Gjest TS Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 Vi skal flytte til Oslo pga mannen sin jobb, og titter på leiligheter. Prisen er veldig høy i Oslo, men vi har funnet en leilighet som vi likte, og som har en veldig god pris. Både stor veranda, parkeringsplass, lav fellesgjeld, to soverom, lys og fin, fint kjøkken... til 1.3 millioner. Syntes det virker for godt til å være sant, etter alt det andre jeg har sett i Oslo. Hva er haken ved denne leiligheten? Kan også nevne at det ligger ganske bra til for oss, da mannen min skal jobbe på Veitvet.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #4 Skrevet 28. februar 2009 Bliggenhet og standard på bad? Skulle svare det samme. Hvis beliggenheten passer for dere er det jo supert, men det er jo relativt usentralt i forhold til de som jobber i Oslo sentrum. Badet så ikke helt nytt ut, jeg ville foretrukket dusjkabinett hvis jeg måtte velge. Særlig pga rengjøring. Kanskje de har planer om å pusse opp badene og det da blir økt fellesgjeld?
Gjest TS Skrevet 28. februar 2009 #5 Skrevet 28. februar 2009 Takk for svar Ja, badet var ikke noe fint. Men når prisen er så billig i forhold til masse annet vi har sett på, så har vi råd til å pusse opp badet Ja, det er nok ikke den mest sentrale beliggenheten, men som sagt, så passer den fint for oss. Kravene for oss er ganske nærme jobben til mannen min, egen parkeringsplass, 2 soverom, og ganske fin leilighet. Så denne passet veldig godt. Den forsvinner vel før vi rekker å reise ned å titte på den tenker jeg...
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #6 Skrevet 28. februar 2009 Byggeår 1977. Du kan helt sikkert regne med et hopp i felleskostnadene i nærmeste fremtid. sjekk ut hva som er planlagt der ihvertfall.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #7 Skrevet 28. februar 2009 Ellers er vel Romsås også et skikkelig høl.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2009 #8 Skrevet 1. mars 2009 og så må dere ikke glemme at boligprisene hver dag går nedover...
Gjest Sansol Skrevet 1. mars 2009 #9 Skrevet 1. mars 2009 Ellers er vel Romsås også et skikkelig høl. Kan ikke si meg enig der. Romsås har sine negative sider som de fleste steder i Oslo, men noe "høl" er det ikke. Det mest negative er vel at det er såpass usentralt. For noen vil det også være negativt at det er en stor andel innvandrerfamilier, men for min egen del kan jeg ikke si jeg har merket noe negativt ved det. Romsås ligger rett opptil Marka og er et fint utgangspunkt for turer. Fine bademuligheter om sommeren og masse lekeplasser for barna.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2009 #10 Skrevet 1. mars 2009 Det er det vi kaller "verste østkant". Dvs. det er bare de som ikke har noe annet valg som vil bo der.
Arwen Skrevet 1. mars 2009 #11 Skrevet 1. mars 2009 (endret) Det er det vi kaller "verste østkant". Dvs. det er bare de som ikke har noe annet valg som vil bo der. Tja, ikke enig. Romsås har som skrevet over her super beliggenhet ved marka og flere av borettslagene der har pusset opp så det ikke er så ufresht der mer. Nedre Furuset har områder som er tusen ganger verre enn Romsås. add: jeg ville også heller bodd på Romsås enn Veitvet tror jeg, men det er med tanke på støy. Endret 1. mars 2009 av Arwen
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 1. mars 2009 #12 Skrevet 1. mars 2009 Det er det vi kaller "verste østkant". Dvs. det er bare de som ikke har noe annet valg som vil bo der. Grunner til lav pris: Muligens økning i fellesgjeld Gammelt slitt bad Stygg blokk Ingen hadde villet bo i det området hvis prisen hadde vært høyere. Jeg bor en kommune med høye boligpriser generelt, men vi har noen blokker som er kjent for å være et sted som ikke er så bra... Dønn strøkene mange av leilighetene i disse blokkene, og de har nesten lattelig lav pris, men allikevel ligger de lenge ute for salg før noen vil kjøpe dem. Jeg ville kanskje forhørt meg litt med noen som kjenner området. Det går også an å ta seg en tur rundt på området å titte litt før hvis dere reiser på visning. Ikke bare se på leiligheten.
Gjest ærlig Skrevet 1. mars 2009 #13 Skrevet 1. mars 2009 Synes det var fint der, jeg. Håper dere får tilslaget. Og badet kan umulig være vankelig å få pusset opp. Antagelig billig på grunn av beliggenhet osv. Men det som ikke passer for noen kan heldigvis passe for andre. Lykke til på eventuelle budrunder
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2009 #14 Skrevet 1. mars 2009 Romsås er billig sammenliknet med nesten alle andre områder i Oslo pga beliggenhet (usentralt - det ligger høyt og fint og nær marka) og litt pga infrastruktur; mye blokker, lite tilbud akkurat der og kanskje litt kjipe uteområder til/fra t-bane/mellom blokkene (dette vet jeg ikke, bare tenker). Kvaliteten på leiligheten er det antagelig ingenting å si på, men dere bør absolutt se området og vurdere om det er noe for dere. Vet om mange - og ganske så oppegående og normale folk - som trives godt på Romsås, men også mange som ikke ville bodd der, men heller velger andre områder i Groruddalen. enig i at f eks Nedre Furuset (og Haugenstua) er mye verre enn Romsås.
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 1. mars 2009 #15 Skrevet 1. mars 2009 Takk for mange svar! Vi har vært å sett på leiligheten i dag, og vi syntes den var veldig fin! Blokka var sliten ja, men den skal rehabiliteres. Vet ikke helt hvor mye det kommer til å koste, men de andre borettslagene som er rehabilitert har fellesgjeld på ca 200-400" og de blokkene var veldig fine! Husleien er allerede øket for å spare opp penger til rehabiliteringen, men den kommer til å øke et par tusen til. Vi syntes at det virket trivelig på Romsås, med skogen så nært. Og høyt oppe. Det var mange småveier på Romsås, og virket som et fint sted for barn med lekeplasser og uteområder. Nå har ikke vi barn enda. Jeg så at det var endel innvandrere der, men de virket hyggelige de vi snakket med. Og uansett så har vi ikke fordommer mot invandrere. Vi er veldig positive vi altså!! Men har noen flere visninger vi vil få med oss også.
Gjest Glør Skrevet 2. mars 2009 #16 Skrevet 2. mars 2009 (endret) Jeg tipper det er såpass billig bare fordi det ligger i en av de blokkene på Romsås som ikke er pusset opp med fasade, veranda ol, pluss standarden på badet. Kjenner noen som bor i en tilsvarende leilighet i en av de opppussede naboblokkene, og de ligger på ca 400.000 mere. Så leiligheten vil nok stige i pris med en gang blokka er rehabilitert. Har ellers inntrykk av at det er ett fint sted å bo med barn eller hund, siden det ligger nært til friluftsområder, og det er mange andre barnefamilier der. I tillegg ligger det kort fra t-banen, så man kommer seg rundt i byen, men siden det følger med parkering er det også mulig å ha bil der. Endret 3. mars 2009 av Glør
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå