Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens! Håper det er noen som har peiling på pcer og kan hjelpe meg!)

Jeg kjøpte ny pc i går og koblet til internett tråløst. Jeg har en sånn ruter, (netgear) som "deler" nettet, fra modem til telefon og pc. Først fant maskinen at det fins en rekke tråløse nettverker, men var bare Netgear som var usikker, altså åpen. Jeg koblet til den, men internettet virket ikke! Det merkeligste var at maskenen ikke lenger finner de tråløse nettene, ikke engan Netgear!! Nå koblet jeg ledningen til pcen rett fra modemet, men må ta av og på ellers kobles jeg av etter en stund. Hvorfor finner den ikke? De i butikken sa at maskinen har innebygd tråløsenhet. Går det an at det bare forsvinner?? Hva gjør jeg? Og hva skal jeg gjøre for å slippe å måtte ta ledningen av og på?

Håper virkelig at det er noen som kan hjelpe!

Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags type PC er det? Bærbare PCer har også en fysisk bryter som slår den trådløse antennen av og på. Denne må stå PÅ for at pcen i hele tatt skal ta opp signalet.

Trådløst nettverk er generelt et herk.. Det er gjort på en sinnsykt tungvindt måte og det er sjeldent bare å koble til uten noe mer mas.

Hvorfor denne bryteren skal være der er også et mysterium..

Men i Kontrollpanel så ligger det en egen seksjon for Nettverk.

I denne seksjonen ligger det også informasjon om Nettverkstilkoblinger. Nå er det litt avhengig av om du har Windows XP eller Windows Vista.

Om du har Windows XP:

Gå på Start --> Kontrollpanel --> Nettverkstilkoblinger

-- Her finner du en oversikt over alle koblingene som pcen har. Om du dobbeltklikker på ikonet så vil du få frem et vindu med litt diverse status om koblingen. Du har f. eks status om du er koblet til eller ikke og også status om motatte og sendte pakker. Om tallene på disse to øker hele tiden så er du mest sannsynligvis koblet til.

Du har også en knapp for "reparer" der, denne gir deg også litt mer informasjon om hva som er galt.

Om du har Windows Vista:

Gå på Start --> Kontrollpanel --> Nettverk og internett --> Nettverk og delingssenter --> Administrer nettverkstilkoblinger.

Her får du da samme valg som i Windows XP, nemlig å se mer detaljert status over nettverket.

Og nei, den trådløse nettverkstilkoblingen har ikke bare forsvunnet! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...