Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan cyster i egglederen skape problemer for evt befruktning???

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Dette kommer ann på hvilken type cyster man har. Det finnes mange typer. Noen forsvinner jo av seg selv uten smerte og noen med masse smerte... Noen må opereres ut osv.

Men sånn generelt skaper det problemer, ta kontak med lege med dette spørsmålet. Slik at det blir konstatert hvilke type cyste det er, og hva som kan gjøres med de. Dessuten kan du få svar på om det kan skape problemer for eventuelle graviditeter....

Du ble nok ikke så klok nå, men kanskje du fikk et puff til å kontakte legen din?

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar:)

Har tidligere vært plaget av den typen som sprekker, med enorme smerter... første gangen ble jeg sendt til sykehuset for å operere blindtarmen :o

Heldigvis oppdaget de at det var en cyste før det gikks å langt..

Var hos gyn i begynnelsen av mai for å fjerne spiralen og da hadde jeg en på litt over 4 cm. Legen sa da ingenting om noen problemer, men jeg spurte jo heller ikke...

Får vente til etter ferien, så ta kontakt med fastlegen:)

Skrevet

Det høres ut som om du har endometriose. Dette kan skape problemer med å bli gravid, men behøver det ikke. En undersøkelse hos en gynekolg burde gi deg svaret på det.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har ei venninne som hadde vanncyster i egglederen, hun hadde problemer med å bli gravid. Men hun klarte det til slutt! Endometriose er noe annet igjen, da er det litt av slimhinnen i livmoren som ligger på utsiden (kan ligge andre plasser i kroppen også, faktisk..), dette fikk jeg påvist etter en laprascopi (kikkehull).. men har allikevel blitt gravid. Så ikke ta sørgene på forskudd hvertfall. Lykke til :D

Gjest Mayamor
Skrevet

Få deg time til en gynekolog og ta innvendig ultralyd.

Da først kan du få vite hvilken type du har osv...

Jeg "prøvde" å bli gravid i 3 år før jeg tok kontakt med lege.

Det viste seg at jeg har PCOS.

For å kunne bli gravid - måtte jeg fjerne cystene.

Dette følte jeg ble litt seriøst siden jeg bare var 22år og valgte heller å avvente en opersjon til litt senere. 2 år senere ble jeg gravid uten hjelp...

Denne gangen brukte jeg 16 mnd før jeg ble gravid.

Men ved hjelp av pergotime denne gangen...

Som sagt: få utredning hos en gynekolog - så vet du hva DU har... :wink:

Lykke til.

Mayamor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...