Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe bolig, men har aldri gått på visninger tidligere. Dersom man går på flere visninger er det jo vanskelig å huske alle detaljer og i den forbindelse lurer jeg på, er det tilatt å ha med kamera og ta egne bilder av boligen??? beklager hvis dette er et idiotisk spørsmål men har ingen erfaring med dette og tenker kanskje at det kan gjøre det lettere i ettertid, f.eks med tanke på oppussing ved at man kan vise bildene til fagkyndige som ikke har anledning til å bli med på visning. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

nei, det er selvsagt ikke tillatt. ville DU Likt at folk tok bilde av tingene du har i huset ditt? og hva med profesjonelle tyveribander, DE ville sikkert tatt bilde... Nei, du kan ikke det. Men du kan ta med deg en bygningkyndig.

Gjest Gjest_
Skrevet

Det finnes da ingen lov som forbyr fotografering på visning, så ta bare med deg kamera.

Men ville ha spurt megler/selger om de hadde noe i mot det før jeg startet knipsingen. Forklarer du grunnen til at du gjerne vil ha egne bilder vil de neppe nekte.

Har selv vært på visning her i Trondheim der en gikk rundt og tok bilder. Ser litt teit ut bare...

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Det finnes da ingen lov som forbyr fotografering på visning, så ta bare med deg kamera.

Men ville ha spurt megler/selger om de hadde noe i mot det før jeg startet knipsingen. Forklarer du grunnen til at du gjerne vil ha egne bilder vil de neppe nekte.

Har selv vært på visning her i Trondheim der en gikk rundt og tok bilder. Ser litt teit ut bare...

Man får med seg prospekt når man er på visning og der er det jo ofte mange bilder. Går jo også an å notere detaljer man vil huske på i dette. Har vært på mange visninger og har aldri hatt med meg kamera. Dersom det er noen steder dere har vært på visning som er interessant og du kjenner fagfolk går det an å be om en visning til hvor man tar med seg disse.

Dersom man ender opp med å få leiligheten etter en budrunde er det fullt mulig å ringe eieren å be om å få komme å ta bilder, måle opp etc sånn at man kan begynne planlegging av oppussing før man overtar. Det har vi gjort.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, man får jo med seg prospekt der alt relevant informasjon skal stå. Da jeg hadde visning var det flere som var på visning for andre (noen som ikke kunne komme selv, bodde langt unna, men skulle flytte til byen). Det er ikke unaturlig at disse tar bilder og sender til de som evt er interesserte.

Jeg har aldri tenkt på det selv, men hadde vel ikke reagert negativt på om noen kom med kamera. Men det aller viktigste er jo å bruke øynene godt selv. Bildene fanger ikke opp detaljer like godt.

Gjest Gjest_Siriipiri_*
Skrevet

Jeg spurte min samboer, som er eiendomsmegler, om dette, og han fortalte at de sjeldent tillater folk å ta bilder under visninger. Dette kommer av at det ikke er ofte eier av boligen er tilstede under visning, og megler har ingen autorisasjon til å tillate noen å ta bilder. Jeg ville forslått at du tar kontakt med megler i forkant av visningen, så kan han høre med eier om det er i orden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...