Gå til innhold

Sannhetens øyeblikk

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Tirsdag starter Sannhetens øyeblikk på TVNorge. Handler om folk som får stilt personlige spørsmål, mens de er koblet til en løgndetektor. Poenget er selvsagt å avsløre diverse skandaler som at de har vært utro eller lignende. Synes det er et ganske kvalmende konsept. Ville dere vært med på noe slikt selv, når man dessuten vet at løgndetektor ikke gir 100% pålitelige resultater?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri i livet. Et slikt program må da ødelegge utrolig mye, både for de som deltar, og deres nærmeste krets?

Skrevet

Nei, jeg begriper virkelig ikke poenget med dette.

Hverken å melde seg på eller å lage et program som utelukkende kommer til å lage splid, vonde følelser og skrantende familieforhold.

Skrevet

Aldri!

Skrevet (endret)

Edit. Dobbelpost :)

Endret av cilipili
Skrevet

Nei, og jeg fatter ikke hva de som melder seg på tenker på.

Dersom man hadde TOTALT ren samvittighet, og vet at man KUN har tatt noen småløgner som egentlig ikke vil ødelegge noe som helst eller såre noen, så greit nok om man er pr-kåt nok.... men de fleste av oss har vel hvite løgner nettop fordi vi ikke ønsker å såre de vi er glade i.... er det noe man plutselig kan kjøpe nå?

nei, fatter heller ikke dette, verken de som starter opp programmet eller de som deltar.

Skrevet

Jeg kunne ha meldt meg på. Mitt liv har vært så kjedelig at det finnes ingenting å skjule.

:-/

Utenom det, så er dette et grusomt program. Stakkars familiemedlemmer og "pårørende".

Skrevet

Sitter å tenker litt slik som: "jeg har jo ingenting å skjule"

Men jeg ville ikke deltatt uansett, ser jo hvor sinnsykt det har ødelagt for andre som har vært med. Har ei venninne der typen har deltatt nå på den norske versjonen. De er fortsatt kjærester så det gikk tydeligvis bra. Har hørt rykter om at han vant noe penger også... :P Skal bli spennende å se hvertfall. Jeg liker sånne programmer...

Skrevet

Jeg ser ikke helt hvordan de har tenkt å "løse" dette. Greit at en løgndetektor ikke er 100% til å stole på, men man har jo liksom avslørt seg selv hvis man nøler og litt sånn, etter å ha blitt stilt et avslørende spørsmål, og da kan man jo liksågodt bare si sannheten istedenfor å prøve å vri seg unna.

Ellers må jeg si meg enig med de andre. Det virker ganske så ødeleggende mtp. nære relasjoner osv.

Skrevet

Aldri!!!!

Da ødelegger man sikkert mye for en selv og de rundt seg.

Skrevet

Men hva er selve konseptet? Vinner man penger?

Kommer ikke til å se programmet heller. Lite interessert i fremmedes folk privatliv.

Skrevet

Jeg hadde aldri i livet meldt meg på. Har sett et par episoder av den amerikanske versjonen (mener i alle fall at den var amerikansk. Det er en stund siden jeg så det) og etter det skjønner jeg ikke at noen vil utsette seg og sine kjære for noe slikt. Greit å tenke at man ikke har noe å skjule, men det blir spurt svært personlige spørsmål og det er ikke alt man vil at hele verden skal vite for og si det slik. I alle fall ikke familiemedlemmer, sjefen på jobben ol.

Skrevet (endret)

Jeg lurer forresten litt på hvordan de har funnet ut av spørsmålene de stiller? De kan jo ikke gjette seg fram til hvor folk har hemmeligheter, liksom? F.eks. ser man på reklamen at en får spørsmålet "har du noen gang hatt sex på jobb med samboeren din i samme bygning?" (eller noe sånt), og det er jo ikke akkurat noe de fleste har gjort. :sjenert:

Og hvis de snakker med venner og sånn, så er vel det et tillitsbrudd å fortelle slike ting?

Endret av Wind
Skrevet

Jeg villle ikke deltatt.

Skrevet (endret)

....

Endret av Abraxas
Gjest virvelvind
Skrevet
Jeg lurer forresten litt på hvordan de har funnet ut av spørsmålene de stiller? De kan jo ikke gjette seg fram til hvor folk har hemmeligheter, liksom? F.eks. ser man på reklamen at en får spørsmålet "har du noen gang hatt sex på jobb med samboeren din i samme bygning?" (eller noe sånt), og det er jo ikke akkurat noe de fleste har gjort. :sjenert:

Og hvis de snakker med venner og sånn, så er vel det et tillitsbrudd å fortelle slike ting?

"For å finne sannheten blir deltakeren på forhånd koblet til en løgndetektor, og stilt 50 spørsmål. Uten å vite resultatet av testen, får deltakeren senere 21 av disse spørsmålene gjentatt i studio"

http://www.tvnorge.no/programportaler/sann...hetens_oyeblikk

Tåpelig konsept, men for 500 000 tror jeg at jeg skulle klart å svare sant. Jeg har gjort en del dumme ting men de fleste som jeg annser som nære venner og familie vet nok det meste.

Skrevet
"For å finne sannheten blir deltakeren på forhånd koblet til en løgndetektor, og stilt 50 spørsmål. Uten å vite resultatet av testen, får deltakeren senere 21 av disse spørsmålene gjentatt i studio"

http://www.tvnorge.no/programportaler/sann...hetens_oyeblikk

Tåpelig konsept, men for 500 000 tror jeg at jeg skulle klart å svare sant. Jeg har gjort en del dumme ting men de fleste som jeg annser som nære venner og familie vet nok det meste.

Okei, takk for svar og link. Da gir det jo litt mer mening. Men mon tro om de lar mange søkere gå igjennom en slik spørsmålsrunde, for så å velge ut de med saftige hemmeligheter, eller om de tar sjangsen på at de de har plukket ut har noen hemmeligheter. :klø:

Jaja, det er ikke så veldig viktig. Jeg er bare nysgjerrig på hvordan de kommer fram til folk med slike hemmeligheter.

Hadde ikke blitt med i det programmet, til tross for mangel av skjelett i skapet. Det er ikke alt familie og venner trenger å vite, selv om det ikke er "ille" ting.

Skrevet

Jeg syns det er et ganske merkelig konsept, ettersom løgndetektortester ikke er 100% pålitelige. Om noen tror at de er det, melder seg på, og så får utslag på noe som kan ha stor betydning for dem, er det ganske ille.

Selv har jeg svært få skjeletter i skapet, men jeg ville likevel ikke meldt meg på. Bortsett fra at jeg ikke ønsker den type oppmerksomhet tv-programmer gir, er jeg en som kan få dårlig samvittighet for noe jeg absolutt ikke har gjort. Og jeg ser derfor for meg at jeg kunne få utslag på et utroskapsspørsmål f.eks, kun fordi jeg syns det var skummelt å tenke på "hva hvis jeg hadde gjort det" eller "hva hvis noen tror jeg hadde gjort det".

Skrevet

Aldri i livet, selv om man har "plettfritt rulleblad" så er dette å be om bråk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...