Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 Her har dere bevis på Guds eksistens. Her er et bilde av Guds øye http://www.aftenposten.no/viten/article2953191.ece
Pingting Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 Her har dere bevis på Guds eksistens. Her er et bilde av Guds øye http://www.aftenposten.no/viten/article2953191.ece Vakkert! ...men jeg håper du var humoristisk ang. bevis...
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2009 #3 Skrevet 1. mars 2009 Vakkert! ...men jeg håper du var humoristisk ang. bevis... Jo da det var humoristisk....
mysan Skrevet 1. mars 2009 #4 Skrevet 1. mars 2009 Nydelig bilde. Jeg elsker disse vakre bildene fra ulike plasser i universet. Utrolig mye vakkert
ilcrappo Skrevet 1. mars 2009 #5 Skrevet 1. mars 2009 (endret) Nydelig bilde. Jeg elsker disse vakre bildene fra ulike plasser i universet. Utrolig mye vakkert Her er noen av mine Hubble-favoritter: "Starry Night" Maur-tåken Eskimo-tåken Ørnetåken "Katteøyet" Du finner forøvrig alle bildene som er tatt av Hubble her: http://hubblesite.org/gallery/album/ -- Edit: Rettet opp død link Endret 3. mars 2009 av ilcrappo
mysan Skrevet 1. mars 2009 #6 Skrevet 1. mars 2009 Takk for link Av dine favoritter, tror jeg Ørnetåken er min...
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2009 #8 Skrevet 1. mars 2009 Er det ikke bare gass? Jepp det er hva det er.
LilleCanCan Skrevet 3. mars 2009 #9 Skrevet 3. mars 2009 Jepp det er hva det er. Yes. Men gøyalt at gassen kan manifestere seg slik da.
Skvaldersjura Skrevet 3. mars 2009 #10 Skrevet 3. mars 2009 Mener dere virkelig at Gud slapp ei "bønne" ????
LilleCanCan Skrevet 3. mars 2009 #11 Skrevet 3. mars 2009 Mener dere virkelig at Gud slapp ei "bønne" ???? Hva mener du med at Gud slapp ei "bønne", da?
Skvaldersjura Skrevet 3. mars 2009 #12 Skrevet 3. mars 2009 Hva mener du med at Gud slapp ei "bønne", da? Vel, var det ikke noen som nevnte all denne gassen da??
Skvaldersjura Skrevet 3. mars 2009 #14 Skrevet 3. mars 2009 Hva mener du med at Gud slapp ei "bønne", da? Og du nevnte vel at gassen "manifesterer" seg, eller...??
LilleCanCan Skrevet 3. mars 2009 #15 Skrevet 3. mars 2009 Og du nevnte vel at gassen "manifesterer" seg, eller...?? Ja-a-a?
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2009 #16 Skrevet 3. mars 2009 Det ser virkelig ut som et øye, og det er vakkert. Whats behind that blue eye?
ilcrappo Skrevet 4. mars 2009 #18 Skrevet 4. mars 2009 Svart materie Det er en planetar tåke så det er nok ikke snakk om noe mørk materie. I og med at det ikke er mulig å detektere mørk materie annet enn indirekte via gravitasjonelle effekter, så er det heller ikke mulig å se mørk materie direkte i slike bilder. Fargene i bildet skyldes at det er en død stjerne i tåkens sentrum (en hvit dverg) som varmer opp gassen som stjernen slynget ut før den ble en hvit dverg.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2009 #19 Skrevet 4. mars 2009 Det er en planetar tåke så det er nok ikke snakk om noe mørk materie. I og med at det ikke er mulig å detektere mørk materie annet enn indirekte via gravitasjonelle effekter, så er det heller ikke mulig å se mørk materie direkte i slike bilder. Fargene i bildet skyldes at det er en død stjerne i tåkens sentrum (en hvit dverg) som varmer opp gassen som stjernen slynget ut før den ble en hvit dverg. Svart materie jeg har rett du har feil. Slutt på diskusjonen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå