Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 27. februar 2009 #1 Skrevet 27. februar 2009 Trenger noen synspunkter på et problem jeg har. En ganske god venninne av meg har det med å skade seg og bli syk. Jeg bet meg ikke spesielt merke i den første tiden vi kjente hverandre, men nå i det siste har summen av mange episoder fått meg til å tenke. Saken er at hun alltid er enten syk eller har skadet seg på noe vis og det begynner å bli mistenkelig. Hun kommer til stadighet med krykker eller støttebandasjer og blåmerker både her og der. Forklaringene er varierende; hun har falt ned en trapp, dunket skapdøra i hodet da hun skulle åpne den, datt ned fra gardintrappa da hun skulle skifte lyspære, vrikket foten i dusjen og så videre. Alle disse tingene er så klart hendelige uhell som kan skje enhver, men det begynner å bli så innmari mye. De gangene hun ikke har skadet seg har er hun syk på en eller annen måte. Hun har feber, er dårlig i magen, hodepine, kvalm.. Ja, det er noe bestandig. Hun har også kommet med hint (ofte sent på kvlden etter noen pils) om at hun ikke har det så bra. Hun snakker vekselvis om voldtekt, abort, overfall, anoreksi og andre ganske store og alvorlige ting som jeg ikke helt vet hva jeg skal svare på. Jeg kunne jo selvsagt ha spurt henne rett ut om dette, men jeg syns det er vanskelig. Er også litt redd for å bli dratt for langt inn i det og måtte fungere som 24/7-psykolog (har veldig mye i livet mitt nå og har ikke overskudd til å være "klippen" til en person til). Hva ville dere ha gjort?
Gjest strykebrett Skrevet 27. februar 2009 #2 Skrevet 27. februar 2009 hmmm.. vanskelig situasjon. Kanskje du kan google litt etter steder hun kan søke hjelp og henvise henne til noen profesjonelle? Hvis det stemmer at hun gjør dette med vilje trenger hun nok mer enn en venninne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå