Gjest Kjøp av brudekjole i butikk Skrevet 27. februar 2009 #1 Skrevet 27. februar 2009 Jeg har kjøpt min brudekjole hos Agape, en 2008- modell. Når jeg leser i forumet, ser jeg at mange venter på sin kjole. De venter altså på at kjolen skal bli sydd. Når jeg spurte om de hadde en annen i en annen str, sjekket de med andre Agape butikker. Hva er vanlig? Har jeg kjøpt en prøvekjole?
Amalie_85 Skrevet 27. februar 2009 #2 Skrevet 27. februar 2009 Når de venter på at den skal bli sydd....de venter bare ikke på at den skal bli sydd om? Slik at den passer dem perfekt. Var å prøvde brudekjole i dag, og fikk jo da vite at de har som oftes bare en av hver (noen tilfeller fler men i forskjellige størrelser) så alle kjoler er vel sånn sett prøvekjole??!!
Sunny80 Skrevet 27. februar 2009 #3 Skrevet 27. februar 2009 Sånn jeg forstår det så har du nok kjøpt en prøvekjole. Jeg var og prøvde brudekjoler i januar, fant den jeg ville ha, og bestilte i den størrelsen jeg skulle ha. Den syes nå ved fabrikken, og leveringstiden er 3-4 måneder. Dette er vel det som er mest vanlig tror jeg!?!
Lilly-L Skrevet 27. februar 2009 #4 Skrevet 27. februar 2009 Jeg har kjøpt min brudekjole hos Agape, en 2008- modell. Når jeg leser i forumet, ser jeg at mange venter på sin kjole. De venter altså på at kjolen skal bli sydd. Når jeg spurte om de hadde en annen i en annen str, sjekket de med andre Agape butikker. Hva er vanlig? Har jeg kjøpt en prøvekjole? Det hørtes rart ut synes jeg... hvorfor bestilte de ikke en ny til deg? Kjolene i salongene er bare prøvekjoler. Prøver man en kjole man liker og vil ha, bestilles den ny i din størrelse. Slik gjorde jeg det i alle fall da jeg kjøpte min hos Kristins. Nå vet jeg ikke hvordan det er hos Agape, men oppfattet ved alle salongene jeg prøvde kjole i at det ikke var vanlig praksis at man kjøpte selve kjolene i butikken. Men vet at det i teorien er mulig. Det var uansett ikke aktuelt for meg, da kjolen jeg prøvde og skulle ha var alt for stor til å sys inn.
Amalie_85 Skrevet 27. februar 2009 #5 Skrevet 27. februar 2009 Åja kanskje jeg som ikke skjønte ho svenske dama hør på de andre du
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #6 Skrevet 27. februar 2009 Ok. Jeg kjøpte en 2008-modell og finn 20% siden det var salg i januar. Kanskje grunnen er at de vil bli kvitt gamle modeller i butikken, og syr bare 2009-modeller. Synes det er litt trist at de ikke opplyser at det er prøvekjoler de selger på januarsalget..
Lilly-L Skrevet 27. februar 2009 #7 Skrevet 27. februar 2009 Ok. Jeg kjøpte en 2008-modell og finn 20% siden det var salg i januar. Kanskje grunnen er at de vil bli kvitt gamle modeller i butikken, og syr bare 2009-modeller. Synes det er litt trist at de ikke opplyser at det er prøvekjoler de selger på januarsalget.. Aha, det kan være forklaringen. Det burde de absolutt ha opplyst om! Er vel fordi de vil ble kvitt prøvekjolene som du skriver. Jeg kjøpte også en 2008-modell (på bestilling), men det var ikke på salg da. Det er vel det som er forskjellen.
Sunny80 Skrevet 27. februar 2009 #8 Skrevet 27. februar 2009 Tror kanskje at jeg hadde sagt i fra og bedt om litt ekstra rabatt jeg? Dårlig at de ikke gav deg beskjed om at det var en prøvekjole. Jeg prøvde også brudekjoler hos Agape, og der fikk jeg tilbud om å kjøpe en av kjolene i butikk (de turte ikke bestille av frykt for at den ikke skulle bli ferdig til bryllupet). Da ville jeg fått 20% rabatt på kjolen, ettersom det var en prøvekjole. Selv om dette var en 2009-modell. I tillegg skulle de rense og steame kjolen gratis. Nå var det ikke denne kjolen jeg ville ha, så det ble ikke noe kjøp. Drømmekjolen fant jeg et annet sted, der de mente at det var god tid til å få den sydd (da var det nesten fem måneder til bryllupet).
Gjest augustbrud09 Skrevet 27. februar 2009 #9 Skrevet 27. februar 2009 Jeg kjøpte min kjole hos Agape i oslo i januar, hvor jeg da ble fortalt at leveringstiden var 3-4 mnd, og det var da på salg....altså ikke en prøvekjole. Vet ikke om det er pga at jeg ville at de skulle gjøre noen endringer på kjolen, men mitt inntrykk var at det var samme prosedyre uansett.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #10 Skrevet 28. februar 2009 Tusen takk for alle innspill her! Jeg ringte til Agape i dag jeg. De fortalte meg at om kjolen kunden vil ha finnes i butikken i riktig størrelse, så selger de den. Om de ikke har kjolen i riktig størrelse må den bestilles. De bestiller ikke alle størrelser av hver kjole som henger i butikken. De hadde ingen prøvekjoler. Føler at jeg ble litt mer beroliget nå og gleder meg til kjolen min er ferdig hos skredderen.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #11 Skrevet 28. februar 2009 Jeg kjøpte min brudekjole til fullpris (2009-mod) på Agape. Spurte om rabatt siden de hadde min størrelse hengende i butikken (altså vært prøvd av andre) eller om jeg kunne få bestille ny. Fikk til svar at jeg måtte kjøpe den de hadde i butikken, uten rabatt, da det var slik i alle andre klesbutikker...
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #12 Skrevet 28. februar 2009 Det er slik det er fikk jeg også beskjed om. De har ingen egne prøvekjoler, det hadde jo egentlig vært litt rart om de skulle ha prøvekjoler av alle kjolene i alle størrelser. Det gjør jo ingenting om den er prøvd av flere.
Sunny80 Skrevet 28. februar 2009 #13 Skrevet 28. februar 2009 Hvilken Agape var dette? Jeg var på Agape i Oslo, og jeg fikk jo tilbud om 20% rabatt hvis jeg kjøpte en av kjolene de hadde der. Og det var 2009-modell. Virker nesten som de har litt forskjellige prosedyrer på ting? Jeg valgte jo uansett ikke kjole derfra, men det høres litt merkelig ut.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #14 Skrevet 28. februar 2009 Agape hadde 20% på alt i butikken, også 2009-modeller, i jan-feb.
Noli Skrevet 28. februar 2009 #16 Skrevet 28. februar 2009 Jeg skjønner ikke helt problemet med å kjøpe en "prøvekjole"....? Jeg fikk min med meg med en gang, og har aldri tenkt tanken på at det er noe jeg burde be om rabatt for. At andre har prøvd den er jo irrelevant, sånn er det jo med de fleste andre klærne jeg kjøper også..
Gjest Gjest_anettes´verden_* Skrevet 1. mars 2009 #17 Skrevet 1. mars 2009 Jeg er så happy,, har lett etter kjole kjempe lenge og fant endelig en kjeole på agape som jeg likte ( noen forandringer skulle jeg gjøre) men kjolen i seg selv var ganske enkel.. så jeg antok at kjolen var ganskee rimelig.. men viste seg kjolen var i et stoff som var veldig dyrt 12 000,- og jeg syns dette var alt fot dyrt for denne enkle kjolen! gikk hjem litt bitter, søkte litt på finn og ente tilslutt med å få samme kjole i min str for 2000,- med underskjørt.. fantastisk!!! Lenge leve finn.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå