Gjest Matmons? Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 Satt og la sammen alt jeg brukte på kolonial i februar: Med alt av mat (+ var ute og spiste 4 ganger), snus, toalettpapir/vaskepulver/bind,tamponger/shampo og balsam osv. endte jeg opp med 4644,- Er dette mye? Må lage budsjett framover..så derfor jeg sitter her og regner. (Det er første mnd. i jobb/leve et voksent liv alene.)
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 Vi bruker ca 3000-4000 i mnd på det samme. Ute å spiser ca to ganger i mnd, og alt vi kjøper i matbutikk. Vi er to stk.
Gjest Gjest_Monik_* Skrevet 28. februar 2009 #3 Skrevet 28. februar 2009 Ojda.. Det synes jeg var utrolig mye... Vi er 2 voksen og 1 barn. Vi ligger på ca 5000. Da er alt innkludert,mat ute, husartikler osv.
Gjest Gjest_Matmons_* Skrevet 28. februar 2009 #4 Skrevet 28. februar 2009 Ok...takk for svar...ja da er det nok mye. Butikken her jeg bor er en Bunnpris, og en Ica...og jeg synes det er så dyrt der! Men har sporet opp en Rema 1000 hvor jeg skal begynne å ta storhandling. Og så bør jeg kanskje ikke spise ute så mye nei.. Hm, får se hvor jeg ender opp i mars..lager konvolutt her til å samle kvitteringer
Gjest Gjest_Matmons_* Skrevet 28. februar 2009 #5 Skrevet 28. februar 2009 PS: Noen sparetips? Hvilke butikker handler dere i?
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #6 Skrevet 28. februar 2009 PS: Noen sparetips? Hvilke butikker handler dere i? Vi bruker ca 1700-2000 pr.person i måneden - ca 60 kroner dagen pr. person. Det er inkl. alt vi kjøper i matbutikken - også shampo, lyspærer... Det inkluderer også det vi spiser ute - ca 1 gang i måneden. Vi skriver liste og handler 2 ganger i uka. Vi handler på Ultra eller på Kiwi.
Pjukset Skrevet 28. februar 2009 #7 Skrevet 28. februar 2009 Før brukte jeg sikkert like mye som deg TS, jeg handlet hver dag og kjøpte mye unødig. I tillegg spiste jeg mer take-away og ute. Nå har jeg blitt mer bevisst på hva mat koster og hva jeg trenger ikke minst, så jeg bruker kanskje 2000 kr i mnd på alt av husholdningsartikler. Har du fryser? Følg med på tilbud i posten og kjøp inn større porsjoner med kjøtt og fisk når det er på salg osv. Det er absolutt lurt å skrive handleliste og kun handle 1-2 ganger i uka. Rema1000 er billigst
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 28. februar 2009 #8 Skrevet 28. februar 2009 Vi bruker ca 3000-4000 i mnd på det samme. Ute å spiser ca to ganger i mnd, og alt vi kjøper i matbutikk. Vi er to stk. Vi handler nesten bare på kiwi. Og kjøper mye first price.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #9 Skrevet 28. februar 2009 Vi bruker ca 2000 per person i måneden (66,66666 kr per person per dag....). Vi er fire stk, så det blir ca 8000 i måneden. Vi handler det aller meste av mat på Rema 1000.
Gjest Gjest_Matmons_* Skrevet 28. februar 2009 #10 Skrevet 28. februar 2009 Jeg ser jo at dette bør gjøres billigere ja.. Prøver å bli litt fornuftig her.. (Også derfor jeg sitter her hjemme en lørdagskveld.. Har fryser ja...såd er er det potensiale. Og har sjekka ut first price...de har jo mye billige "forbruksvarer" som q-tips, dusjsåpe, og så kom jeg over "serla" som er et veldig billig toalettpapir per 100 m. Har konsekvent med meg matpakke på jobb, og er ingen storpiser, så jeg ble veldig overrasket over summen.. og derfor jeg må spørre om det virkelig ER mye, for jeg har ingenting å sammelikne med. Men ser at det er rom for forbedringer her ja
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #11 Skrevet 28. februar 2009 Ca 5000 på fire stk. Det gir 1250 pr person. Uansett så er det dyrere å være en enn fire når det kommer til stykkpris.
Gjest L_C Skrevet 28. februar 2009 #12 Skrevet 28. februar 2009 Det er jo 20 andre tråder om akkurat dette, så du kan sikkert bruke søkefunkjsonen - så har du noe å trøye deg med resten av kvelden. Men jeg synes ikke du hadde brukt mye penger jeg da, med tanke på at dere hadde spist ute flere ganger i løpet av mnd.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2009 #13 Skrevet 1. mars 2009 Hittil i år har jeg brukt 2500 i måneden på mat, både kjøpt i butikk og spist ute. Forholdsvis mye ble brukt i januar, så det er ikke usannsynlig at snittet blir lavere utover året. I tillegg har jeg brukt rundt 400 kroner på hygieneprodukter og andre dagligvarer. Det er mulig snittet her også blir lavere etterhvert, da jeg har utnyttet tilbud og derfor neppe kommer til å trenge stort mer av dette i mars. Jeg bor alene.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2009 #14 Skrevet 1. mars 2009 Sifo regner 2420 kr pr. mnd for en voksen kvinne (20-50 år) til mat og andre dagligvarer og husholdningsartikler. http://script.sifo.no/cgi-bin/standard/standard.cgi
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2009 #15 Skrevet 1. mars 2009 Hvis dette er første måneden din hvor du handler inn mat, hadde du kanskje helt tomme matskap i utgangspunktet og trengte vel kanskje å kjøpe alt av vasketing? Er jo gjerne mange ting man må kjøpe i begynnelsen som det går lite av, så de holder lenge nevner krydder, vaskemidler osv osv. Spise ute er jo heller ikke gratis, 4 ganger ute kan fort bli 2000 kr bare der...
Kakee Skrevet 1. mars 2009 #16 Skrevet 1. mars 2009 (endret) Jeg syns vi bruker ganske mye, og vi bruker 4-5000 i måneden på mat og andre husoldningsartikler (2 voksne). Endret 1. mars 2009 av Kakee
Gjest *Ulla* Skrevet 1. mars 2009 #17 Skrevet 1. mars 2009 Vi (to voksne) bruker 3000-4000 kr. på mat og husholdning pr. måned.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2009 #18 Skrevet 1. mars 2009 Jeg vil bare si at jeg er imponert over den innsatsen du har med hensyn på økonomien din. Fortsett slik så går det seg til slik det passer best for deg etterhvert. Ikke alle er like og har de samme behov, og om du bruker mer penger på mat enn gjennomsnittet bruker du kanskje mindre på andre ting.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2009 #19 Skrevet 2. mars 2009 sier som en annen her at ettersom det er første mnd alene kan det jo være at du har brukt mye fordi du må fylle opp skapene? Et kg sukker f.eks, bruker man jo ikke opp på en mnd (om man ikke baker mye/bruker veldig mye sukker da...). Vaskemidler kjøper man heller ikke hver mnd. Det går seg til!
Gjest Gjest_Matmons_* Skrevet 5. mars 2009 #20 Skrevet 5. mars 2009 Takk for alle svar!! Sjekket kvitteringer , og her er mye "nytt" som jeg regner med ikke skal kjøpes hver eneste mnd. ja....vaskepulver, skyllemiddel, salt, sukker, oppvaskmiddel, oppvaskbørste, kopptuer, store pakker med ris, olivenolje, brødposer, bakepapir, + +...satser på at det og det at jeg spiste en del ute er "synderne". Blir nok mest av brød, melk, middag og kaffe framover
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå