Gå til innhold

Bør barna få vite alt om grunnen til seperasjon?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Det som er sinnsykt er at det er tillatt for kona til en mann å få unge med nabokaren uten at ektemannen som blir far til barna vet om det en gang!

Slå den du, skal du liksom fortelle meg hva som er så galt at ektefeller venter til de er separert før de puler på andre?

Hva er ekteskapskontrakten værdt når det bare brukes som lek?

Og det å påpeke at hver eneste gang en seksuell handling har blitt begått, hver gang en mann og kvinne ligger med hverandre så er det automatisk voldtekt? Haha, det tror ikke jeg noe på ihvertfall.

Moralsk galt, ja. Ulovlig, nei. Jeg har rett til å gjøre hva jeg vil med min egen kropp.

Du bør kanskje lese en ekteskapskontrakt, om du tror at det eneste som står der er "du skal ikke ha sex med andre mennesker enn meg" ;) Hint. Økonomi, arv, osv.

Kan du peke på hvor jeg har skrevet at hver eneste gang en seksuell handling har blitt begått er det automatisk voldtekt? Det kan jeg nemlig ikke se at jeg har skrevet et eneste sted ;) Voldtekt av kvinner er et mye større problem i Afghanistan enn i Norge, nettopp fordi det er kvinnene som får skylden om de blir voldtatt.

Jeg synes det er litt artig at du presterer å lire av deg nedsettende innlegg om muslimer og innvandrere i ørten tråder, samtidig som du har samme kvinnesynet som dem ;)

Gjest Gjest_Bygdedyret_*
Skrevet
Nei vi skjønner jo alle at du selvfølgelig ikke har noen innblanding i at denne faren til dine barn ikke får møtt barna sine slik han gjerne skulle ønsket.

Hvis denne faren til barna dine hadde foreldreretten, fikk beholde hjemmet og faren flyttet sammen med denne dama han var utro med, - og alt det du skulle gjøre bygdedyret var å betale barnebidrag til denne faren. Føler du da hvis barna dine var sinte på deg fordi du flyttet ut at du kanskje kan fortelle 17 åringen hva som egentlig har skjedd eller vil du da for "barnas skyld" ikke si noen ting?

Problemet til dere damer er at dere ikke klarer å sette dere inn i mannens sted, - men det er fordi dere alltid går seirende ut av alle tilfellene hvor dere selv har vært utro så er det ikke rart dere ikke vil snakke om dette her.

Greit nok at menn også har vært utro, men da taper de jo både hjem, barn, bil og kona! Slik at vi kan si at menn må lære å ta konsekvenser, mens når damer ødelegger barnas familie så er det bare sånn at vi må "tilpasse oss".

Rart det der egentlig?

Det er riktig det, det er ikke jeg som hindrer far i å ha kontakt med sine barn. Barna er store de og kan ta den fem timers bussturen alene, hvis far hadde ønsket besøk av dem. Jeg håper for barnas skyld at dette endrer seg.

Jeg lurer fortsatt på om du mener det er verre at en kvinne er utro enn at en mann er det, er det viktigere å fortelle at hun var utro enn at han var det? Er det verre for en mann å bli sviktet? Og er det viktigere for en mann å bli renvasket, å vise at han er uten skyld?

Jeg tror det at når en mann flytter ut fra familien pga. samlivsbrudd og mor får inn en ny mann så skjønner ungene hvorfor far har flyttet ut, og far trenger derfor ikke å renvaskes.

Skrevet
Dette er det utspekulerte her, at denne mannen benyttet seg av et sårbart øyeblikk for å være elskeren mens mannen er drittsekken for kona er jo så nærme vi kan komme en ond handling.

Da er det interessant å betrakte alle disse kvinnene her som forsvarer utroskap med at "det er så intime detaljer", "da kan vi jo fortelle alt da!", "snakker du om barna dine om sexlivet!", "det er jo bare mellom far og mor!"...

- slik årsaksforklarer kvinner for seg selv disse ufyslige handlinger, kvinner irettesetter seg selv med å lage forklaringer som unngår å nevne ordet utroskap.

- Hvorfor er det slikt? Hva kommer det av at kvinner råder andre kvinner til å si til barna sine at "mamma og pappa er ikke glad i hverandre lengere", - når sannheten er at mamma er ikke glad i pappa lengere, men pappa er glad i mamma, - mamma var nemlig utro og det som skjer når skjer på grunn av utroskap, - enkelt og greit slik at barna også kan lære av morens feil...

Eller ønsker dere å lære døtrene dere i at dem er uten skyld hvis de er utro mot kjæresten sin?

Har du ikke registrert at flere av de som uttaler dette er kvinner som sitter igjen etter at ektemannen har funnet seg en ny, og at det er kvinnene som ikke ønsker å sverte far overfor barna. De er faktisk så storsinnet at de ønsker at far fortsatt skal ha et godt forhold til sine barn, de klarer å skille sin sårhet fra barnas.

Skrevet

Det kommer helt an på hvor gamle barna er mener jeg og hvilken modningsprossess de har kommet til.

Jeg har opplevd denne situasjonen før som barn og er glad for at jeg fikk vite sannheten om hvordan min far har oppført seg.

Jeg har sterke meninger som bygger på verdier og holdninger i dagens samfunn. Å bli ført bak lyset av mine foreldre dengang ved å få en løgn om hvordan dem gikk fra hverandre ville ha gjort meg forbannet. Heldigvis fikk jeg sannheten. Jeg ønsker og vil selv vite hva mine foreldre har drevet på med når jeg var ung. Da i 15-16-17-18 års alder.

Min far var gjentatte ganger utro med sin daværende kone og er det forstatt mot sin nye samboer. Han har opp gjennom tidene forlatt moren min og lagt ansvaret over på henne med barna. Jeg synes ikke faren min fortjener noen æresmedalje for å ha oppført seg slik. Sannheten skal jeg vite!

Når andre mennesker rundt meg i mitt område vet hva som skjer skal jeg liksom gå rundt og skryte av noe som ikke er å skryte av da for eksempel?

For barn skryter jo ofte av sine foreldre rundt andres nærvær.

At ja jeg er takknemmelig for at min far stilte så mye opp for oss alle sammen!Mens alle andre tenker taust; du skulle bare visst......

Nei ærlig talt.. For min del... hadde jeg vært 15-1-6-17-18 om igjen, skulle jeg hatt samme sannheten nå som da.

Jeg fikk vite sannheten og det har hjelp meg fint til å skille mellom rett og galt. Å lære at folk skal ta ansvar for sine konsekvenser og videre.

Det har også lært meg å lese litt mer gjennom linjene enn bare dem 2 øverste. Og ikke sluke alt det andre sier på 1.2.3.

Min far fortjener ingen æresmedalje som sagt for å ha laget meg driti i ansvaret. Heller ikke for å ha forlatt moren min, sin andre kone, og resten av damene hans..

Det var bare mitt syn på saken :)

Gjest Gjest_Per_*
Skrevet
Dette er det utspekulerte her, at denne mannen benyttet seg av et sårbart øyeblikk for å være elskeren mens mannen er drittsekken for kona er jo så nærme vi kan komme en ond handling.

Da er det interessant å betrakte alle disse kvinnene her som forsvarer utroskap med at "det er så intime detaljer", "da kan vi jo fortelle alt da!", "snakker du om barna dine om sexlivet!", "det er jo bare mellom far og mor!"...

- slik årsaksforklarer kvinner for seg selv disse ufyslige handlinger, kvinner irettesetter seg selv med å lage forklaringer som unngår å nevne ordet utroskap.

- Hvorfor er det slikt? Hva kommer det av at kvinner råder andre kvinner til å si til barna sine at "mamma og pappa er ikke glad i hverandre lengere", - når sannheten er at mamma er ikke glad i pappa lengere, men pappa er glad i mamma, - mamma var nemlig utro og det som skjer når skjer på grunn av utroskap, - enkelt og greit slik at barna også kan lære av morens feil...

Eller ønsker dere å lære døtrene dere i at dem er uten skyld hvis de er utro mot kjæresten sin?

Du har misforstått totalt du!!

Jeg er mann og det jeg leser i denne tråden er at mange kvinner her ikke ville ha fortalt om sexen eksemannen deres hadde med en elskerinne - de ville ikke fortalt om disse detaljene til sine barn.

Mens du Waco (og andre menn?) helst vil fortelle barna hvis det er kona som har vært utro. Og forklaringen er at det kan dere få lov til fordi kona går seirende ut av det hele uansett. Min erfaring er at skilsmisse ikke er en seier for noen. Det er et tap og et nederlag uansett.

Det at man IKKE vil fortelle om dette til barna betyr da ikke at man FORSVARER utroskapen!!!

Det at man IKKE vil fortelle barna om detaljene i EGEN utroskap betyr heller ikke at man FORSVARER utroskapen sin.

Utroskap er dårlig gjort mot den man er sammen med uansett - og kan vanskelig forsvares. Men man trenger da ikke fortelle en 4-åring at mor har gått fra far fordi mor hadde mer lyst til å LIGGE med en annen. Man sier at mor hadde mer lyst til å være kjærese med en annen mann.

Man sier ikke til en 4 åring at det var den eller den sin skyld fordi hun eller han (ut ifra om det er mor eller far som var utro) hadde sex med en annen før samlivsbruddet var et faktum.

Tenk litt på barna da.

Gjest d.. gjøk
Skrevet
Det som er sinnsykt er at det er tillatt for kona til en mann å få unge med nabokaren uten at ektemannen som blir far til barna vet om det en gang!

Slå den du, skal du liksom fortelle meg hva som er så galt at ektefeller venter til de er separert før de puler på andre?

I en perfekt verden hadde de ventet til de ble separert, men vi lever ikke i en perfekt verden...

Hva er ekteskapskontrakten værdt når det bare brukes som lek?

Og det å påpeke at hver eneste gang en seksuell handling har blitt begått, hver gang en mann og kvinne ligger med hverandre så er det automatisk voldtekt? Haha, det tror ikke jeg noe på ihvertfall.

Det er i Afghanistan det, fikk du ikke med deg det?

Gjest Gjest
Skrevet

Man skal gjøre mot andre som man vil at andre skal gjøre mot seg.

Det betyr i utgangspunktet at man ikke skal være utro.

Men det betyr også at om det skjer så skal man behandle den som har vært utro slik man selv ville ha blitt behandlet om man selv hadde vært utro.

Skrevet
Moralsk galt, ja. Ulovlig, nei. Jeg har rett til å gjøre hva jeg vil med min egen kropp.

Det er det som er litt av problemet til dere damer, dere tror dere kan gjøre hva dere vil, men det er kanskje ikke så rart så lengere aldri får smake konsekvensene av deres egne handlinger.

Jeg synes det er litt synd det er sånn, og jeg er glad jeg ikke føler at jeg kan gjøre hva jeg vil på bekostning av andre mennesker, slik dere føler er helt riktig for dere (selv om det inkluderer å ødelegge for uskyldige).

Og jeg ser heller ikke ned på muslimene, de er ikkenoe værre enn de kristne, men det virker som om enkelte andre her forakter mer muslimske tradisjoner enn det jeg gjør.

Forøvrig er jeg ikke gift eller skinnhellig eller hyklerisk selv om jeg mener at dere kanskje burde reflektere litt over hvorfor dere synes utroskap er noe vi aldri skal nevne for våre barn. (litt rart egentlig når dere samtidig vil gjøre hva dere vil...)

Kanskje det handler om at dere vil gjøre hva dere vil så lenge ingen får greie på det?

Gjest Gjest
Skrevet
Det er det som er litt av problemet til dere damer, dere tror dere kan gjøre hva dere vil, men det er kanskje ikke så rart så lengere aldri får smake konsekvensene av deres egne handlinger.

Jeg synes det er litt synd det er sånn, og jeg er glad jeg ikke føler at jeg kan gjøre hva jeg vil på bekostning av andre mennesker, slik dere føler er helt riktig for dere (selv om det inkluderer å ødelegge for uskyldige).

Og jeg ser heller ikke ned på muslimene, de er ikkenoe værre enn de kristne, men det virker som om enkelte andre her forakter mer muslimske tradisjoner enn det jeg gjør.

Forøvrig er jeg ikke gift eller skinnhellig eller hyklerisk selv om jeg mener at dere kanskje burde reflektere litt over hvorfor dere synes utroskap er noe vi aldri skal nevne for våre barn. (litt rart egentlig når dere samtidig vil gjøre hva dere vil...)

Kanskje det handler om at dere vil gjøre hva dere vil så lenge ingen får greie på det?

Både menn og kvinner har like mye rett til å bestemme over sine egne kropper ;) Jeg VET at jeg kan gjøre hva jeg vil med min egen kropp. På samme måte som mannen kan gjøre hva han vil med sin.

Utroskap er like utbredt blant menn som blant kvinner. Det later til at du tror bare kvinner er utro. Dette stemmer ikke.

Gjest Gjest_Charlene_*
Skrevet
Det kommer helt an på hvor gamle barna er mener jeg og hvilken modningsprossess de har kommet til.

Jeg har opplevd denne situasjonen før som barn og er glad for at jeg fikk vite sannheten om hvordan min far har oppført seg.

Jeg har sterke meninger som bygger på verdier og holdninger i dagens samfunn. Å bli ført bak lyset av mine foreldre dengang ved å få en løgn om hvordan dem gikk fra hverandre ville ha gjort meg forbannet. Heldigvis fikk jeg sannheten. Jeg ønsker og vil selv vite hva mine foreldre har drevet på med når jeg var ung. Da i 15-16-17-18 års alder.

Min far var gjentatte ganger utro med sin daværende kone og er det forstatt mot sin nye samboer. Han har opp gjennom tidene forlatt moren min og lagt ansvaret over på henne med barna. Jeg synes ikke faren min fortjener noen æresmedalje for å ha oppført seg slik. Sannheten skal jeg vite!

Når andre mennesker rundt meg i mitt område vet hva som skjer skal jeg liksom gå rundt og skryte av noe som ikke er å skryte av da for eksempel?

For barn skryter jo ofte av sine foreldre rundt andres nærvær.

At ja jeg er takknemmelig for at min far stilte så mye opp for oss alle sammen!Mens alle andre tenker taust; du skulle bare visst......

Nei ærlig talt.. For min del... hadde jeg vært 15-1-6-17-18 om igjen, skulle jeg hatt samme sannheten nå som da.

Jeg fikk vite sannheten og det har hjelp meg fint til å skille mellom rett og galt. Å lære at folk skal ta ansvar for sine konsekvenser og videre.

Det har også lært meg å lese litt mer gjennom linjene enn bare dem 2 øverste. Og ikke sluke alt det andre sier på 1.2.3.

Min far fortjener ingen æresmedalje som sagt for å ha laget meg driti i ansvaret. Heller ikke for å ha forlatt moren min, sin andre kone, og resten av damene hans..

Det var bare mitt syn på saken :)

Din far var notorisk utro. Og hadde kanskje egenskaper som gjorde at han ikke var verdens hyggeligste person.

Sånn jeg har forstått TS så hadde kona der ikke akkuat oppført seg sånn.

Hun ble forelsket i mannen til venninna. Også gikk både hun og han fra sine respektive ektefeller for så å bli sammen. Og de er sammen fremdeles.

TS har ikke sagt noe annet enn at ekskona og den nye mannen flørtet før TS flyttet ut.

Dette heter samlivsbrudd!

Noen går fra hverandre uten at det er noen andre involvert i det hele tatt.

Andre går fra ektefellen sin fordi de har truffet en annen. Det er selvfølgelig dødstrist for den som blir forlatt. Men det trenger ikke bety at den som har truffet en ny er en drittsekk som må ut i offentlig gapestokk fordi vedkommende har vært utro.

Og utroskap er så mye mer enn å ha hatt sex.

Skrevet

Så lenge man kan gjøre hva man vil med kroppen sin så er det ikke noe i veien å fortelle barna sine at mora har vært utro?

Gjest Gjest
Skrevet
Så lenge man kan gjøre hva man vil med kroppen sin så er det ikke noe i veien å fortelle barna sine at mora har vært utro?

Så lenge man kan gjøre hva man vil med kroppen sin så er det ikke noe i veien å fortelle barna sine at faren har vært utro?

Har du store problemer med å innse at menn er like mye utro som kvinner?

Gjest Gjest
Skrevet
Begge deler kan være like sant, skal barna da få vite om mor og ny kjæreste hadde sex før eller etter samlivsbruddet?

For meg er dette en særdeles vesentlig forskjell. I det ene tilfellet er det et stort svik og i det andre tilfellet er det ikke det.

Skrevet

De kvinnene vet nok forskjellen innerst inne skjønner du siste gjest...

Gjest Gjest
Skrevet
De kvinnene vet nok forskjellen innerst inne skjønner du siste gjest...

Kan du svare på dette: Mener du at bare kvinner er utro?

Siden du kun nevner utro kvinner i samtlige innlegg?

Annonse
Gjest Mrs Moore
Skrevet

Kan du forklare hva du egentlig prøver å si her?

Gjest devil in
Skrevet
Kan du svare på dette: Mener du at bare kvinner er utro?

Siden du kun nevner utro kvinner i samtlige innlegg?

Gi opp, det er som å kjempe mot vindmøller....... Kvinner er djevelens verktøy, eller ... må bare tenke litt..... djevelen kan ikke være en mann for menn er uskyldige vesener så da må djevelen være en kvinne og det passer nok godt inn i muslimske tradisjoner, som Waco ikke har forakt for...

Skrevet
For meg er dette en særdeles vesentlig forskjell. I det ene tilfellet er det et stort svik og i det andre tilfellet er det ikke det.

Snakker du med barna dine om sexlivet ditt sånn ellers? Jeg ser ingen grunn til å snakke med mine barn om mitt seksualliv, barna er flaue nok når mor og far kysser.

Jeg skjønner at det kan være en vesentlig forskjell for den bedratte, men for barna har det ingenting å si. Det blir jo ingen realitetsendring for barna, mor og far er fortsatt fra hverandre..

Skrevet (endret)
Din far var notorisk utro. Og hadde kanskje egenskaper som gjorde at han ikke var verdens hyggeligste person.

Sånn jeg har forstått TS så hadde kona der ikke akkuat oppført seg sånn.

Hun ble forelsket i mannen til venninna. Også gikk både hun og han fra sine respektive ektefeller for så å bli sammen. Og de er sammen fremdeles.

TS har ikke sagt noe annet enn at ekskona og den nye mannen flørtet før TS flyttet ut.

Dette heter samlivsbrudd!

Noen går fra hverandre uten at det er noen andre involvert i det hele tatt.

Andre går fra ektefellen sin fordi de har truffet en annen. Det er selvfølgelig dødstrist for den som blir forlatt. Men det trenger ikke bety at den som har truffet en ny er en drittsekk som må ut i offentlig gapestokk fordi vedkommende har vært utro.

Og utroskap er så mye mer enn å ha hatt sex.

Bare for å svare på akuratt denne har jeg tatt ungangspunkt i overskriften og ikke TS' sitt tilfelle.

Overskriften til det har forsåvidt lite med TS sin greie da jeg har valgt å svare på overskriften.

Om for eksempel man tar utgangspunkt i bare overskriften.... Bør barna få vite alt om grunnen til separasjon?

Mitt svar på det er: I noen tilfeller ja... Dem bør det. Men det kommer an på alder og modningsprossessen. For barn har faktisk en smule eller 2 dem gjerne skulle ha sagt også.

Og når det kommer til utroskap så går mange partnere inn med forståelsen av hva utroskap innebærer og hva konsekvenser det kan få for dem selv og forholdet. Om noen velger å være utro selv om dem vet resultatet, jo da synes jeg jammen meg dem skal få tåle konsekvensen av gapestokken dersom dem fra før av visste at det ville bli utfallet. Drittsekker fortjener seg en kraftig lærepenge. Vi er alle ansvarlige for våre handlinger:)

Min handling ville vært gapestokken for den som eventuelt velger å være utro mot meg .. Fordi jeg fortjener så mye mer enn å ikke bli respektert i mine behov og ønsker...

Endret av Chakoya
Gjest Gjest_Scarlett_*
Skrevet
Min handling ville vært gapestokken for den som eventuelt velger å være utro mot meg .. Fordi jeg fortjener så mye mer enn å ikke bli respektert i mine behov og ønsker...

Det er skjønner jeg veldig godt.

Men man bør jo være forsiktig med den gapestokken også. For når man forteller alt om hva eksen/den utro har gjort så gir man på en måte tillatelse til at den personen også begynner å fortelle ting om en selv.

Det kan ende opp med en skittkasting-konkurranse. Og da holder det ikke alltid å vite at man har fullstendig rent mel i posen. Man vet aldri hva en drittsekk kan ta igjen med...

Og når det gjelder meg selv så mener jeg også at jeg fortjener å bli respektert. Men det starter jo som regel med at man respekterer seg selv og har litt evne til å heve seg over ting.

Jeg ville ikke satt eksen/den utro i gapestokk. Jeg ville ha rast og grått og fortalt alt til mine nærmeste venninner bare for å få utløp for det som hadde skjedd. Men jeg ville ikke sagt eller gjort noe mer.

Det forventes ofte at man skal hevne seg. Jeg tror den beste "hevnen" noen ganger er å heve hodet og vise at man kan gå videre uten å slenge dritt (selv om det er sant) om andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...