Gjest Gjest_happy_* Skrevet 18. november 2009 #21 Skrevet 18. november 2009 Jeg har vært hos Frøken Frue, Agape Tr.heim og EvaBrud. Fikk god service hos Frøken Frue og EvaBrud og kjøpte nesten en hos FF, men fant i siste liten en som jeg likte bedre hos EvaBrud. Det jeg likte hos EvaBrud var at jeg fikk gå rundt å se og ta på kjolene selv, dette fikk jeg ikke hos FF. Da ble vi plassert på hversin stol, mens hun leta frem kjoler. Innehaveren var forsåvidt både hyggelig og hjelpsom, men følte at jeg kanskje gikk glipp av noe da jeg ikke fikk sett alle kjolene, kun de 3 hun plukka frem. Selvsikker som hun var; sa hun at jeg kom garantert til å komme tilbake å kjøpe den første og eneste kjolen jeg prøvde der. Agape var tragisk. Forlover ble plassert i en stol ute i butikken, mens jeg fikk på en kjole og pyntet opp med slør, sko, smykker og tiara (forsåvidt hyggelig det), men forlover følte seg lite velkommen og butikkdama blei sur da forlover ga uttrykk for at hun ikke likte kjolen på meg. (noe hun ikke ville sagt viss hun ikke hadde sett på meg hvor utilpass jeg var). Jeg kommenterte selv at jeg syns den satt dårlig, jeg fikk vulgære pupper og flesket tøt på ryggen. Dette ville INGEN legge merke til mente butikkdama, å puppene var sååå fine sååå... Til slutt spurte hun om jeg skulle ta den eller om jeg ville prøve mer. Var så skuffa og lei hele greia at jeg gadd ikke hverken se eller prøve mer. Jeg kan virkelig anbefale EvaBrud! Hun holdt åpent lenge etter stengetid og tok seg god tid, og ba meg prøve kjolene flere ganger, da hun så jeg var i tvil. Jeg kjøpte kjole og gleder meg virkelig til å få den!!! Forøvrig må jeg si som "alle" andre her inne sier; jeg endte opp med en HELT annen kjole enn jeg hadde trodd. Ikke enkel, ikke lite slep, ikke billig. Men derimot den med lengst slep, mest tyll og mest strass! Love it!
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. mai 2010 #22 Skrevet 9. mai 2010 Jeg vil heller ikke anbefale Agape Trondheim. Jeg har riktignok kjøpt kjolen der, og den er kjempefin, men det er også alt. Jeg var en av de som bestilte kjole, bestilte i to forskjellige størrelser da vi ikke var helt sikre på hva som ville passe best. Den største kom først, den kjentes litt stor ut, men det var visstnok heeelt umulig å henge den av inntil den minste kom slik at jeg også fikk prøve den og dermed velge den som passet best. Så da kunne jeg enten kjøpe den største, eller gamble på at den ikke ble solgt før de fikk den minste størrelsen også.. Syns også at kjolen var for vid, og ble veldig rar med innsydd tyll underskjørt + underskjørt med ringer. Men her var det visst meg det var noe galt med.. Har også flere veninner som har vært på Agape med dårlig erfaring. Innehaveren mener det sikkert godt, men hun har en skarp tunge og er nok altfor opptatt av salget i seg selv. Etter å ha kjøpt sko prøvde jeg å ringe for å få ny prøvetime slik at et trenet øye (Agape) kunne se litt på lengde, underskjørt osv. Etter å ha spurt 3 ganger fikk jeg svaret: du likte kjolen når du prøvde den, og da likte du også vidden, så dette fraråder jeg. Jeg ble veldig skuffet. Ringte derfor Tessem og sa jeg kunne betale de hva de skulle ha for å la meg prøve kjolen min der og la de komme med forslag til hva jeg skulle gjøre med underskjørtet som ga bulker i kjolen. Det var ingen problem! Jeg dro til Tessem og der har de ansatte utdanning i drakt og kjolesøm. Det tok 5min for de å se problemet og løse det, med svært enkle grep ble kjolen kjempefin, og jeg gleder meg sånn til å bruke den. Om 1 uke og 300kroner fattigere er kjolen min perfekt. Vil på det sterkeste anbefale å gå til Tessem med en gang. Fantastisk service og dyktige ansatte. Jeg skal iallfall ikke på Agape igjen noen gang. Takkekortet mitt etter bryllupet vil bli sendt til Tessem
ToveM Skrevet 9. mai 2010 #23 Skrevet 9. mai 2010 hun startet tross alt agape fordi hun var på brudekjole prøving med sin datter i strl 48, som ikke fant noe (jada, det er historien, tror hun fortalte den tre ganger). Alt i alt var jeg veldig fornøyd selv om jeg var litt utilpass pga pratet hennes om service, ivory, hele pakken... Tror neppe HUN startet Agape, forretningen er opprinnelig fra Stavanger og holdt i mange år til i en låve på Madla, etterhvert har de åpnet flere butikker rundt i Norge. Men hovedkontoret er fortsatt i Stavanger.
Lisa78 Skrevet 9. mai 2010 #24 Skrevet 9. mai 2010 Tror neppe HUN startet Agape, forretningen er opprinnelig fra Stavanger og holdt i mange år til i en låve på Madla, etterhvert har de åpnet flere butikker rundt i Norge. Men hovedkontoret er fortsatt i Stavanger. Hun mente vel at hun startet og driver Agape butikken her i Tr.heim Jeg er helt enig i at hun som driver Agape er veldig spesiell.Noe som er veldig synd for de har utrolig mye fint.Å de har nok mistet en del kunder pga dette. Var der selv i fjor å kjøpte meg kjole da jeg var forlover.Var i grunnen veldig fornøyd med servicen,hvis jeg ser bort i fra en litt spesiell dame Har tenkt meg dit for å se på bryllups kjole til høsten,å er veldig spendt på hvordan jeg blir motatt da.
tulla10 Skrevet 9. mai 2010 #25 Skrevet 9. mai 2010 Blir egentlig litt glad over å se at det ikke bare er meg som har hatt en skrekkelig opplevelse på Agape i Trondheim. Prøvde brudekjole der i fjor høst og gikk ut med tårer i øynene. Fant liksom ikke drømmekjolen og hver gang jeg spurte om hun kanskje hadde noen andre å anbefale kom regla: "jeg har 150 kjoler i butikken...bla..bla..bla". Prøvde å få fram at jeg ville ha noen forslag passende til meg men til ingen nytte... Syntes en av kjolene kanskje satt litt skjevt på meg men da fikk jeg svaret: "noen mennesker er litt skjeve i figuren" (jeg ble riktignok rett når kjolen ble rettet på) Når jeg synes det var vanskelig å se for meg pynt fra en kjole på en annen modell hadde hun en lektyre om at før i tiden ble kjolene sydd av skreddere og da fikk man uansett ikke prøvd ferdige kjoler. Jeg glemmer heller ikke kommentaren om hengebryst... Men historien endte lykkelig. Jeg gleder med til å bruke min nydelige kjole fra Eva Brud:)
hegejenta30 Skrevet 10. mai 2010 #26 Skrevet 10. mai 2010 (endret) Syns det er synd å se at det er så mange som har negativ erfaring - når jeg følte jeg fikk den hjelpen jeg trengte. Jeg gikk innom der en lørdag - uten å ha bestilt avtale - rett og slett bare for å starte jakten på kjole. (Dette var i desember - med bryllup i juli så var det på tide å starte jakten) Jeg gruet meg veldig til dette da jeg er stor (str 48/50), og var redd de ikke hadde noe fint til meg. Jeg har vært gift før nemlig og da brukte jeg Tessem - og der opplevde jeg at de var mer negative til oss store jenter og ikke minst at de hadde lite utvalg i kjoler. Riktig nok startet vi litt skjevt ut med at vi ble snakket til når vi gikk inn i brudekjoleavdelingen med sko på beina, og at vi vandret litt rundt uten å bli spurt om vi faktisk trengte hjelp, ennå det var tre damer på jobb, og bare en av disse var opptatt med å hjelpe en kunde med kjoler. Så da jeg endelig ble spurt om hjelp var jeg litt irritert. Her hadde jeg tenkt å bruke opp mot 10 tusen på en kjole også var de ikke interessert i kundene sine... Men damen som hjalp meg fant en perfekt kjole til meg. Prøvde bare den ene faktisk. Den passet perfekt og var passe enkel (som ønsket). Jeg følte meg som en prinsesse der jeg ble kledd på. Fikk også vite da jeg etter noen uker gikk tilbake for å kjøpe kjolen (det hele måtte fordøyes litt og jeg vurderte jo å se etter andre kjoler) at Agape salongen i Trondheim ble startet da datteren til innehaveren skulle gifte seg og hadde problemer med å finne en kjole som passet da hun også slet med en del kilo for mye. Så det er merkelig at vekt blir kommentert sånn sett... Kjolen min er levert inn til skredder nå (for å justere lengden) og jeg gleder meg til å bruke den! Endret 10. mai 2010 av hegejenta30
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. mai 2010 #27 Skrevet 10. mai 2010 Det er nok slik at Agape ikke er det det en gang var. Jeg har ikke vært på Agape i Trondheim, men i Stavanger, og jeg er heller ingen liten Brud. Bruker 48 i kjole., da jeg kom inn dit så fikk jeg kun to kjoler å velge mellom, forloveren min fikk ikke lov til å uttale seg. Da eg sa at eg ikke ville ha kjole med masse dill dall fikk jeg vite at det var det beste da det ville dekke over litt va vekta. Nei... Ikke fornøyd i det hele tatt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå