Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 Jeg skal besøke en venninne som bor i Torina i Italia en gang i løpet av våren. Siden jeg kan bo gratis hos henne i Torino så satser jeg på å ha basen min der, men å ta dagsturer til steder i nærheten. Noen som har noen steder å anbefale? Hva bør man få med seg i Torino/Milano/Genova området? Jeg tar gjerne en todagerstur hvis det er noe som er litt lenger unna som jeg bør få med meg også, men hovedbasen blir altså Torino. Av byer litt nord i Italia her jeg vært i Verona, Venezia og Firenze før så disse byene er jeg "ferdig" med.
Nemmera Skrevet 15. november 2009 #2 Skrevet 15. november 2009 *Dytte* interessert i info om ca det samme området ;-)
Gjest Gjest_Anéa_* Skrevet 15. november 2009 #3 Skrevet 15. november 2009 Jeg er veldig glad i byen Bergamo, litt nord for Milano. Koselig, halvstor by, og ikke så "typisk" som Roma, Firenze, Venezia og Milano (byer jeg forøvrig er veldig glad i!). Byen består av to deler: Nedre by som er den moderne delen, småposhy, fin handlegate, flott opera/teater. Øvre by, som ligger høyt på en topp og har masse fin middelalder- og renessansearkitektur. Utsikten herfra er nydelig på kvelden, og det er smale smug og torg som gjør det hyggelig å vandre der. Også der de fleste muséene ligger. I tillegg er dette "studentdelen" av Bergamo, så endel kule og småsære butikker i besøke. Det går taubane mellom nedre og øvre del, men du kan også spasere opp en gammel kjørevei og gå inn en fin, venetiansk port (Bergamo var i mange år under venetiansk styre). http://en.wikipedia.org/wiki/Bergamo http://www.reiseplaneten.no/miniguider/Bergamo/
Nemmera Skrevet 16. november 2009 #4 Skrevet 16. november 2009 Det skal jeg sjekke ut Er selv veldig glad i Firenze/Toscana generelt, og Roma, men tenkte å se noen andre steder nå, samtidig som vi vil vise dem vi skal reise sammen med "Italia sånn det virkelig er" da de aldri har vært der:) Vi har ikke mange dagene, for skal dele en uke i to, halve uken i Frankrike og andre halvdelen i Italia. Skal leie bil.
Samantha Skrevet 16. november 2009 #5 Skrevet 16. november 2009 Cinque Terre er berre heilt nyyyyydelig!! Anbefalast!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå