Gjest patsa Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 Dere som har giftet dere utenlands, byttet dere navn i samme slengen, eller må/bør man vente med det til man kommer tilbake? Har veldig lyst til å få nytt navn med en gang vi er gift, men det er vel ganske upraktisk ettersom vi er i utlandet... Men samtidig, ingen vet jo at jeg har byttet navn, så om jeg bruker passet mitt og bankkort med det gamle navnet, går kanskje det? Nei, det er vel en dårlig ide.... Kan jo risikere å ikke komme meg hjem kanskje....
Saeria Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 Jeg byttet etterpå. Det er det mest praktiske i tilfelle tollere skulle finne på å sjekke deg opp. Har du nytt navn, ligger du vel innrullert i databasen deres med det navnet, og da kan det kanskje bli styr. Jeg ble spurt ganske grundig ut av en i passkontrollen i utlandet, bare fordi bildet i passet mitt var tatt litt på skrå fra siden. Jeg måtte forklare han at slik var retningslinjene når jeg fikk passet, men at de hadde blitt endret i ettertid, og et evt. nyt pass ville ha bilde rett forfra. Jeg slapp forbi han til slutt. Kjempegøy når vi hadde dårlig tid. Selve navneendringen gikk veldig fort hos meg. Det var bare å levere inn de riktige papirene, vente ikke så mange fagene, så var det i orden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå