Gjest Gjest_dia_* Skrevet 1. mars 2009 #1 Skrevet 1. mars 2009 HVorfor er dt så vanskelig å gå ned i vekt når man har diabetes type 1? Jeg har prøvd masse forskjellig dietter, nå sist ble valget på å telle kalorier. Jeg holdt på en god stund og jeg trente ved siden av. Det skjedde ikke en dritt.for å si det sånn med vekta. jeg gikk heller opp 1 kilo. Jeg vet at mange diabetikere har problemer med å hold vekta oppe men jeg er virkelig stikk motsatt. Noen med erfaring? Helst noen andre med type 1 for det er veldig anderledes med de som har type 2.
Chanel.No5 Skrevet 1. mars 2009 #2 Skrevet 1. mars 2009 HVorfor er dt så vanskelig å gå ned i vekt når man har diabetes type 1? Jeg har prøvd masse forskjellig dietter, nå sist ble valget på å telle kalorier. Jeg holdt på en god stund og jeg trente ved siden av. Det skjedde ikke en dritt.for å si det sånn med vekta. jeg gikk heller opp 1 kilo. Jeg vet at mange diabetikere har problemer med å hold vekta oppe men jeg er virkelig stikk motsatt. Noen med erfaring? Helst noen andre med type 1 for det er veldig anderledes med de som har type 2. Anbefaler deg på det sterkeste å snakke med din lege om dette, det er såpasst seriøst at en fagperson nok er best å forholde seg til her. Søkte litt på nettet og har funnet denne siden, kanskje det kan hjelpe deg litt på din vei.. http://diabetes.nxc.no/diabetes/min_side__...ing_og_diabetes
Gjest Gjest_dia_* Skrevet 1. mars 2009 #3 Skrevet 1. mars 2009 Anbefaler deg på det sterkeste å snakke med din lege om dette, det er såpasst seriøst at en fagperson nok er best å forholde seg til her. Søkte litt på nettet og har funnet denne siden, kanskje det kan hjelpe deg litt på din vei.. http://diabetes.nxc.no/diabetes/min_side__...ing_og_diabetes Tusen takk for svar. Jeg har snakket med både lege og diabetes sykepleier om det. men de syntes liksom ikke jeg er noe overvektig. men det går jo egentlig på hva jeg syntes selv. Jeg er 163 høy og veier 73kg. Vil selv veie 60kg.
Chanel.No5 Skrevet 1. mars 2009 #4 Skrevet 1. mars 2009 Tusen takk for svar. Jeg har snakket med både lege og diabetes sykepleier om det. men de syntes liksom ikke jeg er noe overvektig. men det går jo egentlig på hva jeg syntes selv. Jeg er 163 høy og veier 73kg. Vil selv veie 60kg. Det er dårlig av fagpersonalet du har snakket med, de bør nå vite bedre enn å bare skyve det unna da de mener du ikke trenger å slanke deg, hør med en annen lege kanskje? fortell hvor mye det betyr for deg å få svar og at du ikke tørr å gjøre det på egenhånd, de må hjelpe deg, noe annet er uforsvarlig mener jeg... Jeg er desverre ikke overrasket heller over svarene du har fått.. Finnes sider på nettet som besvares av leger også da.. Bare ett eksempel..
Gjest Gjest_dia_* Skrevet 1. mars 2009 #5 Skrevet 1. mars 2009 Det er dårlig av fagpersonalet du har snakket med, de bør nå vite bedre enn å bare skyve det unna da de mener du ikke trenger å slanke deg, hør med en annen lege kanskje? fortell hvor mye det betyr for deg å få svar og at du ikke tørr å gjøre det på egenhånd, de må hjelpe deg, noe annet er uforsvarlig mener jeg... Jeg er desverre ikke overrasket heller over svarene du har fått.. Finnes sider på nettet som besvares av leger også da.. Bare ett eksempel.. Ja det kan du si..ikke alltid greit når legen ikke er helt med. Kan jeg spørre om du har diabetes? Hadde vært kjekt å ha noen man kunne snakke med om det?
Chanel.No5 Skrevet 1. mars 2009 #6 Skrevet 1. mars 2009 Ja det kan du si..ikke alltid greit når legen ikke er helt med. Kan jeg spørre om du har diabetes? Hadde vært kjekt å ha noen man kunne snakke med om det? Jeg har ikke diabetes 1, har venner med det, men de er ikke på "slankeren" så jeg har desverre ikke noe kunnskap om emnet. Satser på at det kommer noen med litt mer utfyllende svar her etterhvert... Ønsker deg ihvertfall masse lykke til, ville ihvertfall forsøkt å ringe noen andre leger uansett jeg, sett om det finnes noen som er behjelpelig der ute..
Gjest Gjest_dia_* Skrevet 1. mars 2009 #7 Skrevet 1. mars 2009 Jeg har ikke diabetes 1, har venner med det, men de er ikke på "slankeren" så jeg har desverre ikke noe kunnskap om emnet. Satser på at det kommer noen med litt mer utfyllende svar her etterhvert... Ønsker deg ihvertfall masse lykke til, ville ihvertfall forsøkt å ringe noen andre leger uansett jeg, sett om det finnes noen som er behjelpelig der ute.. Tusen takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå