Gjest Gjest_meg_* Skrevet 1. mars 2009 #1 Skrevet 1. mars 2009 Han er opprinnelig fra Latvia og vil hjem for å fikse tennene sine og bilen sin. Han sparer nok ganske mange 1000 på å gjøre det der, det skjønner jeg. Men at han ikke vil at jeg og ungen på 4 måneder skal være med, er for meg litt rart. Han sier det ikke blir tid til oss og han skal bo hos venner i Riga. Han sier han skal være halve dagen hos tannlegen og halve dagen i garasjen. Å så rett til sengs.. Jeg tror han har andre baktanker. Han, som mange andre i det landet der er veldig glad i alkohol og fest. Greit nok det, men er det ikke rart jeg ikke får være med? Hver gang jeg prøver å snakke om det, så prater han det vekk..
Gjest Jente38 Skrevet 1. mars 2009 #2 Skrevet 1. mars 2009 Han er opprinnelig fra Latvia og vil hjem for å fikse tennene sine og bilen sin. Han sparer nok ganske mange 1000 på å gjøre det der, det skjønner jeg. Men at han ikke vil at jeg og ungen på 4 måneder skal være med, er for meg litt rart. Han sier det ikke blir tid til oss og han skal bo hos venner i Riga. Han sier han skal være halve dagen hos tannlegen og halve dagen i garasjen. Å så rett til sengs.. Jeg tror han har andre baktanker. Han, som mange andre i det landet der er veldig glad i alkohol og fest. Greit nok det, men er det ikke rart jeg ikke får være med? Hver gang jeg prøver å snakke om det, så prater han det vekk.. Jeg syns han har en helt gyldig grunn å ikke be deg med, samt at du lar han få litt alene tid med sin familie og venner. Kanskje han syns det er deilig å slippe unna ungemaset en stund og bare være seg selv?! Påsken er jo ikke lenge. Så la ham gå med god samvittighet. Dette er en fin anledning for deg å finne på dine egne ting med venninner eller din familie. Siden ungen din er kun 4 mnd, antar jeg at du kanskje ikke ha vært spesielt sosial av deg. Dette er en glimrende anledning for deg å gjøre det DU vil! Man har bare godt av tid vekk fra hverandre i hverdagen, uten å mistenkeliggjøre den andres hensikter.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 1. mars 2009 #3 Skrevet 1. mars 2009 (endret) Forstår at du er skeptisk jeg. Det han skal tar jo bare en dag, om han skal være der en ehl uke kan jeg ikke se hvorfor du ikke skulle fått vært med. Han må da ha lyst til å vise frem barnet sitt? Og når man har et barn sammen så må det faktisk være greit for den parten som bli hjemme med barnet at den andre reiser. Endret 1. mars 2009 av ¤bella¤
Ethereal Skrevet 1. mars 2009 #4 Skrevet 1. mars 2009 Jeg skjønner hvis du er litt såret og begynner å lure på om han har baktanker. På den annen side har han en "gyldig" grunn. Prøv å godta det at han vil dra for seg selv. Se på det som en tid hvor du kan gjøre litt ekstra for deg selv også. Du kan jo besøke venner, ha det hyggelig med ungen din, dra på spa osv.
Caramela Skrevet 1. mars 2009 #5 Skrevet 1. mars 2009 Forstår også at du er skeptisk. Men la han reise. Han trenger sikker litt tid for seg selv. Det er snakk om noen dager, det fikser du! Han kommer jo hjem igjen til deg
Jade Skrevet 1. mars 2009 #6 Skrevet 1. mars 2009 Om han har baktanker eller ikke, vet jeg selvsagt ikke. Men det kan være godt å ta en ferie fra familien av og til og kose seg med gamle venner og kjente Du hadde sikkert bare følt deg utenfor uansett, og han hadde måttet droppet mange ting han ønsket å bruke tid på for at du ikke skulle kjede deg.
kristiney Skrevet 1. mars 2009 #7 Skrevet 1. mars 2009 jeg skjønner at du er skeptisk.men har han gjort noe mot deg som du vet som gir deg grunn til å ha mistanke? jeg skjønner helt ærlig ikke hvorfor dere ikke kan bli med,fordi om dere reiser som en familie dit så kan jo han gjøre det han kom dit for å gjøre,så kan du dra på spa osv imens,å hvis det er at han vil møte gammle kompiser osv,så la han gjør det men det skal ikke være nå unnskyldning for at dere ikke skal få være med til hjemmlandet hannes å treffe det gammle live å landet hannes. hmmm
Heidipia Skrevet 1. mars 2009 #8 Skrevet 1. mars 2009 Kanskje han syns det er deilig å slippe unna ungemaset en stund og bare være seg selv?! Påsken er jo ikke lenge. Så la ham gå med god samvittighet. Ja hvem synes vel ikke det hadde vært deilig å slippe unna ungemas og være seg selv,men hva med henne? Hadde vel vært deilig for henne og slippe litt unna og. Når det er fri dager hadde jeg satt pris på at mannen var hjemme så jeg kunne få litt fri og. Hadde ikke likt at han dro avgårde i en uke og ikke ville ha oss med.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 1. mars 2009 #9 Skrevet 1. mars 2009 Ja hvem synes vel ikke det hadde vært deilig å slippe unna ungemas og være seg selv,men hva med henne? Hadde vel vært deilig for henne og slippe litt unna og. Når det er fri dager hadde jeg satt pris på at mannen var hjemme så jeg kunne få litt fri og. Hadde ikke likt at han dro avgårde i en uke og ikke ville ha oss med. Veldig enig. Det er påske, og fri. Hvorfor skal ikke mor kunne slappe av uten ungemas?
Pjukset Skrevet 1. mars 2009 #10 Skrevet 1. mars 2009 Jeg syns det er merkelig at han ikke vil vise frem baby til venner og familie. Hadde jeg og typen bodd i Norge og vi hadde hatt en baby, så aldri i verden om han ville reist hjem til Skottland uten oss! Det koster jo litt å reise, så jeg regner med at han ikke er hjemme i Latvia så hyppig? Har du vært med han til Latvia tidligere?
Gjest hopeful Skrevet 1. mars 2009 #11 Skrevet 1. mars 2009 Lurte på det samme som Pjukset.. Har du vært med han i Latvia før? Siden Ts skriver at han skal hjem for å fikse tenner og bil billigere, så kan det jo ha noe med økonomi å gjøre også? Blir vel ikke noe billigere hvis man skal betale reise for to stk til? Kanksje han bare rett og slett ønsker litt tid med venner og familie, uten å måtte oversette (nå bare regner jeg med at ts ikke snakker hans språk) eller tenke på at han må sørge for at dere har det bra mens han fikser tenner og bil.
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 1. mars 2009 #12 Skrevet 1. mars 2009 Ja jeg var med i sommer noen dager.. Da var jeg jo gravid. Men jeg fikk kun reise til Riga og ikke til den lille byen han kommer i fra. Jeg fikk med andre ord ikke sett hvor han bodde før med foreldrene sine. Jeg tenkte at han skulle få drive med sitt og jeg kunne gå på shopping og spa, møte søsteren hans og moren. De kunnet feks passet ungen mens jeg gjorde mitt og han sitt. Jeg tenkte bare at de hadde vært hyggelig for hans slektninger at jeg kom med ungen. Men han vil ikke diskutere sier han. Ja han gjør meg mistenksom inn i mellom. Har vært på 4 fester og ligger over hos venner jeg ikke får møte. Jeg begynner å lure på om han er flau over meg. Sikkert ikke det heller.. Men ja han trenger nok å møte sine venner, men jeg trenger å komme meg vekk selv. Det hadde vært koselig å fått reist vekk og møtt familien. Jeg trenger jo ikke han i Riga. De kan jo godt nok engelsk der og jeg kan litt latvisk.. Jeg sa til ham: Kan ikke du bare si rett ut at du ikke vil ha oss med? Det svarer han ikke på.. Ikke et ord.. Fa.. altså.. Mine tenner trenger også litt fiksing..
Sukkerbunn Skrevet 1. mars 2009 #13 Skrevet 1. mars 2009 Ja jeg var med i sommer noen dager.. Da var jeg jo gravid. Men jeg fikk kun reise til Riga og ikke til den lille byen han kommer i fra. Jeg fikk med andre ord ikke sett hvor han bodde før med foreldrene sine. Jeg tenkte at han skulle få drive med sitt og jeg kunne gå på shopping og spa, møte søsteren hans og moren. De kunnet feks passet ungen mens jeg gjorde mitt og han sitt. Jeg tenkte bare at de hadde vært hyggelig for hans slektninger at jeg kom med ungen. Men han vil ikke diskutere sier han. Ja han gjør meg mistenksom inn i mellom. Har vært på 4 fester og ligger over hos venner jeg ikke får møte. Jeg begynner å lure på om han er flau over meg. Sikkert ikke det heller.. Men ja han trenger nok å møte sine venner, men jeg trenger å komme meg vekk selv. Det hadde vært koselig å fått reist vekk og møtt familien. Jeg trenger jo ikke han i Riga. De kan jo godt nok engelsk der og jeg kan litt latvisk.. Jeg sa til ham: Kan ikke du bare si rett ut at du ikke vil ha oss med? Det svarer han ikke på.. Ikke et ord.. Fa.. altså.. Mine tenner trenger også litt fiksing.. Synes dette høres rart ut! Hadde blitt mistenksom selv..
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 1. mars 2009 #14 Skrevet 1. mars 2009 Ja jeg var med i sommer noen dager.. Da var jeg jo gravid. Men jeg fikk kun reise til Riga og ikke til den lille byen han kommer i fra. Jeg fikk med andre ord ikke sett hvor han bodde før med foreldrene sine. Jeg tenkte at han skulle få drive med sitt og jeg kunne gå på shopping og spa, møte søsteren hans og moren. De kunnet feks passet ungen mens jeg gjorde mitt og han sitt. Jeg tenkte bare at de hadde vært hyggelig for hans slektninger at jeg kom med ungen. Men han vil ikke diskutere sier han. Ja han gjør meg mistenksom inn i mellom. Har vært på 4 fester og ligger over hos venner jeg ikke får møte. Jeg begynner å lure på om han er flau over meg. Sikkert ikke det heller.. Men ja han trenger nok å møte sine venner, men jeg trenger å komme meg vekk selv. Det hadde vært koselig å fått reist vekk og møtt familien. Jeg trenger jo ikke han i Riga. De kan jo godt nok engelsk der og jeg kan litt latvisk.. Jeg sa til ham: Kan ikke du bare si rett ut at du ikke vil ha oss med? Det svarer han ikke på.. Ikke et ord.. Fa.. altså.. Mine tenner trenger også litt fiksing.. Dette virker jo veldig rart. Jeg synes det er pussig at han vegrer seg for å la deg møte familien hans. Er familien veldig rare og han er flau over dem? Det er jo ikke så uvanlig at besteforeldre har lyst å se sine nye barnebarn. Hvis de vet at han har unge, altså... Eller har han en annen familie i hjembyen, med kone og barn som han sender penger til?! Nei, da. Det siste var ikke ordntlig ment!
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2009 #15 Skrevet 1. mars 2009 på meg høres det ut som om han kommer fra veldig enkle kår og ikke vil vise frem sted, familie osv
Pjukset Skrevet 1. mars 2009 #16 Skrevet 1. mars 2009 TS, var det så at du har møtt familien hans før? Har du vært hjemme hos de?
Jade Skrevet 1. mars 2009 #17 Skrevet 1. mars 2009 Vet du 100% sikkert at familien hans og vennene hans vet om deg og barnet?
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 1. mars 2009 #18 Skrevet 1. mars 2009 Ja da jeg har møtt moren hans, og hun var svært lykkelig over ungen våres.. Hun ringer ham ofte for å høre hvordan det går, og jeg vet hun svært gjerne vil at vi skal komme. Jeg har møtt henne 2 ganger, men dessverre så kan jeg ikke språket. De var jo under sovjet, så de lærte russisk. Noen av vennene har jeg møtt, men det tok veldig lang tid før jeg fikk møte dem.. Vennene sagt til meg at de har mast på typen min om å få møte meg.. Ja jeg tror han er flau over den byen han kommer fra og jeg tror han er flau over leiligheten til moren.. Men likevel.. Jeg skal jo bo på hotell og har ikke tenkt meg til byen han kommer fra. Jeg skal være i Riga!! Eller har lyst daaa.. Moren kunne jo vært barnevakt så jeg og søstra kunne gått ut eller noe.. men nei...
Gjest Miley Skrevet 1. mars 2009 #19 Skrevet 1. mars 2009 Så dra til Riga alene. Dersom han bestemmer at du ikke bestemmer over ham (for ei setning) så bestemmer ikke han over deg. Altså kan du vel dra på ferie like godt som han.
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 1. mars 2009 #20 Skrevet 1. mars 2009 ja det er nesten sånn jeg vurderer det. Tar med meg en eller annen og reiser.. Sier ikke noe til ham og så får han bare styre på med sitt og jeg med mitt.. Eller jeg kan reise til Tallinn eller Vilnius eller noe slikt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå