Gå til innhold

Lenestol: Delta versus Lamino

Anbefalte innlegg

Gjest Gjestinne
Skrevet

Har så lyst på ny lenestol, men klarer ikke å bestemme meg... De ligner jo litt, Delta Adventure er ny (1998) og Lamino av Yngve Ekstrøm er vel fra 1956.. Begge er dyre nok (underkant av 20.000 for stol + fotskammel)..

Er litt tilbøyelig til å velge den gode gamle designstolen som har vunnet diverse priser etc, men Delta stolen var justerbar i ryggen (trinnløst) og det var veldig deilig.. Tror kanskje jeg liker designet på Delta stolen best..

Hva synes dere egentlig?:)

http://www.krosby.no/productview/19416231/

http://www.brunstad.no/default.aspx?menu=760

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes sånn umiddelbart at stolene er så like hverandre i uttrykket at jeg ville valgt den jeg syntes var best å sitte i.

Skrevet

Jeg liker Delta best utseendemessig og hvis den i tillegg er mest funksjonell hadde jeg ikke stusset på den. :)

Lenestoler er forresten vanskelig syntes jeg, ser sjelden noen jeg virkelig liker. Personlig foretrekker jeg stoler som er litt lavere i ryggen, men det gir jo ikke samme sittekomfort.

Gjest "Delta"
Skrevet

Jeg har en Delta-stol (hatt den i ca tre år) og er meget godt fornøyd med den. Har ikke prøvd Lamino-stolen, så jeg kan derfor ikke uttale meg om hvordan den å sitte i eller på annen måte sammenligne hvordan de er i bruk.

Liker at Delta-stolen har trinnløs beveglighet i ryggen, og ikke minst at den er relativt lett å flytte på i forhold til andre tradisjonelle lenestoler.

Nå er det som sagt ca tre år siden vi kjøpte vår Delta, men jeg tror ikke vi betalte så mye som 20.000? Tror det var mer i 12-13´området. Men prisen er avhengig av hvilket treverk og hvilken pute du ønsker, selvfølgelig.

Laminoen ser forresten også veldig fin ut, selv om den ser litt for mye "pinnestol" ut etter min smak.

Skrevet
Delta (Harmony i fåreskinn)! :)

Helt enig - bildene av denne i lenken ga meg virkelig lyst på den. Kjempefin, og ser ut til å være en godt kompromiss der man får komfort uten å måtte fire for mye på ønsket om fin design og et "lett" og ikke for dominerende møbel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...