Gå til innhold

Navneendring ved bryllup i utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har giftet dere utenlands, byttet dere navn i samme slengen, eller må/bør man vente med det til man kommer tilbake?

Har veldig lyst til å få nytt navn med en gang vi er gift, men det er vel ganske upraktisk ettersom vi er i utlandet...

Men samtidig, ingen vet jo at jeg har byttet navn, så om jeg bruker passet mitt og bankkort med det gamle navnet, går kanskje det? :lur: Nei, det er vel en dårlig ide.... Kan jo risikere å ikke komme meg hjem kanskje....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg byttet etterpå. Det er det mest praktiske i tilfelle tollere skulle finne på å sjekke deg opp. Har du nytt navn, ligger du vel innrullert i databasen deres med det navnet, og da kan det kanskje bli styr.

Jeg ble spurt ganske grundig ut av en i passkontrollen i utlandet, bare fordi bildet i passet mitt var tatt litt på skrå fra siden. Jeg måtte forklare han at slik var retningslinjene når jeg fikk passet, men at de hadde blitt endret i ettertid, og et evt. nyt pass ville ha bilde rett forfra. Jeg slapp forbi han til slutt. Kjempegøy når vi hadde dårlig tid. :forvirret:

Selve navneendringen gikk veldig fort hos meg. Det var bare å levere inn de riktige papirene, vente ikke så mange fagene, så var det i orden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...