Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ansiktsrens er jo et produkt man har på huden i 1 minutt, maks... Så er det egentlig vits å bruke masse penger på en "god" rens? Har brukt mange forskjellige renser, og merker i grunn veldig liten forskjell...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg også. Har prøvd en del, men kjenner absolutt ingen forskjell. Eller egentlig så er huden min finere når jeg ikke bruker rens, så jeg holder meg til en ansiktskrem om morgenen, før sminke :)

Skrevet

Jeg tror det kan ha mye å si? Huden min ble mye bedre da jeg begynte med md formulations ansiktsrens, og en krem fra decleor. Tror ikke kremen alene gjorde hele bedringen? :)

Skrevet
Ansiktsrens er jo et produkt man har på huden i 1 minutt, maks... Så er det egentlig vits å bruke masse penger på en "god" rens? Har brukt mange forskjellige renser, og merker i grunn veldig liten forskjell...

Jeg merker forskjell på ulike renseprodukter.

Har MD formulation nå, det er hittil den beste jeg har hatt.

Har prøvd en del, både dyrt og billig, men ikke alt selvfølgelig :-)

Med MD holder huden min seg myk og smidig selv etter vask.

Huden ser veldig "rolig" og pen/ren ut etter bruk av denne.

Skrevet

Det er sikkert veldig individuelt, og hvis man finner produkter som gjør huden fin, hvorfor ikke bruke dem? Men jeg har i hvert fall funnet ut at det beste for min hud er å smøre den inn med minst mulig :)

Skrevet
Jeg også. Har prøvd en del, men kjenner absolutt ingen forskjell. Eller egentlig så er huden min finere når jeg ikke bruker rens, så jeg holder meg til en ansiktskrem om morgenen, før sminke :)

Hvordan holder du resten av kroppen ren?

Med eller uten såpe?

Skrevet

Ja, da får du sikkert fin hud på sikt... Når huden er skitten, kommer ingen av virkestoffene i kremen din til. Så da er det jo ingen vits å smøre seg med den heller.

Skrevet

Jeg bruker ansiktsrens, og jeg merker stor forskjell på renhet om jeg bruker rens eller ikke. I tillegg merker jeg forskjell på huden.

Men hjelpeseg så mange produkter jeg måtte prøve før jeg traff blink! Min favoritt er ansiktsrensen fra Clarins for tørr og sensitiv hud, da fikk huden min et nytt liv :)

Skrevet

Jeg ville ikke brukt penger på ansiktsrens. Nå vet jeg ikke helt hva som er din bakgrunn for å kjøpe slike produkter, men selv har jeg hatt litt problemer med kviser siden jeg var 14 år. Jeg har stadig brukt penger på forskjellige produkter, og kjøpt masse dyrt.

For et par år siden kuttet jeg ut alle dyre produkter etter at en hudpleier sa til meg at det beste jeg kunne gjøre for huden min var å slutte å putte alt mulig rart på den og drikke mer vann. Så nå renser jeg ansiktet og fjernen sminke med en parfymefri såpe og bruker en lett krem uten parfyme både dag og natt. Det funker kjempefint! I tillegg passer jeg på å alltid avslutte ansiktsvasken med kald vann, noe som er fint for porene.

Såpen koster med ca 40,- og kremen til ansiktet koster ca 80,- på apoteket og de varer i ca 2 mnd. I tillegg bruker jeg en peeling et par ganger i uken. Ikke noe dyrt merke, passer bare på at kornene er tilpasset ansikt så ikke de blir for grove. Helt glimrende, har sjelden kviser. :)

Skrevet
Såpen koster med ca 40,- og kremen til ansiktet koster ca 80,- på apoteket og de varer i ca 2 mnd. I tillegg bruker jeg en peeling et par ganger i uken. Ikke noe dyrt merke, passer bare på at kornene er tilpasset ansikt så ikke de blir for grove. Helt glimrende, har sjelden kviser. :)

Hva slags merke bruker du?

Gjest Gjest
Skrevet

Ansiktsrens er fullstendig nødvendig for meg, bruker jeg ikke det så tar det ikke lang tid før jeg får kviser.

Har enormt vrang hud da. jeg kjenner jo også damer som bare bruker vann og spenol og ser bedre ut enn meg i trynet. Men det funker altså ikke for alle. Og det er også vits i for meg å bruke masse penger på riktig produkt, for jeg reagerer med en eneste gang om jeg bruker feil.

Man bør jo vaske ansiktet, ikke bare pga sminke men også på grunn av skitt og eksos og talgproduksjon osv. Og da er det nok smartest å bruke en såpe som er laget spesielt for ansiktet.

Jeg har reagert på "overvasking" og feil produkter, så det kan også gjøre mer vondt enn godt. Men om du finner riktig produkt så mener jeg absolutt ansiktsvask er en bra ting.

Jeg har også forsøkt å la huden være i fred, men da føler jeg den ser grisete ut og jeg får som sagt kviser. En god rens gjør at den ser frisk og glødende ut, og den føles myk og ren.

Skrevet

Jeg kommer IKKE til å droppe ansiktsrens totalt, lurte bare på om dere har erfaringer med billige vs. dyre meker.

Vet alkohol er noe man bør unngå - finnes det billige ansiktsrenser uten alkohol?

Tenker på å begynne med MD Formulations e.l., og vet ikke om jeg skal orke å bruke 200-300 kr på en rens i tillegg till de 4-5 andre produktene jeg kommer til å kjøpe.

Skrevet
Hvordan holder du resten av kroppen ren?

Med eller uten såpe?

Selvfølgelig bruker jeg såpe når jeg vasker resten av kroppen, jeg vil jo være ren! Og selvfølgelig er det fint hvis de som renser huden får fin hud av det. Men jeg har funnet ut hva som funker for min hud, og det er å ikke bruke penger på rens og la huden være mest mulig i fred. Må da være lov?

Skrevet
Ja, da får du sikkert fin hud på sikt... Når huden er skitten, kommer ingen av virkestoffene i kremen din til. Så da er det jo ingen vits å smøre seg med den heller.

Det funker for meg, så da holder jeg meg til det :) Det er vel opp til hver enkelt å finne ut av hva som fungerer best?

Skrevet
Jeg kommer IKKE til å droppe ansiktsrens totalt, lurte bare på om dere har erfaringer med billige vs. dyre meker.

Vet alkohol er noe man bør unngå - finnes det billige ansiktsrenser uten alkohol?

Tenker på å begynne med MD Formulations e.l., og vet ikke om jeg skal orke å bruke 200-300 kr på en rens i tillegg till de 4-5 andre produktene jeg kommer til å kjøpe.

Jeg har prøvd rens fra SebaMed (både såpen og skummet), og et annet merke fra apoteket som er i gråblå flasker. Fungerte dårlig dessverre. Så bytta jeg til md formulations, fungerer mye bedre.

Så det var min erfaring :)

Skrevet

Jeg synes det er bortkastete penger, for min egen del. Jeg synes det er nok med vann og en fuktighetskrem.

Gjest Gjest
Skrevet
Selvfølgelig bruker jeg såpe når jeg vasker resten av kroppen, jeg vil jo være ren! Og selvfølgelig er det fint hvis de som renser huden får fin hud av det. Men jeg har funnet ut hva som funker for min hud, og det er å ikke bruke penger på rens og la huden være mest mulig i fred. Må da være lov?

Selvfølgelig er det lov :-)

Men siden du føler at resten av kroppen ikke blir ren uten såpe, hvordan blir det da med ansiktet, hvis det ikke renses?

Hvis ansiktet blir bra uten såpe, hvorfor ikke droppe såpe på hele kroppen.

Det var min tanke.

Skrevet
Selvfølgelig er det lov :-)

Men siden du føler at resten av kroppen ikke blir ren uten såpe, hvordan blir det da med ansiktet, hvis det ikke renses?

Hvis ansiktet blir bra uten såpe, hvorfor ikke droppe såpe på hele kroppen.

Det var min tanke.

Hvordan vasker man seg ren under f.eks armene uten såpe? Det holder ihvertfall ikke bare med vann.

Skrevet

Jeg bruker rens og merker forskjell til det bedre, dette er selvfølgelig individuelt. Men det er viktig å forebygge for fremtiden om du ikke vil aldres tidligere enn nødvendig. Rens får bort det du ikke ser, huden blir utsatt for utrolig mye både om dagen og natten vi ikke ser.

Skrevet
Jeg bruker ansiktsrens, og jeg merker stor forskjell på renhet om jeg bruker rens eller ikke. I tillegg merker jeg forskjell på huden.

Men hjelpeseg så mange produkter jeg måtte prøve før jeg traff blink! Min favoritt er ansiktsrensen fra Clarins for tørr og sensitiv hud, da fikk huden min et nytt liv :)

Den høres ut som noe for meg.

Hva er prisen og hvor er den kjøpt?

Kan du si hvordan embalasjen ser ut? Er så dårlig til og huske navn. Dermed lettere å lete seg frem ut ifra utseende på embalasjen :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...