Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 Jeg trenger litt raskt svar her... Når mensen skulle komme, kom den kun i 2 timer... 2 dager ingenting blod, så kom det biiiittelitt blod igjen og jeg tenkte "yes!! der var du lille luring!" Så forsvant den igjen... Jeg tok en test for ett par dager siden, men det står på instruksen at om du tisser i en kopp skal kun halve pinnen være neddi. Jeg glemte meg og tok hele nedi i 10 sek som sto på pakken. Den ble negativ. Altså ikke gravid... Om en gutt kommer inni meg, hvor mange dager tar det før jeg er gravid, slik at det vises på testen? Og den feilen jeg gjorde med pinnen, kan det være at den viste negativ?
Hedda-78 Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 Jeg vet ikke det med testen, men jeg tror nok den hadde vist positiv hvis du var gravid selv om du tok hele nedi. Men du kan jo alltids ta en ny test for sikkerhets skyld. Husk at det er best med morgenurin. En graviditetstest blir vanligvis positiv den dagen du skulle hatt mensen, hvis du ble gravid i forrige syklus. Tar du testen for tidlig, kan den vise negativ selv om du er gravid. For å bli gravid må du ha sex rundt eggløsningstidspunktet, som er ca 14 dager før du skal ha mensen. Men det er store variasjoner her. Men det er altså liten vits i å ta en test 3 dager etter at du har hatt sex, lurt å vente ca 14 dager i allefall.
Gjest hopeful Skrevet 28. februar 2009 #3 Skrevet 28. februar 2009 Eggløsningen er jo ca 14 dager før første dag i menstruasjonen, og med noen graviditetstester (clearblue) kan du teste 2-3 dager før du venter mensen. Tror nok ikke at det har noe å si for resultatet at hele strimmelen/pinnen var i koppen. Så lenge du fikk frem kontrollstreken...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå