Gå til innhold

Bryllup på lavbudsjett

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_GinaK_*
Skrevet

Hei, alle brudegale damer!

Jeg har vært her inne og sniklest på alle supre tips og planer her i en ukes tid da vi bråbestemte forrige uke at i år er året hvor vi skal gifte oss.

Men vi har altså ikke rare budsjettet så det må bli så rimelig så mulig da vi ikke satser på å få noe pengestøtte fra min mor eller svigers men tar det heller som en positiv overrraskelse om de kan bidra med litt penger..

Vi satser, og håper veldig at alle i familien trår litt til og hjelper litt med litt av hvert... Håper ikke det er helt urimelig.

Så da lurer jeg på om dette som jeg tenker i hodet mitt er gjennomførbart.Vi har to barn som også må være rundt oss hele tiden og må tenke på det når vi planlegger dagen. Vi ønsker ikke noe superstæsjy selskap.

Hvis alle kommer så blir vi 32 stykker med store og noen små, 25voksne og 7 barn fra 2-9år. Dette er halvparten nær familie og halvparten er par, gode venner hvor alle er jordnære mennesker og tror ikke de forventer noe superstæsjy selskap heller.

Vi har tenkt på et tidlig bryllup som ikke skal bli noen stor "fyllefest. Klart vi skal ha alkohol men siden det blir med endel barn så tenker vi å heller begynne litt tidlig sånn at det ikke varer til langt på natt... :klø:

Etter å ha lest litt om alt dere planlegger og ikke minst hva alt tilslutt koster så blir jeg helt svett av alt som skal/bør/må være med.

Jeg tenker at vi har lyst på et enkelt bryllup men etterhvert som planene blir skrevet ned så baller det jo på seg - både av ting og tang og ikke minst hva det koster.... :flau:

VIELSE/FESTLOKALE:

Vi har tenkt kirkebryllup klokka 13 og om vi får det lokalet vi ønsker så er det rett over veien for kirken så da sparer vi både transport og tid. Dessuten er det supert for barna siden det er god plass både inne og ute, ligger langt unna trafikert vei og det er en barnehage rett ved som barna kan leke litt i.

Og ikke minst er det superbilig å leie + at det er et stort kjøkken der med stort kjølerom og to komfyrer.

Vi kommer nok til å gå opp kirkegulvet sammen da jeg nok ikke får til å holde meg unna alt dette til da.... vi har nok for mye å ordne..

Må man ha musikk/salmer i kirken? Utgangsmusikk?? *svett*

KJOLE:

Har funnet en kjole som er råbillig - nesten for godt til å være sant, denne;

En helt enkel kjole fra Lilly.dk. Koster kun kr. 1.000,-

Noen som kjenner til denne kjolen, har kjent på stoffet, om den er helt grei

Får ikke lagt ut link men det er en kjole fra lilly.dk, kjolenr. 08-2944

Lurer på å ha et lite slør bak, dette må jeg tenke veldig på.. jeg blir 40 år i år men er slank og passer rett inn i denne kjolen som jeg har nevt over om målene på nettsiden stemmer på str.38.

MATEN:

Vi ønsker ikke noe superstilig 3-retters middag men lurer veldig på å velge et grunn-koldtbord og spe på med varme karbonader m.løk, varm oppdelt kylling, evt. kyllingklubber (?), grønn salat og pastasalat (m. pesto utenom), en gyterett m.ris (først og fremst til barna) + + . Hva mer trenger jeg da, tro...

Det heter vel kanskje buffet når det også blir varmmat???Kanskje litt ost også...

Blir dette teit? Ser for meg at det er lettere og mindre formellt å gjøre det sånn da vi har små barn som selvfølgelig ikke klarer å sitte rolig ved bordet så lenge så da blir det jo flere som reiser seg opp og går litt rundt når de skal hente mat... :tongue:

KAKER/DESSERT:

Det er her vi virkelig må satse på hjelp. Jeg ønsker å ha bryllupskake, ostekake, lys sjokoladekake m. smørkrem, kanskje en sånn tærte med mørdeigsbunn og vaniljekrem oppå med glasert frukt på toppen, karkamellpudding, creme Brulè, sjokolademousse og sikkert is for barna..

Fruktfat.

Det eneste som jeg skal kakse på er FOTOGRAF. Vi har vært sammen i 10 år, har to barn sammen og nå når vi alle virkelig er pyntet så har jeg lyst til å ha et skikkelig bilde av oss.

Man må vel ikke ha "full bryllupspakkeserie på 30 bilder" hos fotografen? Det finnes vel rimeligere løsninger der? Dette har jeg ikke undersøkt enda.

Hva koster noe sånt, tro?

Mye å lure på her... Lurer på om dette er praktisk gjennomførbart..

Er det flere som skal ha lav-budsjettbryllup og har noen tips?

Tusen takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Der satt du ord på hvordan jeg ønsker at vårt bryllup skal være. Håper på mange gode tips her:D

Skrevet

Det finnes en del tråder om lavbudsjettbryllup her inne.

Så det er mange tips å få om man søker det opp. :)

Lykke til.

Gjest strykebrett
Skrevet

Når det gjelder maten så kan dere i alle fall lage det meste selv. Lag dere en god oversikt over buffeten og hva dere vil ha med. Mange ting går det an å lage i god til før bryllupsdagen, som for eksempel kuvertbrød som kan fryses ned osv. Dere har sikkert en kokkekyndig/husmor-venn som kan hjelpe dere på kjøkkenet selve dagen? Legg opp til at minst mulig må ordnes på selve dagen og dagen før. Har dere mye fryserplass eller muligheten til å låne dette av andre kan jo også gyter og nattmat fryses ned i god tid før.

Handle vin og kjøttvarer i Sverige er jo også fint økonomisk dersom dere har anledning til det.

Hva kake angår er det jo vanlig at noen gjester tar med en kake hver. Kakestativ og pynt til bryllupskaken ville jeg søkt etter på nett, du kan nok finne mye billigere enn på butikk her i landet. Eller du kan spørre venner som har giftet seg tidligere om de har stativ du kan låne.

Har ikke giftet meg selv, men vært kokk og servitør i mange bryllup, håper tipsene kommer til nytte :)

Skrevet

Buffet høres veldig lurt ut, men jeg tror ikke du trenger riktig så mye dessert/ kaker. Avhengig av hvor stor bryllupskaka er trenger du kanskje bare en kake utenom og en eller to desserter.

Skrevet

Synes dette høres fint ut, jeg. ;)

Og ja, man må ha salmer og musikk i kirken. Men presten/organisten er nok sikkert veldig flinke til å hjelpe dere å velge.

Skrevet (endret)

Jeg vil påstå at vi hadde et lavbudsjettbryllup.

Vi hadde 80 gjester til middag/fest, koldtbord, kakebord, levende musikk, fri bar mm. og endte opp med ca. 30 000 for alt :)

Da er det inkl. egensydde duker, pynt, servietter, lys, leie av, betaling til de som hjalp til under festen, lokale, takkekort osv. osv.

Men det hadde aldri gått så billig for oss uten fenomenal hjelp fra familien!!

Endret av Strix
Skrevet

Hei! Først og fremst gratulerer med at dere skal gifte dere! Å få til et bryllup uten å ta helt av går helt fint! Vi skal også ha et rimelig bryllup, planen er å ha et bryllup til ca 20000. Vet ikke helt hva dere har budsjettert ut, men jeg syntes det hørtes ut som at dere har et fint opplegg.

Vi skal ikke gifte oss kirkelig, men det er vel vanlig at dere får med cd hjem på forslag på sanger under seremonien. (inngangsmarsj og utgangsmarsj).

Lykke til med forberedelsene, lenge til bryllupet står?

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Jeg synes kjolen var aldeles nydelig.

En buffet slik du tenker på her passer veldig godt til et uformelt bryllup. Jeg vet ikke hvem du tenker skal lage maten, men bruker du et cateringselskap så får du kanskje noen flere tips om hva som kan passe til? Eller du kan kanskje få gjestene til å lage en ting hver til bordet istedenfor gaver? Det samme gjelder vel kaker?

Når det gjelder fotograf og bukett - dette er de to tingene jeg ville lagt mer penger i. Kontakt de forskjellige fotografene rundt deg og hør hva det koster. Fortell dem hva du ønsker - ikke nødvendigvis et bryllupsalbum, men et familiealbum der det er familien som er i fokus. Jeg ville uansett ikke spart på dette, men lagt pengene i å få dette pent. Det er jo ikke nødvendigvis dette dere trenger å bruke som takkekort etterpå, men kan ha noen forstørrelser som julegaver til de nærmeste og dere selv senere.

Dekorasjoner: her kommer det jo litt an på hvor kreativ du er selv. Jeg er ingen kløpper med blomster selv, men har sett virkelig flotte dekorasjoner der tulipaner har vært hovedingrediensen og midtpunktet på bordet har vært tulipaner enkelt satt tett i tett i en vase og så har man tatt en tulipanknopp i et vinglass og satt rundt om. Veldig enkelt, og kan gjøres selv. Man kan eventuelt supplere med grener man maler selv i temafargen.

Gjest Gjest_Gina_*
Skrevet
KJOLE: Har funnet en kjole som er råbillig - nesten for godt til å være sant, denne; En helt enkel kjole fra Lilly.dk. Koster kun kr. 1.000,-

Så mye bra og gjennomtenkte ting du har lagt ut! :) Dette får dere til!!!

Angående kjolen så vil jeg bare tipse om at 1000 kr er DANSKE kroner - det vil si ca. 1200 kr norske med dagens kurs. Jeg har handlet fra lilly.dk selv, og totalprisen ble MYE dyrere enn forventet :( Husker ikke eksakt fraktpris men det var mellom 300 - 400 kr i frakt den gangen jeg handlet. Toll og moms blir regnet av totalsummen, så du må regne med at denne kjolen blir ca. dobbelt så dyr som den prisen du ser!

Masse masse lykke til! :)

Skrevet

Billig bryllup går helt fint å få til. Er som regel de unødvendige tingene som gjør visse bryllupe dyre. (Spesiallagde servietter, kaketopp til 1000 kr osv.)

Blomster/dekorering: Når på året er bryllupet? På sommeren kan du jo bruke markblomster og greiner f.eks. Søk etter inspirasjon på nettet f.eks.

Kjole: MYE fint og PENT brukt på Finn.no etc.

Har du venninner som er gift, har dem sikkert masse du kan låne. Slør kanskje?

Kaker er det jo ganske vanlig at folk tar med seg. Dessuten blir det alltid masse kake til overs i bryllup virker det som.

Buffet er jo kjempegreit. Kanskje kan du supplere med enkle ting som kan lages på forhånd selv også? (Salater, brød osv.)

På Ikea får du tak i tykke, hvite servietter som er mer enn fine nok.

Bordkort, invitajoner osv. kan du lage selv. Eller om du har en kreativ venninne ellerno, ta en jentekveld, du får sikkert hjelp.

Sanghefter og kirkeprogram er ingen nødvendighet.

Går også an å kontake skoler og studenter ang. blomster, kaker, fotografering. Mange veldig flinke folk der ute, som ikke forlanger all verden.

Ja, du må ha salmer og tekster hvis du skal gifte deg i kirka. Det er jo gratis, organisten ordner som det. Presten har sikkert gode forslag til hva dere kan bruke.

Lykke til!

Gjest hopeful
Skrevet

Høres ut som et kjempefint bryllup:)

Et vennepar at mine foreldre inviterte til "kurvfest" når de giftet seg. Alle gjesten tok med seg det de ønsket å drikke, samt en rett hver. Noen hadde med eggerøre og andre tok med salat, osv.. I tillegg hadde de sørget for å be familien bake kaker. Selv stilite brudeparet med musikere og partytelt! Var en kjempefest!;) Og neppe veldig dyrt!

Ønsker dere lykke til med bryllupet:)

Skrevet

Gratulerer med bryllupsplaner :)

Vi har det jeg vil kalle budsjettbryllup. Vi har bare en viss pengesum vi kan bruke, og har prioritert ut fra det.

Tips 1: Bestem dere for hva som er viktigst for dere å bruke penger på. Ser du skriver at dere vil legge litt penger i fotograf :) Greit å ha en formening om hva man prioriterer høyest på lista. For oss var det viktig med mat, drikke og musikk, fordi vi føler at det er det som gjør hele festen på en måte. Vi har prioritert ned på ting som bordpynt, kjole og dress, musikk under vielsen osv.

Tips 2: Fortell om planene deres! Dere kan få gode tips og mye hjelp hvis bare folk vet om at dere skal gifte dere. Det er alltids noen som har en nyttig kontakt, et lurt tips osv.

Hva har vi gjort:

- jeg kjøper kopikjole på nett

- mannen bruker dress fra Dressmann som han pynter opp med fin vest og kravat

- jeg lager alle trykksaker selv, med hjelp fra en god venninne som er flink til sånt

- svigermor er flink med blomster, og hun lager blomsterdekorasjoner

- vi bruker en freelance-fotograf som er kjempeflink, og som ikke er så dyr

- vi har et lokale der vi kan ordne mat og drikke selv

- en av våre venner har en kokkekontakt :)

- vi handler inn drikke på tax-free, så alle våre nærmeste som har planer om utenlandstur får pent gi kvota si til oss :fnise:

- duker får vi antageligvis låne gratis via en venn

- vi lager det meste av bordpynt selv, med materialer fra naturen

- vi kjøper stearinlys og servietter på type Binders, kjempefint og billig

- vi kommer til å be alle tanter osv om å bake oss en kake :)

Skrevet (endret)

Tusen takk for mange supre tips. Masse flott og nyttig info her. :roser:

Ang. tiden vi skal gifte oss så er det forstatt litt usikkert. Om vi får lokalet for pynting dagen før den 24 oktober så velger vi den dagen men det er lite sannsynlig da lokalet er i bruk hver dag og de stenger det nok ikke for dette...

Men det stenger for sommeren til St.hans så da er neste dato 27 juni. Jeg vil så gjerne ha akkurat dette lokale da det er så fint og rett ved der vi bor mht. kirken og alt og små barn som skal hjem og at de fleste i selskapet bor i sånn nærhet at de kan gå hjem etter en fest.

Og dessuten er det superbillig å leie + aat de har drevne serveringshjelpere som kun koster 2000,- og de er virkelig flinke og hyggelige. Og så er de så flinke med små barn også... og så slipper vi vask dagen etter.

Det med å be om familiefotografering var lurt. Må høre litt rundt på priser.

Ang. maten så har jeg tenkt å bestille koldtbord, men kanskje ikke til full tså mange som til 30 men heller spe på med dette hjemmelagde jeg nevnte tidligere, kanskje inkludert en stor form med lasagne + endel salat. Må se om det er praktisk gjennomførbart med all denne varmmaten og om alle i familien er villig til å trå til og hjelpe til..

Vi har et "fast" Cateringfirma som vi vet er superbra som hele famlien har brukt til koldtbord de gangene det har trengtes og vet at det er super mat og er beregnet gode porsjoner.

Ang. kaker så er planen at jeg skal få famlien til å lage dette. Alle er flinke kakebakere og jeg glemte å føre på Verdens beste.

Vi er noen skikkelige kakemomser så jeg vil ha mange kaker og sånne mousser.. nam. Om det blir masse igjen så får vi heller ta en sammenkomst dagen etter.. :ler: BArna digger at familien er samlet.

Ang. kjolen så var det supert at du nevnte dette med toll, mva og frakt. Tusen takk for tips.

Vi skal faktisk på ferie til Danmark i sommer, skal kjøre fra Hirtchals og etterhvert til København så vi dumper nok i nærheten av der dette firamet holder til så da kan vi jo prioritere litt å kjøre innom der så jeg kan avtale time for kjoleprøving og evt. holde av denne kjolen jeg har sett på nett...

Ang invitasjoner og bordpynt så har jeg planene i hodet! Invitasjoner skal jeg lage selv. Har sett på nett på decorium.no og skal herme etter et der..

Bordkort også. Skal klippe ut et litt formet hjerte i hvit kartong og skrive navnet på, kanskje med glitterlim, evt. skrive i WORD i fin skrift og klippe ut. og lime på. Disse skal henge i en sølvtråd/sølvgarn/silkebånd på litt store (stive) servietter som står på tallerkenen.

Jeg er ganske flink til å pynte bord og synes det er morsomt når vi har selskap her så det skal jeg gjøre selv.

Blomster skal jeg også pynte med selv. Må bare finne ut hvilke blomster som det er å få tak i på Mestergrønn på den tiden og kjøpe store forpakninger av det...

Jeg vil ha masse lys og det skal gå i glass, sølv og muligens rosa!

Jeg er guttemamma og har fått godkjent av gubben å bruke rosa så det har jeg veldig lyst til. Ikke så mye rosa i vårt hjem ellers...

Forresten så er budsjettet vårt på 30.000 og jeg har skrevet en ganske detaljert liste. Tror det går sånn nogenlunde greit..

Kaker er ikke med her.

Musikkanlegg er på stedet og en CD eller to lager vi selv.

Tusen takk igjen for mange supre tips.

Endret av GinaK
Gjest i samme båt!
Skrevet

Ser vi har omtrent samme budsjett, dette går nok fint!

Her er vår plan, for i underkant av 50 gjester:

- Lokale: 4000

- Mat, koldtbord som vi lager selv: ca 5000. Skal ha litt av hvert, og lasagne som varmrett. Blir nok litt stress dagene før, men det tåler vi!

- Kake: Min søster baker bryllupskaka, resten har vi fordelt rundt til snille venner.

- Kjole: Tok litt av her. Min kostet 7000 kr, og er den desidert største enkeltutgiften.

- Alkohol: Vi prioriterer god mat og drikke, så det blir ikke de billigste vinene. Men har bedt folk ta med drikke til festen selv, så vi ordner bare til middag+avec.

- Fotograf: Betaler 4000 kr, da får vi rettighetene til 15 bilder og kan bestille takkekort fra hvor vi måtte ønske.

- Klær til mannen kjøpte vi på januarsalg.

- Blomster: Lager buketten min selv, og skal bare ha blomsterhoder i små glass som borddekorasjoner. Ca 700 kr!

- Pynt: Ett kulelys, og to små glass fra Ikea med blomster i på hvert bord! Duker fra Sparkjøp, stoffservietter fra Ikea. Vi gifter oss i påsken så vi satser på en lun stemning med telys!

- Servitører: Leier inn ett par stk fra vgs, og har i tillegg en kompis som er kokk som tar ansvar for koldtbordet.

Tror det blir utrolig fint jeg! :)

Gjest ØKONOM
Skrevet

Vet ikke om du skal ha brudepiker, men jeg har iallefall funnet brudepikekjoler til 299 per stk hos NameIT. :ler: Utrolig fine, også slipper du bomkjøp av str på e-bay

Gikk forresten inn på Lilly.dk og bestilte kjole etter tips fra deg. TAKK, TAKK :yvonne:

Skrevet

jeg var i verdens vakreste bryllup i fjor sommer:

paret hadde invitert absolutt alle de var glad i, men brukte ikke mer enn 15.000kroner på hele dagen! :)

-de sendte invitasjonene på mail og de som ikke hadde mail skrev de et brev til (grantanter osv) i invitasjonen stod det at man måtte gå inn på en nettside de hadde opprettet i anledning bryllupet.

-på denne siden stod det en liste over alle gjestene etterhvert som de takket ja, og bak navnene på gjestelisten stod det hvilken rett de ønsket at personen skulle ta med.

-alle gjestene ble bedt om å ta med egen drikke (alle endte opp med å ta med ekstra)

-de leide lokale for 1000 kr, grendehus.

-musikken var ipod full i god musikk og noen av de inviterte spilte band og det var deres gave til brudeparet å holde en konsert.

- de ønsket seg ikke gaver siden de bad folk om å ta med mat og drikke, men de fleste hadde jo med seg allikevel da! :fnise:

- hun hadde sin mors brudekjolekjole som var sydd litt om av en venninne, han hadde på seg en vanlig dress han har hatt en stund og pyntet den opp med en ny skjorte og en kul hatt!

-alle gjestene tok bilder som de sendte på mail i etterkant av bryllupet

-pynten på bordene var markblomster som foreldrene hadde plukket på morgenen og satt i små vaser som var å finne i lokalet

-dukene var billigstoff fra sånn stoffbutikk, klippet i riktig lengde for bordene, men ikke sydd.

-bordkortene var skrevet på vanlig ark, med et lite klistremerke som pynt

-brudebuketten var markblomster som mannen hadde plukket sammen med foreldrene på morgenen

- servietter var fra ikea

dette var det stikk motsatte av mannen min og mitt sitt bryllup, men det var super koselig og layback og absolutt det vakreste bryllupet jeg har vært gjest i!

det var ingen som tenkte noe over å måtte ta med mat eller drikke, for hovedfokus var å kose seg med brudeparet på denne dagen!

lykke til med planleggingen!

håper dere får verdens vakreste dag! :klemmer:

• 4 uker senere...
Gjest håper å bli brud 2011
Skrevet
Hei, alle brudegale damer!

Jeg har vært her inne og sniklest på alle supre tips og planer her i en ukes tid da vi bråbestemte forrige uke at i år er året hvor vi skal gifte oss.

Men vi har altså ikke rare budsjettet så det må bli så rimelig så mulig da vi ikke satser på å få noe pengestøtte fra min mor eller svigers men tar det heller som en positiv overrraskelse om de kan bidra med litt penger..

Vi satser, og håper veldig at alle i familien trår litt til og hjelper litt med litt av hvert... Håper ikke det er helt urimelig.

Så da lurer jeg på om dette som jeg tenker i hodet mitt er gjennomførbart.Vi har to barn som også må være rundt oss hele tiden og må tenke på det når vi planlegger dagen. Vi ønsker ikke noe superstæsjy selskap.

Hvis alle kommer så blir vi 32 stykker med store og noen små, 25voksne og 7 barn fra 2-9år. Dette er halvparten nær familie og halvparten er par, gode venner hvor alle er jordnære mennesker og tror ikke de forventer noe superstæsjy selskap heller.

Vi har tenkt på et tidlig bryllup som ikke skal bli noen stor "fyllefest. Klart vi skal ha alkohol men siden det blir med endel barn så tenker vi å heller begynne litt tidlig sånn at det ikke varer til langt på natt... :klø:

Etter å ha lest litt om alt dere planlegger og ikke minst hva alt tilslutt koster så blir jeg helt svett av alt som skal/bør/må være med.

Jeg tenker at vi har lyst på et enkelt bryllup men etterhvert som planene blir skrevet ned så baller det jo på seg - både av ting og tang og ikke minst hva det koster.... :flau:

VIELSE/FESTLOKALE:

Vi har tenkt kirkebryllup klokka 13 og om vi får det lokalet vi ønsker så er det rett over veien for kirken så da sparer vi både transport og tid. Dessuten er det supert for barna siden det er god plass både inne og ute, ligger langt unna trafikert vei og det er en barnehage rett ved som barna kan leke litt i.

Og ikke minst er det superbilig å leie + at det er et stort kjøkken der med stort kjølerom og to komfyrer.

Vi kommer nok til å gå opp kirkegulvet sammen da jeg nok ikke får til å holde meg unna alt dette til da.... vi har nok for mye å ordne..

Må man ha musikk/salmer i kirken? Utgangsmusikk?? *svett*

KJOLE:

Har funnet en kjole som er råbillig - nesten for godt til å være sant, denne;

En helt enkel kjole fra Lilly.dk. Koster kun kr. 1.000,-

Noen som kjenner til denne kjolen, har kjent på stoffet, om den er helt grei

Får ikke lagt ut link men det er en kjole fra lilly.dk, kjolenr. 08-2944

Lurer på å ha et lite slør bak, dette må jeg tenke veldig på.. jeg blir 40 år i år men er slank og passer rett inn i denne kjolen som jeg har nevt over om målene på nettsiden stemmer på str.38.

MATEN:

Vi ønsker ikke noe superstilig 3-retters middag men lurer veldig på å velge et grunn-koldtbord og spe på med varme karbonader m.løk, varm oppdelt kylling, evt. kyllingklubber (?), grønn salat og pastasalat (m. pesto utenom), en gyterett m.ris (først og fremst til barna) + + . Hva mer trenger jeg da, tro...

Det heter vel kanskje buffet når det også blir varmmat???Kanskje litt ost også...

Blir dette teit? Ser for meg at det er lettere og mindre formellt å gjøre det sånn da vi har små barn som selvfølgelig ikke klarer å sitte rolig ved bordet så lenge så da blir det jo flere som reiser seg opp og går litt rundt når de skal hente mat... :tongue:

KAKER/DESSERT:

Det er her vi virkelig må satse på hjelp. Jeg ønsker å ha bryllupskake, ostekake, lys sjokoladekake m. smørkrem, kanskje en sånn tærte med mørdeigsbunn og vaniljekrem oppå med glasert frukt på toppen, karkamellpudding, creme Brulè, sjokolademousse og sikkert is for barna..

Fruktfat.

Det eneste som jeg skal kakse på er FOTOGRAF. Vi har vært sammen i 10 år, har to barn sammen og nå når vi alle virkelig er pyntet så har jeg lyst til å ha et skikkelig bilde av oss.

Man må vel ikke ha "full bryllupspakkeserie på 30 bilder" hos fotografen? Det finnes vel rimeligere løsninger der? Dette har jeg ikke undersøkt enda.

Hva koster noe sånt, tro?

Mye å lure på her... Lurer på om dette er praktisk gjennomførbart..

Er det flere som skal ha lav-budsjettbryllup og har noen tips?

Tusen takk for svar.

vi vil også ha d enkelt! stort bryllup er lixom ikke helt "oss"! vi vil ha en ettermiddagsvielse ute m bare de nærmeste. en "oppgang" av hvit tøy og blomsterblader, og en slik hvit alter sak m blomster på. håper bare d finnes en prest som vil vie oss ute :) vi har 2 jenter så jeg ser for mg at de får en ringeske hver m ringene i! vil ha en hvit enkel kjole og et nett lite slør :)

etter vielsen vil vi ha en enkel feiring m buffet av et slag uten fremmede gammeltanter og gamle skolevenner. bare de vi er nærmest i slekt med og de vi ellers deler livene våre med i hverdagen! kaffeservering m liten "bar" mellom 19-20 tia og feiring utåver!

Skrevet (endret)

Åh, det høres veldig bra ut! Vi har også et budsjett å forholde oss til, og nå fikk du meg til å tenke litt nytt; takk for gode ideer!

Innlegget redigert.

Reglene.

Arwen (mod)

Endret av Arwen
  • 1 måned senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Hihi! Den lilly-kjolen er nyyyyyyydelig! Skal ha den selv. Så da vet du det (Om du ikke har fått den i posten, ennå) - kjolen er 110% perfekt! Herlig stoff, fint skjørt, enkel og fin, med en veldig artig blonde. Og str 38 er faktisk en "perfekt" 38 - om du bruker 38 til vanlig kommer kjolen garantert til å sitte perfekt.

Har prøvd en del kjoler, men den var "kjærlighet ved første blikk", noen ganger vet man bare at en kjole er rett. Spesielt praktisk at den ikke har slep, når man skal danse brudevals...

Gleder meg til å bruke min.

Håper dere får en kjempefin dag!

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...