Gå til innhold

magemuskler

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_annie_*
Skrevet

Hei alle sammen! Jeg har så lyst på litt mage muskeler. Å lurer på om det er noen tips der ute? Skal det mye til å hvor lang tid tar det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For at magemusklene skal komme til syne kreves det:

1) at fettprosenten din er relativt lav

2) at det faktisk er muskler tilstede

Du må nesten gi litt mer opplysningen om vekt, høyde og evt. fettprosent for å gi deg nærmere tips.

Gjest dylan thomas
Skrevet

Fettprosenten er et h...

Har kommet i gang med trening igjen etter lang tids passivitet, og fått en fysikk som har gjort alle dere verdens vakreste skapninger atskillig mer vennligsinnet igjen, og bulker nok når man setter fingeren mot magen - men det pokkers underhudsfettet (overflødig, siden vel alt menneskelig fett er under huden, men...) har jeg aldri greid å bli kvitt.

Selv ikke i min ungdom hvor det gikk sport i sit-ups (sammen med annen trening), eller i militærtjeneste for folk som er glad i å tråkke langt over fjell med tung sekk, klarte jeg kvitte meg med det.

Det hadde vært interessant å få målt fettprosenten sin en gang...

Gjest Gjest
Skrevet

Det beste for å få flatere mage er nok løp/jogging/intervalltrening kombinert med riktig kosthold. Dessverre har styrkeøvelser rettet mot magen liten effekt om man har høy fettprosent. Jeg har i alle fall til gode å se magemuskler på en person som ikke er veldig stram ellers også.

Skrevet
For at magemusklene skal komme til syne kreves det:

1) at fettprosenten din er relativt lav

2) at det faktisk er muskler tilstede

Du må nesten gi litt mer opplysningen om vekt, høyde og evt. fettprosent for å gi deg nærmere tips.

Må bare kverulere litt. Alle har magemuskler, med mindre de er operert ut.

Over til saken:

Magemusklene driver hovedsaklig med stabilisering, og sterke rygg- og mage-muskler er bra for å forebygge visse plager.

Hvis ts' mål er å få sixpack så er det generell trening for å redusere fettprosent som er tingen. Jeg ser ikke poenget med å målrettet trene magen i den hensikt at musklene skal bli så store at de er synlig gjennom fettvevet.

Det er også til en viss grad genetisk om du klarer å få en sixpack - man kan ikke bare gå så mye man vil ned i fettprosent.

Skrevet

Off topic, men nevner det likevel - Sixpack er ikke direkte vakkert i seg selv egentlig - det som er pent på en mann er en veltrent/velanvendt kropp med litt lår,-, bryst- og armvolum under fettet, da spiller det ingen rolle om musklene på magen ikke vises. Magefett kan til og med være ganske sexy IMO bare det ikke er for mye av det!

Gjest dylan thomas
Skrevet
Magefett kan til og med være ganske sexy IMO bare det ikke er for mye av det!

Jeg må bare quote inn denne, så jeg finner den igjen ved behov. :lur:

Det er for øvrig utrolig hvordan man kan klare å fjerne om man til slutt faktisk blir litt målrettet i det, som jeg selv har funnet ut den siste tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...