flickan Skrevet 1. mars 2009 #1 Skrevet 1. mars 2009 Vi har i helgen blitt frastjålet en del verdisaker fra yttergangen/vindfang, tapet er på over 15 000 kr. Har innboforsikring i if (start hjem). Da vi ringte If i dag, var kunderådgiver usikker på om de ville dekke tapene fordi ytterdøren ikke var låst. Vi var hjemme da tyveriene skjedde. Vet dere om det normalt stilles krav til låst bolig når beboerne er hjemme? Klarer ikke å finne ut av det i vilkårene. Det står ikke nevnt spesifikt noe om låste/ulåste dører. Det eneste jeg finner er at sykkel må være låst for å full utbetaling.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2009 #2 Skrevet 1. mars 2009 Vi har i helgen blitt frastjålet en del verdisaker fra yttergangen/vindfang, tapet er på over 15 000 kr. Har innboforsikring i if (start hjem). Da vi ringte If i dag, var kunderådgiver usikker på om de ville dekke tapene fordi ytterdøren ikke var låst. Vi var hjemme da tyveriene skjedde. Vet dere om det normalt stilles krav til låst bolig når beboerne er hjemme? Klarer ikke å finne ut av det i vilkårene. Det står ikke nevnt spesifikt noe om låste/ulåste dører. Det eneste jeg finner er at sykkel må være låst for å full utbetaling. Naboen fikk 50 % reduksjon da de var bortreist og kjellerdør var ulåst. Det er jo uhørt at man skal forlange at ytterdør skal være låst om man er hjemme? Hva om man har barn som går t og inn? ta kontakkt igjen, og la oss høre hvordan det går
Glitnir Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 Hmm, det virker jo meget strengt. Særlig om det ikke sies spesifikt i vilkårene. De vil sannsynligvis forsøke å hjemle det under at forholdene må være "forsvarlige", at det var uaktsomt eller uvanlig å ikke låse døren når dere var hjemme etc. Jeg tror neppe selskapet vil kunne høres med det, og ville ikke gitt meg så lett om jeg var dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå