Gå til innhold

Uttale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan uttaler du Tenerife? Med eller uten den siste e-en?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten, men vet at den egentlig skal uttales med e (og gjør det når jeg snakker spansk)

Skrevet

På norsk er det vel nesten blitt mer riktig å droppe e'en, selv om det er feil på spansk. Men så er jo ikke språk matematikk - heldigvis.

Skrevet

Jeg uttaler det uten e, og har aldri hørt noen uttale med e før Charterfeber sist episode..

Er det korrekt MED e, altså?!

Du verden, alt jeg ikke vet!

Gjest Eurodice
Skrevet
Jeg uttaler det uten e, og har aldri hørt noen uttale med e før Charterfeber sist episode..

Uttaler du Lanzarote uten "e", også?

Skrevet

Nei.

Men har aldri hørt Tenerife uttales med e før!

Skrevet

Det er i alle fall slik det uttales på spansk. Selv uttaler jeg det med, men de fleste nordmenn uttaler det uten.

Skrevet
Det er i alle fall slik det uttales på spansk. Selv uttaler jeg det med, men de fleste nordmenn uttaler det uten.

Men du går jo på spanskkurs og vet slike ting.

Skrevet
Men du går jo på spanskkurs og vet slike ting.

:skratte: sant nok. Hvordan uttaler du Mallorca da? Mallorca eller Majorca?

Skrevet
:skratte: sant nok. Hvordan uttaler du Mallorca da? Mallorca eller Majorca?

Majorca. Jeg kan litt spansk jeg også.

Pappa er spania-gal og snakker noenlunde flytende, jeg husker noen få ting av ufrivillige leksjoner.

Skrevet
Majorca. Jeg kan litt spansk jeg også.

Pappa er spania-gal og snakker noenlunde flytende, jeg husker noen få ting av ufrivillige leksjoner.

Hva husker du da?

Skrevet
Hva husker du da?

El papa gordo y la mama gorda

Blant annet.

Skrevet
El papa gordo y la mama gorda

Blant annet.

Av alle ting din far valgte å lære deg. Den store faren, og den store moren. Har det kommet til nytte noen gang?

Skrevet
Av alle ting din far valgte å lære deg. Den store faren, og den store moren. Har det kommet til nytte noen gang?

Dette var det faktisk jeg selv som ville vite hvis jeg ikke husker feil. Akkurat dette kom kun til nytte når jeg var sint og ville kjefte på dem på spansk.

Skrevet
Dette var det faktisk jeg selv som ville vite hvis jeg ikke husker feil. Akkurat dette kom kun til nytte når jeg var sint og ville kjefte på dem på spansk.

:hoho:

Jeg kan lære deg noe hvis du er interessert?

Skrevet
:hoho:

Jeg kan lære deg noe hvis du er interessert?

Jeg føler jeg kan det jeg trenger å vite. Jeg kan telle til 10, bestille øl, og kjefte, hva mer trenger jeg vite? :klø:

Skrevet
Jeg føler jeg kan det jeg trenger å vite. Jeg kan telle til 10, bestille øl, og kjefte, hva mer trenger jeg vite? :klø:

Liker du vin?

Skrevet
Liker du vin?

Ja, men jeg liker sjokladekake bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...