Gjest Trulseline Skrevet 24. februar 2002 #1 Del Skrevet 24. februar 2002 Jeg har så lyst til å gifte meg. Jeg er sammen med verdens herligste mann. Men vi har blitt enig om å vente. Jeg er fra Østlandet, så gjestene får lang reise vei. Så det vi har bestemt oss for nå, er å vente til vi får barn. For da kan vi ta bryllup og barndåp samtidlig. Men jeg er ikke gravid enda, så dette kan ta sin tid. Jeg begynner å bli utålmodig. Hva skal jeg gjøre? Trulseline!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussilago Skrevet 24. februar 2002 #2 Del Skrevet 24. februar 2002 Kan ikke si annet at dere må ombestemme dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2002 #3 Del Skrevet 25. februar 2002 Blir det mindre reisevei om dere får barn? Legg bryllup til ferien så kan folk dra da. Dessuten er det ikke brudeparets bekymring hvordan folk skal reise. Dere skal invitere, så da er det opp til folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netti Skrevet 25. februar 2002 #4 Del Skrevet 25. februar 2002 Behøver vel ikke ha stort bryllup? Eller? Om dere ikke får barn, vil dere sløyfe bryllupet da?? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 25. februar 2002 #5 Del Skrevet 25. februar 2002 Bryllup FØR barn er vel bedre eller???? Bare min lille mening hvertfall..........12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KristinK Skrevet 25. februar 2002 #6 Del Skrevet 25. februar 2002 Jeg er så enig så enig! Vi har hele tiden vært innstilt på at vi skulle gifte oss før vi fikk barn, og vi er veldig glade for dette. Vi gifter oss til sommeren, også får vi se når det kommer barn. Dessuten synes jeg både bryllup og barndåp bør være såpass store dager at de ikke bør kombineres!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 25. februar 2002 #7 Del Skrevet 25. februar 2002 Jeg synes også at bryllup og dåp bør holdes fra hverandre. Og gravide bruder synes jeg fortsatt lite om. Milla12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2002 #8 Del Skrevet 26. februar 2002 Fri! Fri til han på en romantisk måte, da kan han ikke si nei. Dere finner nok en løsning. Ikke bland barnedåp inn i bryllupet. Hilsen ei som fridde før jul..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 26. februar 2002 #9 Del Skrevet 26. februar 2002 Hvorfor synes du at det haster sånn med å bli gift? Har dere vært sammen lenge,og hvor gamle er dere? Jeg ser desverre alt for ofte at ekteskap sprekker fordi folk gifter seg for tidlig. Selv har jeg aldri hatt det helt store ønsket om å bli gift,nettopp fordi jeg ikke hadde noen garanti for at det ville vare. Nå har jeg blitt 35 år,og først nå føler jeg meg voksen nok til å ta en slik avgjørelse. Mitt råd til deg er at dere ikke forhaster dere. Uansett hva dere velger å gjøre: Lykke til. Ismen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2002 #10 Del Skrevet 26. februar 2002 Trulseline.... du virker særdeles umoden, etter min mening, du er nok ikke klar for hverken barn eller bryllup.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulseline Skrevet 26. februar 2002 #11 Del Skrevet 26. februar 2002 Grunn til at vi vil feire barnedåp og bryllup sammen, er for å gjøre det lettere for gjestene (slipper å reise langt to ganger etter hverandre) og fordi vi ikke skal ha det her vi bor. Jeg er 26 år og samboeren min er 34 år. Jeg går på skole, og det må klaffe på flere måter. Grunnen til at jeg vil gifte meg nå, er personlig (alvorlig sak). Noe som er vanskelig å forstå, hvis en ikke er i samme situasjone. Jeg er nok mer moden til å få barn og gifte meg, enn mange av de som har svart på innlegget mitt. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anni Skrevet 26. februar 2002 #12 Del Skrevet 26. februar 2002 Hvis det er en personlig, alvorlig og viktig grunn til at du vil gifte deg nå, kan du ikke forsøke å forklare dette for din samboer da? Kanskje han er enig med deg hvis du belyser flere sider av saken! Synes forøvrig det høres stressende ut å arrangere bryllup og barnedåp samtidig! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2002 #13 Del Skrevet 26. februar 2002 Bryllup og barnedåp? Går på skole? Er det ikke litt dumt å PLANLEGGE å bli gravid når man holder på med utdannelse? Jobb et år før du PLANLEGGER å bli gravid. Kjekt med lønn under permisjon..... Det går ann å gifte seg "FORMELT" først og ta bryllupet/festen senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulseline Skrevet 26. februar 2002 #14 Del Skrevet 26. februar 2002 Dette er visst vanskelig for dere å skjønne. Det er samboeren min som er syk (alvorlig), han har kanskje ti år igjen å leve. Han vil gjerne oppleve dette nå. Han har sterkt ønske om barn (han har vært gift før, fikk ikke noe barn da). Han foreslo at vi kunne feire dette sammen. For å gjøre det litt enklere. Jeg har veldig god hjelp til planlegging, så jeg ser ikke på det som noe problem. Jeg går på yrkesrettet attføring, og det kommer jeg til å gjøre til jeg er ferdig utdannet. Vi har tenkt nøye igjennom dette, og føler at det er riktig. Men for at dere der ute skal forstå det, så må en nesten være i samme situasjonen selv. Ha to store dager, blir tøffere enn en stor dag. Jeg vet ikke om dere skjønner det nå?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edle Skrevet 26. februar 2002 #15 Del Skrevet 26. februar 2002 Alle beklager sikkert mange av sine svar, men jeg skjønner også godt at folk synes det er vanskelig å svare - og at svarene blir "gale" for deg når vi ikke vet alt. Du er i en vond og vanskelig situasjon, og jeg skjønner at dere ønsker å stifte familie, bli en familie og feire bruyllup og barnedåp. Kanskje kategorien "gravid" eller "familie" er et diskusjonsforum som hjelper deg mer? Kanskje tar de opp ønsket om graviditet og problemer rundt det der? Jeg har en veninne som var i en lignende situasjon hvor han var svært syk. De ønsket seg ikke først og fremst barn, men valgte å gifte seg veldig unge på grunn av hans sykdom. Kanskje er det greit som "Anonym" skrev å ordne det formelle først med en enklere sermoni sammen med den nærmeste familien. Også får dere feire den store dagen når barnedåpen kommer. Jeg ønsker deg iallfall lykke til! PS: Ber deg om å forstå at det er vanskelig for oss å forstå din situasjon, men at vi prøver å svare så godt vi kan. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niso Skrevet 26. februar 2002 #16 Del Skrevet 26. februar 2002 Hvorfor skrev du ikke årsaken i det opprinnelige innlegget? Det stiller jo saken i et ganske annet lys... Men samtidig skjønner jeg ikke helt hva du spurte etter i det opprinnelige innlegget. Så lenge du ikke ER gravid (og dere går inn for å få barn), så er det bare å la naturen gå sin gang, til du BLIR gravid, hvis det er så avgjørende for dere å holde disse to store begivenhetene som EN fest... Hva skal vi ellers si at du skal gjøre? Elsk sent og tidlig, og særlig når sjansene for å bli gravid er på topp er igrunnen det eneste rådet du kan få, slik jeg oppfatter det du skriver... Og det trenger du vel igrunnen ikke å spørre om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Guapa Skrevet 26. februar 2002 #17 Del Skrevet 26. februar 2002 Dette er sikkert helt pyton å tenke på for deg,men barna deres vil da bli uten far.Mange barn som klarer seg fint uten men.....Jeg synes det er tja.....vanskelig dette her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 27. februar 2002 #18 Del Skrevet 27. februar 2002 Hei Trulseline! Jeg kan skjønne at det er frustrende og ikke få ting til å klaffe. En erfaring jeg har gjordt meg, er at jo press en har på seg, dess vanskligere er det å bli gravid. Jeg har ikke samme press som deg, men fordi jeg så veldig gjerne vil ha barn, så klarer jeg ikke å slappe av. Jeg har ikke brukt p- piller på 2 år, og fremdeles ingen resultat. Det rådet vi har fått fra andre med problemer med det der å bli gravid er; slapp av, ikke tenk på det da går det nok. Det er ikke lett. Jeg ønsker dere bare lykke til og håper at det ordner seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edle Skrevet 27. februar 2002 #19 Del Skrevet 27. februar 2002 Hei Trulseline. Siden din samboer er syk, er det mye mulig helsevesnet kan hjelpe dere eller gi råd for å bli graviditet, ta tester, hormontabletter e.l. Kanskje kan behandling/tabletter redusere hans muligheten for å få barn. Kanskje finnes det alternative behandlinger/tabletter. Jeg synes dere bør snakke med en doktor om dette. Også er det viktig å snakke sammen! Han har sikkert du samme ønskene om graviditet og bryllup som deg. Kanskje han føler at han legger et for stort press på deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå