Nikki Skrevet 4. juli 2003 #1 Del Skrevet 4. juli 2003 Hei. Sitter på jobb og har lite å gjøre for tiden så da faller jo tankene til bryllupet som skal stå under en måned.... Det jeg lurer på er hvordan løser dere det med taler... Hvordan får dere oversikt over hvor mange taler som skal komme etc... Ringer dere opp gjestene og spør?? Eller hvordan løser dere det?? Toastmasteren må jo nesten vite hvor mange taler som skal bli holdt i middagen. Dette har jo falt helt bort under hele planleggingen... jeg trenger noen tips.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 4. juli 2003 #2 Del Skrevet 4. juli 2003 Vi skrev navn og telefonnummer til toastmaster i innbydelsen vi - og ba de som hadde noe på hjertet, sang eller tale, ta kontakt me dem. De som ikke fikk med seg dette, ble også da vi ønsket velkommen, bedt om å ta kontakt med dem. Det var ikke noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikki Skrevet 4. juli 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 4. juli 2003 Det var det som var planen da vi sendte ut innbydelsene og infobrev... Men som sagt det har jeg jo klart å glemme å skrive... Jeg får ta en ringerunde til gjestene og si ifra muntlig... At det går ann å være så dum å glemme dette.... :-? Jeg er overrasket over meg selv kan man si.... Jaja, ikke noe å gjøre med det nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brud i midnattsol Skrevet 4. juli 2003 #4 Del Skrevet 4. juli 2003 Vi har valgt å kun slippe til de "tradisjonelle talene" under middagen; altså foreldre, brudgom og forlovere. Dermed kan toastmaster forberede middagen på forhånd. Andre som ønsker å si noen ord, snakker med toastmaster i løpet av dagen, så tar vi det under kaffen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 7. juli 2003 #5 Del Skrevet 7. juli 2003 Vi har valgt å kun slippe til de "tradisjonelle talene" under middagen; altså foreldre, brudgom og forlovere. Vi også. Andre talere kunne eventuelt si noen ord under kaffen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvilling76 Skrevet 7. juli 2003 #6 Del Skrevet 7. juli 2003 Hvordan får dere oversikt over hvor mange taler som skal komme etc... Ringer dere opp gjestene og spør?? Eller hvordan løser dere det?? Toastmaster har bedt om navneliste og telefon nr til alle gjestene som kommer. Han sørger selv for å ringe rundt høre om det er noen som skal holde tale. Toastmaster ønsker at dette skal gå utenom oss slik at det kan bli en liten overraskelse... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyren Skrevet 7. juli 2003 #7 Del Skrevet 7. juli 2003 Toastmasteren vår tok imot gjestene på festlokalet (navn og nr stod ogå i innbydelsen), mens vi tok bilder. Han passet på at de som ville si noen ord, fikk satt seg på liste, men fikk også beskjed om at familie ble prioritert og at noen evnt måtte vente til middagen var over og ta det under kaffen. Gikk kjempebra hos oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 7. juli 2003 #8 Del Skrevet 7. juli 2003 Dette er toastmasterens jobb. Vi hadde fått beskjed om at en utenom familien skulle holde tale og ga toastmasteren info om denne personen. Toastmasteren fikk også informasjon om alle andre talere = familien, forlovere og brudeparet, slik at han lett skulle kunne introdusere alle. Talerne som kom ut over dette, tok kontakt med toastmasteren direkte på dagen (mens vi ble fotografert). Det er toastmasterens jobb å ta en slik jobb på selve dagen. Å ringe alle gjestene for å høre om de skal holde tale synes jeg høres masete ut, og selv ville jeg blitt meget usikker om jeg hadde fått en slik henvendelse (spesielt fra et menneske jeg antakeligvis aldeles ikke kjenner). "Stakkars" brudeparet har nok å henge fingrene i allikevel, har dere ikke? Tale skal jeg nok klare å holde, men å spørre meg og få ja uker eller måneder før - ALDRI! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helenius Skrevet 8. juli 2003 #9 Del Skrevet 8. juli 2003 Jeg regner med at de som har tenkt aa holde tale gir oss et lite vink saa vi kan formidle dem til toastmasteren. Jeg hadde ikke giddet aa ringe rundt! Ellers gaar det jo an, som Tyren sier, aa ta det paa dagen. Men skulle jeg ha holdt tale, ville jeg hatt minst en uke paa meg til aa planlegge den. Selv jeg som er glad i aa holde taler ville faatt hetta dersom noen spurte om jeg kunne holdt en takk for maten-tale om et par timer... Saa om dere har tenkt aa ha slike taler, maa dere ta kontakt med de aktuelle paa forhaand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikki Skrevet 8. juli 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 8. juli 2003 Tror jeg har blitt litt misforstått jeg... Det som er greia er at jeg har glemt å skrive navn og telefonnr. til toastmaster på det infobrevet som er blitt sendt ut. Og det burde egentlig ha stått...mener nå jeg... Så det jeg hhar tenkt å gjøre er bare å ringe rundt for å opplyse om telefonnr. og mailadresse evnentuelt for de som vil ha det... Ikke for å spørre om de skal holde tale eller ikke... Det er ikke min jobb, det skjønner jo jeg også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 8. juli 2003 #11 Del Skrevet 8. juli 2003 Det som er greia er at jeg har glemt å skrive navn og telefonnr. til toastmaster på det infobrevet som er blitt sendt ut. Og det burde egentlig ha stått...mener nå jeg... Skal folk holde tale og de mangler navn og nr. til toastmasteren, tar de kontakt med de som er kontaktpersoner til bryllupet. Da kan du opplyse om at slikt har dere en toastmaster til å fixe - og oppgi navn/adresse/tlfnr/mailadresse. Enkelt og greit :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå