Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom over denne boligen, synes den har en ganske lav prisantydning, kan dette være et kupp? Har jo god beliggenhet og selv om man må regne med litt oppussing kanskje trenger den jo ikke en total renovering? Har boligmarkedet gått så mye ned?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Billig i forhold til beliggenhet, helt klart. Nytt bad koster minst 150 000, ellers ser jeg ikke ut fra bildene om elektrisk anlegg osv må skiftes. Men vil du virkelig bo i 1 etg i i Cort Adelers gate? Utrolig mye støy fra trikk, trafikk og fulle folk.

Skrevet

Jeg har ikke peiling på prisnivået i Oslo, så kan ikke svare på om det er en god pris eller ikke.

Men når de skriver i overskriften at leiligheten har moderniseringsbehov, så ville jeg vært skeptisk... Les hvertfall tilstandsrapporten nøye, og få gjerne med deg en som har peiling på visning. Sett også opp et overslag over hva du regner med å måtte betale for de moderniseringene som er tvingende nødvendige + de du gjerne vil gjennomføre.

Lykke til med boligjakten!

Skrevet

TS: Enig, 1.etage er ikke ideelt. Men må man ha nytt bad da, ser jo ikke helt krise ut? Tror dere den vil gå langt over prisantydning og kanskje langt over takst?

Skrevet
TS: Enig, 1.etage er ikke ideelt. Men må man ha nytt bad da, ser jo ikke helt krise ut? Tror dere den vil gå langt over prisantydning og kanskje langt over takst?

Jeg aner ikke om dette er første visning eller ikke, og heller ikke hvor mange som kommer på visning nå, så det er helt umulig å si om hvor mye boligen blir solgt for. Selv om badet ikke ser krise ut, så ser det ikke ut som badet tilfredsstiller våtromsnormen. Man kan selvsagt sjanse, men selv ville jeg aldri tatt sjansen på å ha et bad uten membran. Du bør også finne ut om når det elektriske sist ble skiftet ut, Hafslund gjør kontroller til stadighet. Å skifte ut det elektriske er svært dyrt.

Når man kjøper leilighet med oppussingsbehov og dette står klart i annonsen, så kan du også miste rettigheter ved oppdagelser av feil og mangler i ettertid. Du må ihvertfall sørge for en grundig befaring før kjøp :)

Skrevet

Tusen takk for tilbakemelding, er ikke så veldig erfaren med dette :)

Tar gjerne i mot flere innspill!

Gjest Gjest
Skrevet
Har boligmarkedet gått så mye ned?

Ja det har det faktisk :)

Skrevet

Jeg syns likevel 1 790 000 for en 70 kvm i Cort Adelers gate er mistenkelig billig. Det er bare 150 000 mindre enn en tilsvarende leilighet på f.eks Oppsal. Jeg ville fått med meg kyndige på visning her og finne ut hvor mye oppussing som faktisk må gjøres. Merk at oppussing er mye dyrere enn man tror. Jeg kjøpte et oppussingsobjekt som dette, og det ble dobbelt så dyrt som det jeg hadde sett for meg (selv om jeg valgte så billige løsninger som mulig).

Gjest Gjest
Skrevet

Første visning var i dag, det var smekkfullt av folk på visningen og nærmere 20 som hadde skrevet seg på liste når jeg skrev meg opp, så er redd denne kommer til å gå langt over prisantydning. Syntes nok prisen var for god til å være sann... jaja, blir spennende å se hva som skjer.

Skrevet
Første visning var i dag, det var smekkfullt av folk på visningen og nærmere 20 som hadde skrevet seg på liste når jeg skrev meg opp, så er redd denne kommer til å gå langt over prisantydning. Syntes nok prisen var for god til å være sann... jaja, blir spennende å se hva som skjer.

Jeg har opplevd at det har vært 15 på interesseliste uten at det har kommet inn et eneste bud, så det er ingen garanti. Hva slags inntrykk fikk du av leiligheten når du først fikk sett den da?

Gjest Gjest
Skrevet

Badet trenger nok oppussing ja, og det er definitivt ikke bra at det er 1.etage, veldig mye vinduer ut mot gaten og begge soverommene vender ut mot gaten. Ellers ganske grei leilighet, liker beliggenheten men er litt redd det kan bli mye støy. Ut i fra prisantydning virker den å være et godt kjøp, men det er det nok flere som har tenkt.

Skrevet

Uansett hvor mye penger jeg hadde hatt, så ville jeg aldri bodd i 1 etg i den gata der, og ihvertfall ikke med soveromsvinduer vendt ut mot veien. Det er utrolig mye fyll og skrål, og ikke minst trikken som jaller 1 meter fra blokka.

Har du bestemt deg for at du ønsker byleilighet?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde definitivt vært skeptisk, spes med tanke på trafikk osv. Prisen er helt klart en pekepinn på den ikke er veldig bra, det er slike leiligheter det kan bli vanskelig å selge videre senere.

Gjest Gjest
Skrevet

Boligen ble solgt i dag, for 1 990 000, 40 000 over takst. Jeg ville ikke betalt så mye for denne leiligheten, men den gikk i allefall kjapt unna, så boligmarkedet har kanskje tatt seg opp litt igjen.

Skrevet

1 990 000 var likevel billig for leilighet med den beliggenheten.

Prisene har steget i februar, men jeg mistenker at prisene synker igjen ettersom arbeidsledigheten kommer til å bli langt værre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...