Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 Noen der ute som vet om hqhair bruker lang leveringstid? Bestilte på mandag....tro om det er lenge til pakken kommer?
desert_rose Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 la inn en bestilling der sist søndag. kom en mail på onsdag som sa de nettopp hadde fått inn produktet - MD face and body scrub. trodde det var godt på vei, men da kommer det nok i løpet av neste uke ihvertfall. de sier det tar mellom 4-10 dager så det er bare å være tolmodig, pakken dukker nok opp skal du ce.
Gjest Gjest_anki_* Skrevet 5. mars 2009 #3 Skrevet 5. mars 2009 Hvor mye koster det for frakt? toll, mva? på hqhair.com alså
Gjest Løve66 Skrevet 6. mars 2009 #4 Skrevet 6. mars 2009 la inn en bestilling der sist søndag. kom en mail på onsdag som sa de nettopp hadde fått inn produktet - MD face and body scrub. trodde det var godt på vei, men da kommer det nok i løpet av neste uke ihvertfall. de sier det tar mellom 4-10 dager så det er bare å være tolmodig, pakken dukker nok opp skal du ce. Samme her - og da kom det i posten etter noen få dager.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2009 #5 Skrevet 7. mars 2009 Hvor mye måtte du betale i toll? Måtte du betale 25% mva?:S
Gjest Løve66 Skrevet 8. mars 2009 #6 Skrevet 8. mars 2009 Hvor mye måtte du betale i toll? Måtte du betale 25% mva?:S Jeg bestilte i to omganger og for under kr. 200,- i hver, så da blir det ingen mva eller fortollingsgebyr (toll er det ikke på kosmetikk uansett, men gebyrene kalles likevel fortollingsgebyr - litt forvirrende..... - men altså; bestiller man for under 200,- kr. tilkommer ingen av delene). Grei forklaring til netthandel her.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #7 Skrevet 8. mars 2009 Hvor mye måtte du betale i toll? Måtte du betale 25% mva?:S Uff det jeg bestilte kom på 206 kr, tror du jeg må betale mva da???
Gjest Løve66 Skrevet 8. mars 2009 #8 Skrevet 8. mars 2009 Uff det jeg bestilte kom på 206 kr, tror du jeg må betale mva da??? Det kan gå greit, men du kan også være "uheldig" og bli fanget opp av tollen. Jeg har fått varer fra forskjellige steder til like over 200,- kr. flere ganger og det har gått greit, men har hørt om andre som har fått plusset på mva og gebyrer når de har vippet så vidt over grensen. Ganske kjedelig når det er så få kroner over, men det kan jo hende at summen ikke går over når man bruker Toll sine omregningskurser - det varierer litt hvilke kurser de forskjellige bruker så ofte når man er på vippen så går kursen Toll bruker i vår favør.
Gjest anlo Skrevet 8. mars 2009 #9 Skrevet 8. mars 2009 OK:) takk:) Men det er jo ofte varer koster over 200kr også..:S hvis du bestiller mange ganger, så får du jo mange pakker? er jo litt stress med det også..
Gjest Løve66 Skrevet 8. mars 2009 #10 Skrevet 8. mars 2009 OK:) takk:) Men det er jo ofte varer koster over 200kr også..:S hvis du bestiller mange ganger, så får du jo mange pakker? er jo litt stress med det også.. Bestiller ikke sååå mye kosmetikk da.... Ikke noe problem hvis man f.eks. skal ha to ting som til sammen blir mer enn 200,- (men hver for seg under 200,-) og dele opp i to bestillinger. Vel og merke fra de stedene som har fri frakt eller lav frakt da - hvis ikke er det ikke sikkert det er noen vits i. Men altså; regelen er at bestiller man varer for over 200,- så tilkommer det mva og fortollingsgebyrer. Det spiller i utg.pkt. ikke noen rolle fra hvilken nettbutikk man bestiller - regelen er den samme for alle. Det er likevel ikke slik at samtlige bestillinger over grensen medfører mva og gebyrer. Noen ganger setter butikken eller selgeren lavere verdi på pakningen, noen ganger setter eBay-selgere opp at det er gave (jeg vet ikke hvem) og noen ganger blir man rett og slett ikke fanget opp av tollen. Hilde Christina har skrevet litt om dette på sin side.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå