Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

jeg ble misbrukt av onklen min fra jeg var 8-16 har vært mye innlagt på gruna av det, å alkehol problemer,

men nå ser det endlig ut at jeg skjønner at det ikke var min feil, å at jeg ikke var med på det, han fikk ikke straff for jeg, sa i fra om problemen for sent sa de, vist jeg var komet et år før, så hadde han fått straf, her kommer spørsmåle til dere

da ja var innlakt å var på behandling skrev jeg en dag bok som hetter jeg å onklen min,

hva synest dere om å sende den til han?? kan jeg bli anmelt for tragasering da??

Videoannonse
Annonse
Gjest hopeful
Skrevet

Hmm... vanskelig spørsmål. Det kommer jo selvsagt an på hva den inneholder.. Hvis du har skrevet om evt tanker om hevn,osv så kan man jo kanskje oppleve det som truende. Og det vil jo da kanskje være ulovlig?

Trist å høre at du har opplevd dette! Skulle ønske jeg kunne si noe for å trøste! Men kjempefint at du forstår at dette ikke er din feil!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

hei takk for svar,

ja er det jeg å har tenkt på. er mye om tanker jeg hadde om det, å bli misbrukt, å veldig mange hvorfor spørsmål.

har ikke srevet så mye om hevn, bare at jeg håper han får sin straff en dag, å at han begjenner det han har gjort, er vel det eneste jeg har skrevet,

er det noen flere her som mener at, dette ikke er uvovelig å sende detta til han??

Skrevet

Tror ikke han er så tett i huet at han anmelder deg for å sende et brev hvor du forteller hvordan du har det etter å ha blitt misbrukt av han..

Men det er ikke ulovelig nei.

Trist det som har skjedd med deg. :klemmer:

Skrevet

Synes du skal fortelle ham hva han har gjort jeg, eller hvordan du oppfatter dette. Så kan han se hvordan hans egne handlinger oppfattes av andre.

Skrevet

Jeg skjønner at du har lyst, men sannsynligheten for at du får noen slags oppreisning fra hans side er sikker lik null og da står du der med muligens enda mer bitterhet. Jeg synes du skal ta opp hva du skal gjøre med den med psykiateren din jeg(regner med at du muligens har en i og med at du har vært innlagt?), synes definitivt du bør gjøre et eller annet med den boka.

Skrevet

veldig bra at du har skrevet dagbok. mange som har misshandlet har undretrykt situasjoner og sinne, slik at ting ikke har fått utløp.

hvis du skal sende han den, så bør du ihvertfall sende kopien.

den dagboken er veldig kjekk å ha den dagen du lurer på hvorfor du handler som du handler.

er veldig mange som går til psykolog og får hypnose for å frembringe gamle minner og situasjoner som er undretrykt.

har snakket men som gjorde det, og hun ble helt sjokkert når psykologen som hypnotiserte henne fortalte hva hun hadde sagtt fra barndommen.

jeg tenker at du kanskje kan skrive et brev. sannsynligheten for at han leser det er mye større enn en hel dagbok.

der kan du bruke sterke ord som kortfatter hva han har gjort mot deg og hva dette har medført av skader.

det gir gjerne sterkere inntrykk når man får et personlig brev til han og hva du mener og som er mer kortfattet enn en hel bok av egne følelser, som jeg tviler på at han leser.

slike kyniske jævleskap mennesker som han er en skam for menneskeheten!

Skrevet

Kan man ikke søke om erstatning altså? Hva med de som har blitt misbrukt som svært små, fortrengt det, og plutselig husket alt i voksen alder? Kan de ikke kreve mènerstatning eller noe? (jeg mener å huske at jeg har lest det et sted).

Veldig leit å høre om hva du har opplevd TS :klem: Når man snakker om erstatning, hadde dette skjedd meg, og jeg hadde skrevet en bok, så hadde jeg vurdert å publisert boka. Kanskje hadde det vært nødvendig å skrive den om slik at man ikke offentliggjør personene det gjelder.

Jeg vet ikke hva du kommer til å oppnå med å sende dagboka til han, tror du han kommer til å lese den?

Gjest en gjest
Skrevet

Sender du ham dagboka di, så gir du ham sjela di, og det fortjener han ikke. Dagboka er di, ikke hans. Dagboka er ditt aller innerste. Han har tiltvunget seg ditt innerste tidligere. Ikke gi det til ham frivillig. Du oppnår ikke noe annet enn å ydmyke deg ved å forære ditt sjelsliv til ham.

Gjest en gjest
Skrevet

La meg legge til at jeg har vært i en situasjon som ikke likner din, men som har visse fellestrekk likevel. Jeg åpent sjela mi for den som hadde mishandlet meg. I ettertid ser jeg at det var fordi jeg ville ha vedkommendes anerkjennelse. Og problemet mitt var da egentlig at jeg ønsket hennes anerkjennelse (som resultat av mishandlingen!). Først da jeg ikke lenger trengte mishandlerens anerkjennelse, kunne jeg anse meg som "leget". Ser jeg nå.

Jeg vet ikke om det samme er tilfelle for deg, men jeg nevner det for sikkerhets skyld.

Skrevet (endret)

Det er jo noe du kan velge å gjøre, men tenk godt gjennom det. Om du virkelig ønsker å blottlegge sjelen din for denne mannen. Du gjør deg på en måte ganske sårbar for ham, noe jeg lurer på om du kan angre på i ettertid. Men jeg forstår også behovet for å fortelle ham hvordan han skadet deg. Du kan jo diskutere det med psykologen/psykiateren din?

Når det gjelder erstatning, har du undersøkt mulighetene for voldsoffererstatning? Om du ønsker en form for oppreisning, er det en mulighet. Og det er langt enklere å få det enn å få overgriper dømt f.eks. Hvis du får en slik erstatning, kan det kanskje også føles som en form for "anerkjennelse" av alt det vanskelige du har vært gjennom?

Endret av Vera Vinge
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

hei igjen å takk for alle svar, dere har hjelpe meg til å se andre veier også, er jo sant det at, når han får lese boka min, så ser han sjela mi og, vist han leser den da,

jeg fikk oppresning hundre å femti tusen for 6 mnd siden, men penger er ikke alt for meg, mit ønske er at han skal innrøme feila sine, vet han har vært på mange andre tante barn også,, men de tør ikke å stå fram,,,, jeg fikk beskjed at vist jeg var komet et år tiligere hadde han fått fengsel straff, men når det er godt 20 år fra det begynnte å, til jeg endelig sa i fra, så var det forseint,

gjett om jeg ble sint å lei,noen som har en ide på hva jeg kan gjøre så han innrømer det, ? da tenker jeg ikke på noen form for vold, det er jo ulovelig, men noe som en kan gjøre uten at en selv blir straffa for det,??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...