Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 Hei, Jeg våknet i dag til et utrolig hovent øyelokk. Det gjør konstant vondt, men blir enda verre når jeg beveger øyet, eller tar på det. Det er så hovent at jeg ikke kan åpne det. Hele øyelokket er hovent, ikke bare en del av det. Er det noen som vet hva dette kan være? eller hvordan jeg blir kvitt det? Typisk å få det på en lørdag :/, er ikke nok til å gå til legevakten med føler jeg. Håper det er noen som kan komme med råd.
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 Hei, Jeg våknet i dag til et utrolig hovent øyelokk. Det gjør konstant vondt, men blir enda verre når jeg beveger øyet, eller tar på det. Det er så hovent at jeg ikke kan åpne det. Hele øyelokket er hovent, ikke bare en del av det. Er det noen som vet hva dette kan være? eller hvordan jeg blir kvitt det? Typisk å få det på en lørdag :/, er ikke nok til å gå til legevakten med føler jeg. Håper det er noen som kan komme med råd. Er det klistret igjen da? Høres ut som en øyekatarr. En mild en går som regel over av seg selv. Vask med vann, og pass på slik at du ikke smitter det andre øyet (verket smitter). HVis det er skikkleig vondt og begynner å hovne opp nedover kinnet og eller det andre øyet kan du ringe legen. Får en salve eller øyedråper med antibiotika
~banshee Skrevet 17. mars 2009 #3 Skrevet 17. mars 2009 Jeg har også noe sånt, fikk det i går, og det blir verre og verre. Veldig kjedelig. Øyelokket er rødt og litt opphovna, og så gjør det vondt å blunke. Håper det bare er jeg som har klort meg selv på øyet i søvne eller noe.
Gjest Eurodice Skrevet 17. mars 2009 #4 Skrevet 17. mars 2009 Jeg tror jamen dette er "noe som går", jeg. Jeg begynte i går morges, hovent og vondt øyelokk på det ene øyet, det var helt illrødt. Det andre øyet er også affisert. Jeg var hos fastlegen min i dag for kontroll av andre ting. Jeg har nylig vært innlagt på sykehus og fått konstatert at jeg har hjerteflimmer (atrieflimmer). Jeg er litt nedfor på grunn av det, ingen hyggelig beskjed å få, akkurat. Men nå sporer jeg av. Mot øyekatarren fikk jeg resept på kloramfenikol dråper og salve. Jeg synes allerede å merke en viss bedring.
~banshee Skrevet 18. mars 2009 #5 Skrevet 18. mars 2009 Var på apoteket idag, de kunne ikke hjelpe meg med noe reseptfritt. Mffh, dette er irriterende! Nesten så jeg må sminke det andre øyelokket rosa så det blir likt. Ser det an til i morgen... Hvis ikke blir det legen. Hater å gå til legen, bare fordi det er så kjedelig å bruke penger på noe du kanskje får behandling for.
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2009 #6 Skrevet 18. mars 2009 Hmm... hørtes ut som slik sønnen min blir på denne tiden av året. Han har pollon allergi (husker ikke i farta hva som kom først på året) Men han reagerer på bjørk, burot, osp, or og gress (tester fra i fjord) Huff.. ble minnet på om at jeg ikke har vært til prikktesten med han i år,,, må få bestilt time i morgen tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå