Nala Skrevet 4. juli 2003 #1 Skrevet 4. juli 2003 Jeg har lyst til å lage en litt kul bursdagsinvitasjon til jenta mi sin ettårsdag. Tenkte å bruke ImageReady. Ser for meg en greie på ca 600x800 pixler. Har lyst til å ha et bilde av jenta mi der, samt en liten animasjon (skrift som kommer fram gradvis). Ikke så altfor spennende og komplisert, men jeg lurer nå likevel på et par ting: Jeg ser for meg å skulle lagre ulike deler av bildet som ulike ting, altså gif på animasjonen og jpeg på bildet. Men hva lagrer jeg det hele som? Og er dette noe jeg kan sende på mail til venner og kjente eller krever det at de også har ImageReady på sin maskin? Eller blir dette til en html-fil? Jepp, litt forvirra jeg :o Blir veldig takknemlig for hjelp
Crazee Skrevet 4. juli 2003 #2 Skrevet 4. juli 2003 Å sende det som ei HTML-fil er vel det greiaste, sjølv om det sikkert går an å lage det til i PowerPoint eller noko sånt - men då krev du med ein gong meir av mottakar. (For deler du opp bilete t.d. i ein del jpeg og ein del gif, så kan det ikkje lagrast som eitt bilete. Alternativet hadde vore å lagre alt som ein stor animert gif - men det det hadde nok blitt ei stor fil...) Andre alternativ kunne jo vera å lage det til i Flash, om du har muligheten. Då hadde du fått ei enkel fil som kunne visast i ein nettlesar - eller ei litt større exe-fil. (Eg kunne evt. hjelpe til med det.) Meinar det skal vera program (share- eller freeware) som skal kunna gjera det enkelt (og lagra som flash, altså) men eg kjem ikkje på noko namn, er eg redd :-( Det er det eg kan komma på no.
Nala Skrevet 6. juli 2003 Forfatter #3 Skrevet 6. juli 2003 Takk for tilbakemelding. Må nok prøve å lagre det som html ja. Hvis jeg virkelig får ånden over meg og lager noe da. For bursdagen nærmer seg med stormskritt, og jeg har ennå ikke begynt :o
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå