Gå til innhold

HVA vasker dere huset med?

Anbefalte innlegg

Gjest snurrepipppen
Skrevet

Jeg tenker på gulv og slikt, laminat gulv.

Hordan tørker dere støv?

Hva slags utstyr bruker du?

Er det litt forskjellig, eller er det feks enjo-systemet, eller bare jif sine ting eller????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,jeg bruker grønnsåpe på gulvet og når jeg tørker støv,bytter ettersom jeg blir lei lukt.Badet Må jeg ha skurejif,blå sprayjif og salmiakk.Og klorin innimellom i do,vask og dusj.Bruker micro filler.

Skrevet

Bruker grønnsåpe på gulv, jif og klorin på bad. Jif til å tørke støv og vaske speil med. Bruker microfiber-kluter, men har en egen en til badet.

Skrevet

Tørke støv: Zalo og salmiakk

Kjøkkenbenk: Jif kjøkken

Bad: Zalo og salmiakk, jif skurekrem, domestos fresh til toalettet

Gulvet: Jeg vasker bort flekker etterhvert som de dukker opp. Når jeg skal tørke over gulvet bruker jeg bare vann - det er visst best for parkett etter hva jeg hører.

Gjest strykebrett
Skrevet

Tørke støv: swifferduster, hehe

Gulvet: grønnsåpe

Kjøkkenet: Jif Skurekrem

Badet: Jif baderom og klor

Skrevet

Tørke støv : Jif swifferduster, og klut med vann og såpe etterpå

Vaske gulv. Jif mopp (den nye). På badet bruker jeg mopp beregnet på fliser, og på resten av gulvene bruker jeg "den vanlige". Bytter på såpene jeg bruker på gulvene ettersom jeg blir lei av de forskjellige luktene :sjenert:

Kjøkken : Jif kjøkken

Bad : Jif bad

Speil : Jif ... den blå (husker ikke navnet)

Inni komfyren bruker jeg Mr.Muscle.

I toalettet bruker jeg sånn do-middel. Har ingen fast middel jeg kjøper egentlig.

Skrevet

Dere som bruker grønnsåpe på gulvet har dere heltregulv alle sammen? På laminat, parkett og gulvbelegg skal man ikke bruke grønnsåpe.

Gjest Gjest_tale_*
Skrevet

Har en mirkofiberklut til kjøkkenet, og en til badet som jeg bruker. Hhv Jif kjøkken og Jif badspray.

I toalettet bruker jeg Jif do-vask med sånn tut som gjør at man kan sprute inn under kanten, og den lilla som man fester på kanten fra jif(?) som lukter lite , men behagelig.

Ellers har jeg kjøpt sånn mikrofibermopppakke på clas ohlson som jeg bruker til å ta støv på gulvet med. I samme pakke fulgte det å med en våt mopp, sånn at man kan vaske vekk flekker. Da bruker jeg vann og grønnsåpe, men moppen er så vidt fuktig når jeg drar den over gulvet. Det skader ikke laminaten.

Til speil og vindu bruker jeg den blå jiffen og avispapir.

Skrevet

Vinduer: Nylonvask

Speil, glass o.l: Jif spray (den blå til glass), evt. nylonvask

Gulv: Bittelitt Zalo eller Ajax sitron

Bad: Jif spray, Jif skurekrem til toalettet

Dusjdører: Jif, salmiakk eller Nylonvask (varierer etter hvor grundig det gjøres)

Kjøkken: Zalo

Man kommer i grunnen ganske langt med Nylonvask og Zalo (og litt Jif hvis man er litt lat) :tommelsmil:

Skrevet

Tørke støv: Fuktig (kun vann) microfiber klut.

Vaske gulv: Støvsuger og drar over med fuktig (kun vann) microfiber mopp.

Badet: Jif i vask/badekar/dusj, vasker over med microfiber og vann etterpå -microfiber på speil og pusser - og sånn vaskemiddel for toalett i toalettet :)

Oppvask på kjøkkenet: Zalo.

Vinduer: Zalo og salmiakk.

Kjapt, trygt og billigt ;)

Gjest Skinnende rent
Skrevet

Hei, jeg bruker gode gamle Pep (fås kjøpt hos binders) på gulv/fliser.

Og bruker jif vindusspray til støvtørking på en klut (gassklut). Kjøkkenspray/zalo på kjøkken og baderomspray/klorin på bad.

Bruker Jif mopp med mikrofiberklut. Og tørrmopp for å få opp støv o.l. Støvsuger fungerer veldig bra den også, men mobb er virkelig å anbefale spesiellt ved store flater. Lykke til :husarbeid:

Jeg tenker på gulv og slikt, laminat gulv.

Hordan tørker dere støv?

Hva slags utstyr bruker du?

Er det litt forskjellig, eller er det feks enjo-systemet, eller bare jif sine ting eller????

Gjest Catwoman
Skrevet

Bruker stort sett Zalo til det meste. Blander i litt salmiakk til badet, og flisegulvet i gangen. Og så har jeg en eller annen spray til kjøkkenbenk ol. Varierer hvilken type jeg bruker.

Bruker microfiberkluter og microfibermopp og swifferduster.

Vasker sjelden gulvene - siden vi har parkett. Går mest i tørrmopping og støvsuging, og en fuktig microfibermopp en gang i blant. Ellers tørker jeg bare bort flekker hvis de dukker opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...