Gjest reiseren Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 diettgodtgjørelse og nattillegg er lagt opp til på ulike satser på opptil to måneder(med noe reduksjon.) jeg lurer på om dette også gjelder om man er borte mer enn to måneder i jobbsammenheng(blir borte 6 måneder)? og nattillegg: gjelder dette kun om man sover på hotell, eller er det også hvis man er i leid leilighet som arbeidsgiver ikke dekker? har leilighet hjemme, men er ikke gift(ifht evt pendlerstatus i utlandet)
mann23 Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 diettgodtgjørelse og nattillegg er lagt opp til på ulike satser på opptil to måneder(med noe reduksjon.) jeg lurer på om dette også gjelder om man er borte mer enn to måneder i jobbsammenheng(blir borte 6 måneder)? og nattillegg: gjelder dette kun om man sover på hotell, eller er det også hvis man er i leid leilighet som arbeidsgiver ikke dekker? har leilighet hjemme, men er ikke gift(ifht evt pendlerstatus i utlandet) Gjelder både på hotell og leilighet, men husk å få kvittering om du leier leilighet. Diettsatsen blir også skattepliktig utover 170,- eller noe hvis det er kokemuligheter på stedet du leier. Om det gjelder i hele 6 mnd kommer veldig an på hvilket firma du jobber i. Firmaet mitt reduserer nattillegg og diett til 70% etter sammenhengende opphold i over 2mnd. Dette gjelder dog bare hvis du er på samme sted hele tiden. Flytter du deg fra land til land vil det antall dager oppholdt bli satt tilbake til 0 med en gang du går over grensa
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2009 #3 Skrevet 1. mars 2009 Det finnes sikkert en særavtale for et opphold som er så langvarig. Spør arbeidsgiver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå