har null erfaring med charterturer....

Skrevet

Heisann!

Jeg kan virkelig anbefale Alcudia i Mallorca!

Jeg og min samboer reiste dit i fjor, vi har enda ikke barn, men vi har bestemt oss for at vi definitivt skal tilbake dit når vi en vakker dag får :)

Vi bodde på Prinsotel La Dorada (Apollo har pakketurer med det hotellet), ligger litt i utkanten av festing og sånn, nær strand. Hotellet har aktivitets-programmer for barn i alle aldre, bassenger for de minste etc.

Rommene er store og moderne, stort bad og en kjøkkenkrok.

Vi brukte mye tid på hotellet og i bassengområdet. Stille og rolig :)

Det er sikkert likt ganske mange andre charter-plasser/hoteller, men dette er min erfaring :)

Gjest Gjest
Skrevet
Sunwing Makrigialos er helt nydelig :) Vi har vært der 2 ganger.

(Hvis man har med vogn må man passe på å få rom et sted det ikke er så mye trapper.)

Mine er 10 og 12. Du som har vært der, var det lang busstur fra flyplassen og inn? Og har du noen tips som f.eks. hvor handle mat? Og litt andre ting?? Reiser alene med dem og vil gjerne vite litt før vi drar.

Gjest Gjest
Skrevet
Mine er 10 og 12. Du som har vært der, var det lang busstur fra flyplassen og inn? Og har du noen tips som f.eks. hvor handle mat? Og litt andre ting?? Reiser alene med dem og vil gjerne vite litt før vi drar.

Bussturen tar ca 2,5 timer. Men det føltes ikke så langt. Barna ble ikke utålmodige. Bussen stoppet en gang underveis.

Vi bestilte frokost på hotellet. Veldig bra frokostbuffe. Det er flere supermarkeder like bak hotellet, i begge retninger, hvor dere kan kjøpe lunch og andre ting. Er et supermarked på hotellet også, men det var dyrere. Middag spiste vi i landsbyen Makrigialos. Det er mange koselige spisesteder langs stranden med utsikt utover havet. Dere går til landsbyen på 10 min, og det er butikker og spisesteder langs veien.

Det er veldig fine strender der. Vi snorklet også langs fjellsiden ved den borterste hotellstranden. Så en del snappere og andre småfisk. Vi snorklet også fra en strand lengre bort som en av de lokale viste oss.

Det er også flere basseng der. Og et pent hotellområde med plener, blomster og palmer.

Barna våre var 2, 7 og 9 år da vi var der første gangen (2 år eldre andre gangen). De storkoste seg.

God tur! :)

• 2 uker senere...
Gjest annen gjest
Skrevet
Ikke sikkert Gjest får med seg dette, men hva var prisen sånn ca.? Lurer på hva man må regne med å betale for et slikt hotell i mai.

Hvis du går inn på linken kan du se prisene.

Eks: Avreise 14 mai, 1 uke, 2 voksne og 1 barn, 1-roms leilighet med terasse uten havutsikt kr 8 935. Dette er rimeligste alternativ. Hvis dere plusser på et par tusen får dere en større leilighet med bedre beliggenhet og havutsikt.

Gjest annen gjest
Skrevet

Glemte å skrive at barn som ved hjemreisen er under 2 år kun betaler 300 kroner for hele reisen.

Vil anbefale dere å bestille med frokost hvis dere skal bo på Sunwing Makrigialos. Det koster ca 400 kroner for en voksen i en uke. Barna spiser gratis hvis de spiser sammen med dere.

• 3 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har vært på Sunwing Makrigialos og drar ikke tilbake. Mye på grunn av bussturen.

MEN jeg vil på det sterkeste anbefale Sunwing i Alcudia!

Sørkysten av kreta (Makrigialos) er varmere enn Mallorca (Alcudia) i mai. Det kan også være litt kaldt å bade i sjøen på Mallorca i mai. Sørkysten av Kreta har behagelig temperatur i sjøen i mai. Fra juni blir det bra badetemperaturer på Mallorca.

Bussturen til Sunwing Makrigialos tar 2,5 timer og bussturen til Sunwing Alcudia tar 1 time.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...