Gjest etterlatt Skrevet 4. mars 2009 #181 Skrevet 4. mars 2009 Det forventes ofte at man skal hevne seg. Jeg tror den beste "hevnen" noen ganger er å heve hodet og vise at man kan gå videre uten å slenge dritt (selv om det er sant) om andre. Det tror jeg også, den beste hevn er at man viser at man klarer seg fint uten den andre. og man bruker ikke barn som hevnverktøy..
waco Skrevet 4. mars 2009 #182 Skrevet 4. mars 2009 Å fortelle de involverte barna om at årsaken til at pappa må flytte fordi moren har vært utro med elskeren som er deres nye stefar synes jeg bare er innen rimelighetens grenser. Da går man ikke inn på detaljer, men på familiekonsekvensene av morens utroskap, og da er det som vi har nevnt ikke urimelig eller for detaljert. Når et menneske har en atferd som ødelegger for andre mennesker så er ikke det noe som bør hysjes bare fordi kvinner ikke liker å se på seg selv om utro.
waco Skrevet 4. mars 2009 #183 Skrevet 4. mars 2009 Og hva med den hevnen moren gjorde overfor mannen, skal ikke den telles den da? Skal moren få lov til å være utro uten at mannen en gang kan fortelle det videre til de involverte?
Gjest veggen Skrevet 4. mars 2009 #184 Skrevet 4. mars 2009 Og hva med den hevnen moren gjorde overfor mannen, skal ikke den telles den da? Skal moren få lov til å være utro uten at mannen en gang kan fortelle det videre til de involverte? Hva med de kvinnene som har hatt utro menn, er det like selvfølgelig at det også skal fortelles? Er det viktigere for menn å hevne seg enn det er for kvinner, siden de fleste kvinnene som har svart her ikke ønsker å fortelle at far har vært utro?
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2009 #185 Skrevet 4. mars 2009 Dette handler ikke om hevn eller sex. Det handler om hvor mye man kan si hvis barna spør hvorfor faren må flytte fra dem. Er det f.eks i dette tilfellet tråden omhandler ok å si "Aller helst ville jeg fortsatt å bo sammen med dere. Jeg flytter ut fordi mamma har blitt glad i en annen mann. Derfor kan jeg ikke bo her mer. Men jeg flytter jo ikke så langt, så dere kan komme til meg så ofte dere vil." Eller burde han ikke si noe om at moren har blitt glad i en annen mann? Burde han bare sagt at "Mamma og jeg er ikke glad i hverandre mer." Og nektet å si noe mer om den saken hvis barna spurte? Hva tror dere ville vært best for barna?
Gjest ? Skrevet 4. mars 2009 #186 Skrevet 4. mars 2009 Å fortelle de involverte barna om at årsaken til at pappa må flytte fordi moren har vært utro med elskeren som er deres nye stefar synes jeg bare er innen rimelighetens grenser. Da går man ikke inn på detaljer, men på familiekonsekvensene av morens utroskap, og da er det som vi har nevnt ikke urimelig eller for detaljert. Når et menneske har en atferd som ødelegger for andre mennesker så er ikke det noe som bør hysjes bare fordi kvinner ikke liker å se på seg selv om utro. Rettelse: Når et menneske har en atferd som ødelegger for andre mennesker så er ikke det noe som bør hysjes bare fordi kvinner OG MENN ikke liker å se på seg selv som utro.
waco Skrevet 4. mars 2009 #187 Skrevet 4. mars 2009 jammen veggen, hevnen til moren i denne tråden vi snakker om får beholde huset, barna og elskeren i hjemmet til trådstarter! Bør ikke trådstarter få en muligheten til å fortelle hvordan det er? Hvorfor nevner du utro menn? utro menn taper alt på å være utro, de mister hjem, barna og kona. Skjønner ikke hvordan dere klarer å sammenligne hvem som vinner og hvem som taper på utroskap. Merkelig at kvinner aldri klarer å se objektivt på dette, når en kvinne er utro så taper ektemannen hele livet sitt samtidig, - når en mann er utro så mister han alt han har til kona si.
Gjest singel Skrevet 4. mars 2009 #188 Skrevet 4. mars 2009 Jeg er kvinne, har ikke vært utro men har hatt en utro ektemann som forlot familien for å flytte inn sammen med en annen kvinne. Jeg var såret og forbanna og hadde lyst til å hyle ut sannheten om drittsekken til alle og enhver....... men jeg fikk spydd ut gallen overfor venninnene mine og viste et nøytralt ansikt overfor dusten når han kom og hentet ungene til samvær. Jeg forbante meg på at han skulle pokker meg ikke se at jeg slet... og tror du ikke mannen kom og gjorde sine hoser grønne hos meg igjen da... men den gang ei. Jeg foretrakk å leve alene. Ungene har ikke fått høre et skjevt ord fra meg om pappan sin, de er uansett for unge og har ingen forutsetninger i å vite hva dette dreier seg om. Han får svare på eventuelle spørsmål selv når den tid kommer..
Gjest Gjest_litago_* Skrevet 4. mars 2009 #189 Skrevet 4. mars 2009 Foreldrene mine ble skilt for 30 år siden! Hvorfor vet jeg ikke og ikke er det interessant heller! Jeg var lykkelig uvitende om årsaken. Jeg fikk kjærlighet og omsorg fra begge og slapp å forholde meg til voksenting.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2009 #190 Skrevet 4. mars 2009 Foreldrene mine ble skilt for 30 år siden! Hvorfor vet jeg ikke og ikke er det interessant heller! Jeg var lykkelig uvitende om årsaken. Jeg fikk kjærlighet og omsorg fra begge og slapp å forholde meg til voksenting. Det er jo veldig bra. Hvis barna ikke spør så er det jo ingen grunn til å si noe om det. Men ville du hatt et svar hvis du hadde spurt?
Gjest Gjest_litago_* Skrevet 4. mars 2009 #191 Skrevet 4. mars 2009 Hva skulle jeg spurt om? Jeg forsto jo at de ikke var kjærester lenger. De var ikke glad i hverandre lenger og det var det jeg måtte forholde meg til. Ikke hva de gjorde med andre i senga. Jeg slapp å få tredd nedover hue at mamma eller pappa hadde hatt sex med noen andre. Jeg føler at jeg heller ikke har noe med det den dag i dag!
Gjest Spinnvill Skrevet 4. mars 2009 #192 Skrevet 4. mars 2009 jammen veggen, hevnen til moren i denne tråden vi snakker om får beholde huset, barna og elskeren i hjemmet til trådstarter! Bør ikke trådstarter få en muligheten til å fortelle hvordan det er? Hvorfor nevner du utro menn? utro menn taper alt på å være utro, de mister hjem, barna og kona. Skjønner ikke hvordan dere klarer å sammenligne hvem som vinner og hvem som taper på utroskap. Merkelig at kvinner aldri klarer å se objektivt på dette, når en kvinne er utro så taper ektemannen hele livet sitt samtidig, - når en mann er utro så mister han alt han har til kona si. Så om moren i denne tråden (altså eksen til ts) hadde flyttet ut og ts hadde fått beholde huset og barna så hadde det ikke vært noen grunn til å fortelle om utroskapen og hevne seg?? Jeg ver forresten om kvinner som har vært utro og som har flyttet fra huset, mannen og barna for å være sammen med sin nye elsker. Eksmannen fikk beholde alt. Så det er ikke alltid så "objektivt" som du tror Waco.
waco Skrevet 4. mars 2009 #193 Skrevet 4. mars 2009 Nå er dere bare veldig kverulerende, ikke lett å snakke fornuft da. Ja jeg synes faktisk det er riktig å fortelle om utroskapen dersom den 17 år gamle ungdommen lurer på hvorfor moren blir så rastløs under familiemiddager hver gang noen nevner ordet utroskap. Da er det bedre å fortelle ungdommen at moren har et problem med å være trofast til faste relasjoner og bruker utroskap som et virkemiddel for få livet dit hun ønsker. Det er jo ingenting å hemmelighetholde dette her?
Gjest Gjest_Karili_* Skrevet 4. mars 2009 #194 Skrevet 4. mars 2009 Dette handler ikke om hevn eller sex. Det handler om hvor mye man kan si hvis barna spør hvorfor faren må flytte fra dem. Er det f.eks i dette tilfellet tråden omhandler ok å si "Aller helst ville jeg fortsatt å bo sammen med dere. Jeg flytter ut fordi mamma har blitt glad i en annen mann. Derfor kan jeg ikke bo her mer. Men jeg flytter jo ikke så langt, så dere kan komme til meg så ofte dere vil." Eller burde han ikke si noe om at moren har blitt glad i en annen mann? Burde han bare sagt at "Mamma og jeg er ikke glad i hverandre mer." Og nektet å si noe mer om den saken hvis barna spurte? Hva tror dere ville vært best for barna? Jeg synes man kan si begge de tingene du nevner. Men man sier ikke: Jeg kan ikke bo her lenger for mamma har fått seg en ny mann som hun faktisk flørtet med og hadde sex med mens mamma og jeg fremdeles bodde sammen. Jeg er veldig lei meg for dette. Men dere må vite at dette ikke er min skyld men mammas skyld for det var hun som begynte å treffe en annen mann. Og denne andre mannen har også vært urettferdig og løyet for henne som han var gift med før. Så pappa har ikke gjort noe galt her og dere skal vite at det var aldri jeg som var ansvarlig for at alt dette har skjedd og at dere må bare for være sammen med meg annenhver helg. Når et gjelder det første som gjest over sier om at man har truffet en ny og blitt glad i denne så er vel det akkurat det samme som det barna helt sikkert forstår at har hendt. Ettersom det er ganske tydelig at mor har flyttet sammen med en ny mann hun har blitt glad i. Og så lenge far flyttet ut i samme prosess så forstår barna også at far flyttet fordi mor traff en annen.
Gjest Gjest_light_* Skrevet 4. mars 2009 #195 Skrevet 4. mars 2009 Hva skulle jeg spurt om? Jeg forsto jo at de ikke var kjærester lenger. De var ikke glad i hverandre lenger og det var det jeg måtte forholde meg til. Ikke hva de gjorde med andre i senga. Jeg slapp å få tredd nedover hue at mamma eller pappa hadde hatt sex med noen andre. Jeg føler at jeg heller ikke har noe med det den dag i dag! Du skjønner det at det er ikke bra nok, for det er viktig at barna ser på sine utro foreldre som dårlige mennesker og ikke vil bo der lenger - og det gjelder især hvis det er kvinnene som har vært utro. Jeg for min del tror på din modell, og så får foreldrene svare som best de kan hvis det skulle bli spørsmål.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2009 #196 Skrevet 4. mars 2009 Nå er dere bare veldig kverulerende, ikke lett å snakke fornuft da. Ja jeg synes faktisk det er riktig å fortelle om utroskapen dersom den 17 år gamle ungdommen lurer på hvorfor moren blir så rastløs under familiemiddager hver gang noen nevner ordet utroskap. Da er det bedre å fortelle ungdommen at moren har et problem med å være trofast til faste relasjoner og bruker utroskap som et virkemiddel for få livet dit hun ønsker. Det er jo ingenting å hemmelighetholde dette her? OK. Så at TS sin eks flyttet sammen med en ny mann som hun traff før forholdet til TS var over betyr at hun "har et problem med å være trofast til faste relasjoner og bruker utroskap som et virkemiddel for få livet dit hun ønsker". Hvem var det som kverulerte her...?
Chakoya Skrevet 5. mars 2009 #198 Skrevet 5. mars 2009 (endret) Som jeg har sagt i noen tilfeller.... er det viktig at barna får vite sannheten. Og jeg snakker om særdeles god erfaring på dette området da jeg har opplevd selv å vært i situasjonen. Det kan være mange grunner til separasjon fra mor og far. Nødvendigvis ikke bare utroskap, men andre ting...Man skal ikke alltid glatte over grunnene til at folk går fra hverandre når man har en stor grunn til det. Ikke skal man heller skygge over dem dårlige sidene til folk når noen har virkelig gjort noe alvorlig galt. For når alt kommer til alt, så er foreldre også mennesker som kan gjøre grusomme ting akuratt som resten der ute. Bare fordi noen er foreldre synes jeg ikke man skal skygge over disse tingene.. Når barn (da medregnet fra kanskje 14-15-16-17 år før dem når 18 og er myndige) er i sin modne alder nok. Må selvfølgelig se ann modenhet i forhold til alder. til å vite sannheten, og for eksempel om dem spør og vil ha sannheten synes jeg dem skal få dette. Som nevnt tidligere har jeg hatt en far som var utro hele tiden.. tillegg har han og har vært voldelig mot sine damer, sjalusi drama...og kastet dem ut av huset.. Narkotika har vært inni bildet til min far og lignene. Tillegg kriminalitet, fengsel osv... + at han har forlatt min mor flere ganger da hun var alene med oss i en alder av 17 år, så hun måtte ta seg av 2 barn alene over lengre tider før min far kom tilbake igjen. Det kunne gå flere uker før han kom tilbake. Har også vært vitne til et av slagene, og utroskapen hans. Sett fra denne siden... Så synes jeg ikke det er riktig av foreldre å glatte over sannheten når ungene spør om svar. Jeg visste ting skjedde fra før av uten at mine foreldre tror jeg hadde lagt merke til hva jeg visste, men jeg ville vite alt for å kunne kjenne min far sider bedre. Og jeg fikk ærlig svar av min mor.. Etter å ha fått vite disse sidene har jeg kunnet lagt merke til mer og mer hva som bor i min far. Når alt kommer til alt så velger man ikke foreldrene sine selv. Jeg har den dag i dag valgt å kutte kontakten med faren min, for å stadig bli kastet på dør om man ikke gjør som faren din vil da jeg var 17-18-19, bli lokket med penger og diverse fremfor å være med hverandre ++, det strider imot mine holdninger og verdier som i dag har skapt hvem jeg er. Og ja, han er min far, men han er alikevel bare et menneske når alt kommer til alt. Det er og viktig at barn for eksempel som ikke har gode foreldre får vite hva som er gode foreldre og se hvordan gode foreldre oppfører seg. Det er en viktig erfaring å få med seg som barn om man kommer fra en familie som står opp ned. Den gangen kanskje han klarer å forandre seg, beklage seg for sin oppførsel til dem gjeldene.. Ja, da er han kanskje velkommen tilbake. Endret 5. mars 2009 av Chakoya
Gjest Scala Skrevet 5. mars 2009 #199 Skrevet 5. mars 2009 Kjære Chakoya. Du har en far som gjorde ekstreme ting. Han var også voldelig og i ditt tilfelle synes jeg det var helt riktig at du fikk vite sannheten om din fars personlighet. Også som en advarsel for deg kanskje. Han kunne vel kanskje blitt voldelig mot barna også? Men når det gjelder sånn som for ts og for mange andre som opplever at samlivet oppløses fordi den ene parten møter en annen og forelsker seg så er jo ikke det likt med det du opplevde? Og barna får jo automatisk vite hva som har skjedd i og med at f.eks, moren flytter sammen med den nye mannen og at faren blir alene? Hva mer skal man forklare for barna? Jeg forstår svært godt at denne faren ble såret fordi jeg har blitt såret av en mann som var utro mot meg selv! Men det er noe som har med voksenforholdet mellom meg og faren å gjøre. Jeg vet at han fremdeles er en like god far for barna sine. Sidespranget han hadde med en annen kvinne har ikke noe med barna våre å gjøre. Barna syntes selvsagt det var leit at jeg og pappaen deres ikke skulle bo sammen lenger. Men da er det vår foreldreoppgave å gjøre det best mulig og tryggest mulig for barna. Vi oppnår ikke det ved å plassere skyld. Det skaper bare enda flere problemer. Og Waco. Det er ikke slik at kvinner alltid vinner - også når mannen har vært utro! Jeg og min mann gikk i fra hverandre fordi han var utro. Jeg sitter ikke igjen med både barna og huset. Vi måtte selge huset. Vi kjøpte hver vår nye leilighet og har barna 50/50. Vi stiller helt likt etter bruddet! Vi samarbeider alt vi kan om barna. Og jeg har valgt å legge et lokk på det som såret meg med at han var utro. Jeg kunne valgt å hate ham, fortelle alle som ville høre at han var en tro mann osv Men da hadde det ikke vært så lett for meg å samarbeide med ham i det daglige. Og hvis jeg skulle fortalt alt dette til barna? Bare for at de skulle få forståelse for at bruddet ikke var mitt valg men et situasjonen var et resultat av farens sidesprang? Jeg tror barna heller skal få leve med at det var mamma og pappa som flyttet fra hverandre fordi de ikke ville være kjærester mer. Det er jo sant! Faren til barna mine er fortsatt en veldig god mann og en kjempeflott pappa. Jeg vil ikke at barna skal ta min side og mislike sin far av årsaker de ikke har mulighet til å fullt forstå. Jeg tror ikke de vinner noe på å få vite de detaljene. Jeg tror ikke de taper noe på å ikke få vite. De har det godt og er harmoniske unger.
DingDong Skrevet 5. mars 2009 #200 Skrevet 5. mars 2009 (endret) Har fire barn fra 4 til 17. For et år siden fikk jeg vite at min daværende kone hadde et forhold til sin beste venninne's mann. Hun sier at det ikke var noe mer en flørting, men alikevel en av grunnen til at jeg måte flytte ut. Jeg har min del av skylden for at ting ikke gikk så bra, men aldri noe type forhold. I dag er hun sammen med denne mannen som på sin side har barn. Vi har aldri fortalt barna de virkelige grunnene til hvorfor pappa måte flytte. Jeg har tenkt mye på om jeg skal fortelle alt som ligger bak, fordi jeg ikke på noen måte vil at de skal tror at det er mitt valg eller at de kun er min skyld i at familien har blitt splittet. Barna fungerer tilsynelatende bra, de bor i vårt hus, mens jeg har dem hver annen helg i mitt nye sted. Moren vil så absolutt ikke fortelle alt og truer med å vanskeliggjøre samarbeidet med meg, da hun mener at barna ikke trenger å vite alt, at de ville få det tyngre i hverdagen og at dette er et egoistisk valg fra min side. Har hun rett? Jeg tror på ærlighet, derfor ville jeg sagt det dersom det var spørsmål om det. Kvinnfolka på dette forumet vil ikke at du skal fortelle det. Hadde det derimot vært slik at du var utro og stakk fra kona di til fordel for en yngre kvinne, så ville damene på forumet hatt en annen låt. Endret 6. mars 2009 av jolie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå