Gjest Katia Skrevet 1. mars 2009 #1 Skrevet 1. mars 2009 Hva svarer man når man er gravid med sin elsker gjennom to år, der han er gift og jeg er single? Er snart i 4. måned og vil veldig gjerne ha barnet. Min familie, venner og kolleger vil begynne å spørre veldig snart! Hva svarer man...og kollegene vet jo at jeg er single! Gleder meg til barnet kommer, men gruer meg til reaksjonene. Noen som har vært i min situsjon?
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2009 #2 Skrevet 1. mars 2009 Hva svarer man når man er gravid med sin elsker gjennom to år, der han er gift og jeg er single? Er snart i 4. måned og vil veldig gjerne ha barnet. Min familie, venner og kolleger vil begynne å spørre veldig snart! Hva svarer man...og kollegene vet jo at jeg er single! Gleder meg til barnet kommer, men gruer meg til reaksjonene. Noen som har vært i min situsjon? Kommer han til å forlate sin kone, er det en mulighet for at dere vil bli en familie? Ønsker han også barnet?
Gjest Illiya Skrevet 1. mars 2009 #3 Skrevet 1. mars 2009 Sier man ikke sannheten da? Du har jo selv satt deg i denne situasjonen, du får vel stå for det også. Mannen skal vel ha samvær med barnet, så det kommer jo ut uansett. Bare dumt å finne på en annen historie. Ungen vokser jo til også, og bør vel også få vite hvordan det er. Hva sier mannen og kona hans til dette? Har de barn fra før, som nå får et halvsøsken? Vet ungene i så fall det?
Gjest LonelyAngel Skrevet 1. mars 2009 #4 Skrevet 1. mars 2009 Si det som det er... selv om det er en SKAM til de grader! " Jeg er elskerinnen til en gift mann og han gjorde meg gravid" Det er low det....
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2009 #5 Skrevet 1. mars 2009 Hva vil han at du skal si? Dere har vel snakket sammen om hva slags historie som er ok Skal han stå som far er det johan man sier. Skal han ikke stå som far, og det skal ikke ut at han er faren, så kommer man på en historie. "det var en glipp med en elsker jeg har, som jeg ikke vil ha et forhold med utover dette" "en one night stand, blir far ukjent" "en dere ikke kjenner.." Hva vil du si til barnet som vil spørre med tiden? Det du sier utad vil komme barnet for øret, så vær varsom med det du velger, men vær klar på at barnet ønsker du og vil gi masse kjærlighet.
Gjest Katia Skrevet 1. mars 2009 #6 Skrevet 1. mars 2009 I begynnelsen av vårt forhold sa han at han ikke var klar for nye barn. Og ja, han har tre barn fra før, der en av de fortsatt bor hjemme hos moren, de andre studerer. Vi har vært sammen i snart to år, og jeg har til tider bodd hos ham i hans leilighet. Vi jobber i samme bedrift. Han har nok blitt mye mer glad i meg enn han hadde tenkt..og jeg har fra første stund elsket ham. Banret er derfor velkomment fra min side. Vi har snakket så vidt om at vi står for det, og at hans kone må få vite det snart. Men han er forvirret og vet ikke helt hva han skal mene og gjøre, tror jeg. Samtidig er han godt voksen og det burde ikke komme som et sjokk på ham at det kan bli barn når man bruker "hoppe av i svingen" som prevensjonsmetode. Jeg tror faktisk ikke at han vil skille seg, da han er for feig (det sier han selv også). Men barnet vil jeg gjerne ha! For meg er det et kjærlighetsbarn. Men jeg frykter sterkt rykter og hva kolleger vil si...for de kjenner oss begge to. Folk vil vel trekke konklusjoner og ha fordommer. Mange vet om forholdet vårt, og de vet også at han er gift.
Gjest Illiya Skrevet 1. mars 2009 #8 Skrevet 1. mars 2009 I begynnelsen av vårt forhold sa han at han ikke var klar for nye barn. Og ja, han har tre barn fra før, der en av de fortsatt bor hjemme hos moren, de andre studerer. Vi har vært sammen i snart to år, og jeg har til tider bodd hos ham i hans leilighet. Vi jobber i samme bedrift. Han har nok blitt mye mer glad i meg enn han hadde tenkt..og jeg har fra første stund elsket ham. Banret er derfor velkomment fra min side. Vi har snakket så vidt om at vi står for det, og at hans kone må få vite det snart. Men han er forvirret og vet ikke helt hva han skal mene og gjøre, tror jeg. Samtidig er han godt voksen og det burde ikke komme som et sjokk på ham at det kan bli barn når man bruker "hoppe av i svingen" som prevensjonsmetode. Jeg tror faktisk ikke at han vil skille seg, da han er for feig (det sier han selv også). Men barnet vil jeg gjerne ha! For meg er det et kjærlighetsbarn. Men jeg frykter sterkt rykter og hva kolleger vil si...for de kjenner oss begge to. Folk vil vel trekke konklusjoner og ha fordommer. Mange vet om forholdet vårt, og de vet også at han er gift. Klart de vil snakke om det, og mene og synes. Men det går over. De får andre ting å prate om. Det går bra, skal du se.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2009 #9 Skrevet 2. mars 2009 ...at du tydeligvis har gjort en annen kvinne utrolig ulykkelig bør vel i hvert fall ikke komme frem. At dere to kanskje har ødelagt for flere andre sitt liv.. Så lykke til med elskovsbarnet
Gjest hopeful Skrevet 2. mars 2009 #10 Skrevet 2. mars 2009 Hvis han har tenkt å fortelle det til kona, så er det jo ikke sikkert han trenger å bekymre seg for om han er tøff nok til å skilles.. Kan jo være hun kaster han på dør! Noe jeg ville gjort hvis jeg var henne iallefall!!
Lykka Skrevet 2. mars 2009 #11 Skrevet 2. mars 2009 For det første så liker jeg ikke at folk er utro når man er gift, men det er hans skyld ikke din. Men syns dere skulle vært litt mer forsiktige når dere hadde sex med tanke på at han ikke ville ha flere barn. Men jeg ønsker deg lykke til og jeg syns du burde fortelle sannheten. Du må jo ikke fortelle hvem det er, men du kan si du har vært elskeren til en gift mann. Men jeg ville aldri i livet innledet ett forhold til en som var gift om jeg visste det, syns ikke noe om at man kan ødelegge en hel familie, med tanke på kona og barna..
Gjest Gjest_anita_* Skrevet 2. mars 2009 #12 Skrevet 2. mars 2009 Gratulerer med barnet Du kan jo si at du ikke ønsker å si hvem faren er,men at barnet er veldig ønsket og velkommen ? Men nå er jeg strengt tatt slik at jeg mener at de rundt deg ikke MÅ vite alt om en,og at man ikke har plikt til dem å svare på slikt.Hva du gjør er din sak,kollegaene dine har fint lite med dette å gjøre
Brunhilde Skrevet 2. mars 2009 #13 Skrevet 2. mars 2009 (endret) Si det som det er... selv om det er en SKAM til de grader! " Jeg er elskerinnen til en gift mann og han gjorde meg gravid" Det er low det.... Til ts: Ingen har krav på å vite noe om hvem faren er bortsett fra barnet, du kan rett og slett blunke og si at det er noe du ikke ønsker å snakke om. Lykke til! Endret 4. mars 2009 av vimse
Gjest ¤bella¤ Skrevet 2. mars 2009 #14 Skrevet 2. mars 2009 DU skriver at barna bor hjemme hos moren sin, og at du ofte bor i leiligheten hans. Bor de ikke sammen lenger? Du kan jo si at det var en one night stand, om det ikke er greit for han da at du sier at det er hans...
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2009 #15 Skrevet 2. mars 2009 Men altså... har du tenkt å ikke la barnet få vite hvem faren er fordi du har gjort et feilsteg? Det for et barn å ikke kjenne faren er et veldig identitetsproblem som kan få veldig store senfølger. Er dette noe du ønsker å pålegge ditt barn med vitende vilje? Hvis ikke så er det jo enn slik at dette vil komme ut, så da bør dere nok snart ta et oppgjør med omverdenen. Barnet har ikke valgt å bli født inn i disse premissene, og bør få mulighe til samvær med far fra dag en. Det at du har valgt å få et barn under disse omstendighetene bør ikke gå ut over barnet, og dere må gjøre allt dere kan for å sette barnet først og sikkre at barnet får de foreldrene som dette uskyldige barnet fortjener. Jeg skjønner at mange barn ikke kjenner sine fedre ut i fra at de ikke har hatt noe valg, at fedrene ikke ønsker kntakt eller at far rett og slett er ukjennt. Dette er likevel noe som er en påkjenning for disse barna, og det at noen med vitende vilje kan sette et barn inn i en slik situasjon er for meg ufattelig. Dere må sette dere ned å snakke om hvordan dere har tenkt å ivareta dette barnet i fremtiden. Som sakt, barnet fortjener samvær med far fra dag en. Barnet har ikke valgt at foreldrene skal være idioter. Barnet har ikke valgt å bli født som en skam og være del i noe som river en familie fra hverandre. Det er mange ting som tilsier at dette barnet blir født under en ganske stor belastning for barnet selv. Hvordan har dere tenkt å ivareta dette? Dere må sette barnet først og sikkre at barnet kommer inn i denne verden som et ønsket barn og ikke som en skam må sjules fra den resterende halvdelen av familien. Hvordan tror du det vil få barnet til å føle seg med seg selv og sitt selvbilde senere
LitaPia Skrevet 2. mars 2009 #16 Skrevet 2. mars 2009 Kollegaene dine har vel strengt tatt ikke noe med hvem faren er. Men de vil nok trekke egne slutninger, en bedrift er som ei lita bygd..sladder blir slukt rått. Synes du burde diskutere hva historien skal være med mannen som har gjort deg gravid. Og kona hans bør bli informert om det som har skjedd. Liker ikke å høre om utroskap, men enten vi liker det eller ikke, så skjer det. Synes ikke vi skal gå hardt ut å fordømme TS, det klarer hun sikkert helt fint selv. Lykke til med barnet
Gjest Katia Skrevet 2. mars 2009 #17 Skrevet 2. mars 2009 Takk! Gleder meg veldig til babyen kommer. Faren jobber jo i samme bedrift så alle vil se magen vokse og trekke sine slutninger ganske raskt. Men får fokusere på hvor ønsket det er!
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 2. mars 2009 #18 Skrevet 2. mars 2009 (endret) Hvis ikke så må jeg bare ønske deg lykke til! Hørt om prevensjon? Ivertfall når du puler en gift mann! Endret 4. mars 2009 av vimse
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2009 #19 Skrevet 3. mars 2009 hehe - ikke være fordømmende, det er vel det dummeste ... hun er vel like mye skyld i å ligge med en gift mann som mannen er så lenge hun vet at han er gift, noe hun åpenbart vet...
Nepa Skrevet 3. mars 2009 #20 Skrevet 3. mars 2009 Men barnet vil jeg gjerne ha! For meg er det et kjærlighetsbarn. Men jeg frykter sterkt rykter og hva kolleger vil si...for de kjenner oss begge to. Folk vil vel trekke konklusjoner og ha fordommer. Mange vet om forholdet vårt, og de vet også at han er gift. Hmmm, hvis så mange vet om forholdet skulle en vel nesten tro hans kone vet det òg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå