Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 Samboer har barn fra et tidligere forhold, og i forbindelse med bruddet fra deres mor, var de til megling på fam.vernkontoret + at de har vært til tvungen megling flere ganger senere pga uneigheter om samvær. Nå er det jeg og han som har problemer, vi har også barn. Jeg skjønner jo at han ikke vil til fam.vernkontoret siden han har vært der så mye før, men hvilke andre alternativer finnes det?
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 Det er mange menn som får seg et sjokk når de går til megling og slikt. Det er mye rusk som kommer frem og det er ofte mannen opplever rådgivningen som ytterst ensidig. Mannen opplever rådgiverne som lite partiske og tar ofte "parti" med kvinnen. Kvinner er langt flinkere til å sette ord på følelser og tanker, i tillegg husker hun alt mannen har sagt og gjort helt siden de ble sammen, og når mannen er under press blir det gjerne slik at han enten blir usakelig eller trekker seg tilbake. Dette slår selvsagt tilbake på dem selv under slike møter. Ja, jeg kjenner mange menn som har vært innom familierådgivning og lignende, og som har kommet ut som de store taperne. De har ikke følt seg forstått og føler heller ikke at de har blitt behandlet rettferdig. Det kan jo hende mannen din har opplevd lignende? Kanskje dere kan forsøke å finne en familieterapeut begge er fornøyde med?
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #3 Skrevet 28. februar 2009 Men hvilke andre alternativer finnes det? Menn klarer ikke å sette ord på det de ikke tenker... De blir utro, holder seg ute fra hjemmet og tror at alt vil bare gå over. De venter bare på at ting skal bli rolige igjen. I mennes hoder finnes det ikke noe som heter å jobbe med relasjonen til den man bor med. De finner seg en elskerinne som hjelper dem p holde ut med hva de har hjemme.
Pjukset Skrevet 28. februar 2009 #4 Skrevet 28. februar 2009 Kanskje dere kan forsøke å finne en familieterapeut begge er fornøyde med? Enig, man trenger overhodet ikke bruke familievern-kontoret, men kan finne sin egen terapeut som også kanskje har samliv som hovedfelt. Jeg mener at par som har problemer burde ha individuell terapi også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå