Gå til innhold

Salg på økologiske barneklær i bomull og bambus...!

mømamma

Anbefalte innlegg

• 2 år senere...

Fortsetter under...

Takk for tipps!

Vil anbefalle deg www.littlegreenfactory.no, en ny e-butikk som selger økologiske og fair-trade barneklær, leker, dekorasjon, stelleprodukter, lammeskin, tåteflasker på glass, vugger, stellematter...og mange mange flotte ting. Alt er sertifisert, så de er veldig seriøse. Og e-butikken ser veldig fint ut!Stilig!

Jeg ble kjent med butikken på Facebook via en vennin (så fikk jeg vite at det var -10% på alle varer til 15 mai :)

Jeg bestillte blåe tåteflasker på glass, et lammeskin, og diverse klær til min sønn (1,5 år:) Jeg er veldig veldig førnøyd med dem og klærne er SÅ søtte! Jeg fikk alt veldig fort i en kjempe fin (og økologisk!) gave-innpakning :-)

Veldig lurt å følge dem på Facebook www.facebook.com/littlegreenfactory

Ha en riktig fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Økologisk bommull og bambus, dette er jo bare et salgstriks til alle de som vil være miljø vennlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...
Gjest Badabing

Økologisk bommull og bambus, dette er jo bare et salgstriks til alle de som vil være miljø vennlige.

Og hva er bakgrunnen for å påstå det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Hvorfor er det bedre med klær av bambus en klær av lin, ull og bomull?

Bambus er veldig, veldig miljøvennlig. Det er vel en av de meste miljøvennlige plantene man kan lage klær av fordi det vokser så fort, og at det nesten ikke trengs sprøyting. Bambusen kan brukes til nesten alt fra gulv til interiør og tekstiler, og klærne er veldig myke.

Bomull er derimot en skikkelig miljøsynder, og som regel er den ikke helt nedbrytbar. Det trengs ufattelige mengder med vann for å utvinne bomull, og også mange kjemikalier. Det er en grunn til at man egentlig bare bør kjøpe økologisk bomull, men fortsatt er nok bambus faktisk bedre. Man kan få bambustøy som føles som myk bomull, men også bambusklær som ser ut som lin.

Ull og lin er vel ikke like ille for miljøet som bomull, og jeg tror begge deler er 100% nedbrytbare, men når det ullklær kommer ofte dårlig dyrehold og dyremishandling inn i bildet (f.eks mulesing). For å få ullen ren og fin trengs også kjemikalier, spesielt for å få bort fettet.

Lintøy kjenner jeg dessverre ikke så mye til, det kan godt hende det også er et bra alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Hvorfor er det bedre med klær av bambus en klær av lin, ull og bomull?

Bambus er veldig miljøvennlig, både i vekstfasen og i produksjonen. Produksjonen er avhengig av hvilken produsent da det er veldig mange som sier de har miljøvennlig bambus produksjon men som desverre ikke helt holder mål på den påstanden når de blir sjekket litt mer etter i sømmene. Og, som mange tror, bambus arten som brukes til tekstiler blir ikke stjålet av Pandaens matfat da Pandaen ikke spiser Moso bambus arten men 30 til 40 andre bambus arter som vokser i Kina.

I tillegg til miljøfaktoren har den status som intelligent tekstil (definisjonen finner du i ordboken til norske leksikon). Den puster, varmeregulerer, antibakteriell - i uoverskuelig fremtid såsant du ikke vasker over 60 grader da denne egenskapen forsvinner ved sterk varme), og aller aller mest er den veldig myk! Det er nesten påfallende forskjell på bambus stoffet og bomull, lin, flanell, polyester, satin, og ikke minst silke! To nettbutikker i dag som selger bambus produkter som jeg vet om:

Lilleba som selger til barn - http://lilleba.no

BadaBoom som selger til hus og hjem og voksne - http://www.badaboom.no

Julegaver verdt å ha under treet i 2011!

hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...